Nemulțumit de faptul că în trei ani de zile de când și-a cumpărat mașină nouă, în valoare de peste 30.000 de euro, a pierdut șirul intrărilor și săptămânilor petrecute în service, un sibian a transmis pe adresa redacției pățania lui. Bărbatul, care a făcut și plângere la Protecția Consumatorului, spune că vrea să facă publică povestea lui astfel încât alți clienți să poată alege în cunoștință de cauză.
Împreună cu soția, A. P. a cumpărat o mașină marca Renault, modelul Arkana Intens E-Tech 145, în data de 11 martie 2022, de la reprezentanța de lângă Sibiu. Automobilul a costat 30.404,64 euro și a venit cu o garanție de trei ani. Garanție folosită intens în această perioadă.
”Toate reviziile și verificările au fost facute la cei de la service-ul din Sibiu.
Prima problema a apărut cu încălzirea în scaune, de la început nu a funcționat această opțiune. În momentul în care am mers la service să anunțăm defectul, cei de acolo i-au comunicat soției să “folosim pe rând funcțiile de dezaburire, încălzire în scaune, să nu dăm drumul la toate de odată”. Bineînțeles că m-am întors cu mașina și au schimbat în garanție piesa defectă.
Începând cu anul 2024 au apărut problemele mai grave, la motor. Prin luna august 2024, s-a aprins un martor “Pericol avarie motor” – martor cu roșu. Am mers imediat la service și au resetat computerul și au zis că e totul în regulă. După câteva săptămâni, aceeași problemă, până când într-o dimineață când mergeam să ducem fata cea mare la școală, ne-a lăsat în drum. Asta a fost în decembrie 2024, de atunci mașina este tot în service. Din septembrie până în decembrie, la mașină nu a funcționat căldura, s-a defectat un senzor conform celor de la service, care nici astăzi nu a ajuns (aprilie 2025 n. r.)”, a povestit pentru Turnul Sfatului bărbatul.
Situația s-a deteriorat în perioada premergătoare Paștelui.
”În ultima săptămână din martie 2025 am fost anuntați că mașina este în regulă și o putem lua din service (schimbat baterie de tracțiune, revizia periodică și ITP), doar că în continuare nu o să încălzească în habitaclu. Când am mers după mașină am zis să o pornesc, dar din păcate nu a pornit din prima, același martor s-a aprins “Pericol avarie motor”. A venit șeful de service, a încercat să o pornească și până la urmă a reușit. Am mers împreună la un test cu mașina să vedem dacă încarcă bateria, fiind hybrid.
Ne-a zis să mergem liniștiți cu mașina că e de la cum a stat mult în parcare. Am ajuns acasă și am parcat în curte, a doua zi am văzut o pată de ulei. Am mers din nou cu mașina să o verifice dacă e ok, mi-au spus că e de la senzorul din rezervor, că așa îi apare în soft. Faptul că a curs ulei nu e nimic să ne îngrijoreze. Șeful de service ne-a recomandat să mergem cât mai mult cu mașina, doar așa o să își revină”, a mai spus sibianul.
Cu câteva zile înainte de Paști bărbatul a rămas cu familia în drum, pe autostradă spre Sebeș.
”În data de 06.04.2025 am vrut să mergem până la Hunedoara, eu, soția și fetița cea mică, care are trei luni. Din păcate nu am reușit deoarece pe autostradă, în dreptul localității Cut, mașina a frânat brusc punându-ne viața în pericol, atât viața noastră cât și a celolalți participanți la trafic. Am așteptat o oră și jumătate în frig, pe marginea drumului, cu un bebeluș, până a venit platforma după mașină. Iar după noi a venit fratele meu. Mașina este în continuare în service și acum au spus ca este de vină pompa de benzină”, a încheiat sibianul sătul de problemele cu mașina.
Iată cum arăta bordul mașinii imediat după incident:
Această ultimă pățanie, faptul că mașina a frânat brusc pe autostradă, toți cei prezenți speriindu-se de un posibil accident, precum și situația imprevizibilă pentru ceilalți participanți la trafic, coroborat cu faptul că au stat cu un bebeluș în frig, l-a determinat pe bărbat să transmită situația ziarului, astfel încât ea să fie cunoscută de alți oameni. Sibianul poate pune la dispoziție oricui orice document care să susțină și să probeze cele prezentate.
Reporterul Turnul Sfatului a solicitat în scris conducerii reprezentanței auto un punct de vedere cu privire la cele semnalate. În solicitarea transmisă a fost precizat inclusiv numărul de identificare al vehiculului - VIN-ul, astfel încât să nu existe vreo neînțelegere legată de mașina cu probleme. Nu am primit niciun răspuns, deși au trecut aproximativ două săptămâni.
Între timp, un comisar al Protecției Consumatorului a demarat o anchetă în acest sens, el contactând autorul plângerii.
Astăzi mașina se află în continuare în service.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 244011
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Emil
Acum 10 ore
Gogu
Acum 10 ore
X-ulescu
Acum 10 ore
Gogu
Acum 10 ore
Kokos