Secretarul de stat în ministerul transporturilor, Ionel Scrioșteanu, anunță joi că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis o nouă Autorizație de Construire necesară construirii Secțiunii 3, Cornetu-Tigveni, parte a autostrăzii Sibiu – Pitești.
Cu această ocazie Scrioșteanu a prezentat și evoluția lucrărilor autorizate până acum.
Stadiul lucrărilor, în prezent, este următorul:
- se execută lucrări de forare a piloților aferenți Portalurilor 1 și 2 ale Tunelului Poiana, care, la final, va fi cel cel mai lung tunel rutier (1,78 km);
- se execută lucrări de forare, armare și turnare a piloților pentru mai multe structuri: structura 29 (S29) - viaduct km 65+352, S30 - viaduct km 65+767 și S31 -viaduct km 66+197;
- se execută radierele structurilor 29 și 36 - structură casetată km 70+240;
- se execută lucrări de realizare a terasamentelor pe corpul autostrăzii;
- se realizează platformele de foraj, dar și drumurile tehnologice de acces, care vor însuma peste 50 km (aproximativ o treime din lungimea #Transfăgărășanului) în vederea asigurării accesului în punctele de lucru ale șantierului;
- continuă instalarea stației de producere a grinzilor necesare în șantier, care vor avea următoarele caracteristici: 40 metri lungime și 2,25 metri înălțime.
Pornind de la situația descrisă mai sus, noua autorizație de construire - Etapa II, cuprinde lucrări în prima parte a contractului, între km 46+400 - km 58+460. Aici sunt prevăzute următoarele lucrări:
- ecoductul Călinești
- 5 viaducte
- 1 tunel cut & cover
- ziduri de sprijin de rambleu
- relocare rețele electrice
”Reamintesc faptul că lucrările pe această secțiune au început la începutul lunii februarie, iar mobilizarea antreprenorului este una foarte bună, având un start bun. Pe șantier, erau prezente 108 utilaje și 480 muncitori, printre care și români întorși din Diaspora”, mai spune Ionel Scrioșteanu.
Pe acest lot, constructorul va realiza cantități impresionante de lucrări, printre care:
- Excavații: 6,3 milioane mc
- Umpluturi în terasamente: 2,5 milioane mc
- Umpluturi de balast: 1,2 milioane mc
- Beton: 980,000 mc
- Armătură: 100.000 tone
- Tabliere metalice: 46.000 tone
- Piloți forați: 150.000 ml
- Grinzi prefabricate: 1916 bucăți
Şi va construi următoarele elemente principale:
- 37,4 km lungime traseu autostradă
- 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana (1,78 km)
- noduri rutiere la Cornetu și Văleni
- Spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300
- Spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta şi km 80+000 (stânga)
- Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 2746
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Sparrow
Acum 3 ore
Adina
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Mic
Acum 3 ore
Gigi