Vineri,
12.09.2025
Innorat
Acum
17°C

Cărțile electronice de identitate vor fi eliberate și la Sibiu, din 29 mai

Cărțile electronice de identitate vor fi eliberate și la Sibiu, din 29 mai

De joi, 29 mai, Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Sibiu va emite cartea electronică de identitate, anunță reprezentanții administrației locale care precizează că spațiul din sediul de pe b-dul Victoriei a fost modernizat complet.

Cartea electronică de identitate conține numele și prenumele titularului, precum și prenumele părinților, adresa de domiciliu din România, precum și adresa de reședință din țară, data și locul nașterii, CNP-ul, cetățenia, genul, fotografia titularului și semnătura olografă, certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.De asemenea, sunt incluse amprentele a două degete ale titularului. Reprezentanții Primăriei menționează că, după imprimarea documentului, amprentele înscrise în cartea electronică de identitate sunt șterse complet din baza de date a autorității care îl realizează. 

Puteți solicita o carte electronică de identitate chiar dacă dețineți în prezent o carte de identitate clasică, încă în termen de valabilitate. 

Cartea electronică de identitate poate fi obținută de persoanele care au împlinit 14 ani și care au domiciliul în Municipiul Sibiu sau în cele 7 comune arondate Sibiului pe linie de evidență a persoanelor: Cristian, Gura Râului, Marpod, Poplaca, Rășinari, Roșia și Vurpăr.

Avantajele cărții electronice de identitate

·        Asigură accesul la servicii electronice și poate fi utilizată pentru semnătura electronică 

·        Are elemente avansate de securitate și protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate;

·        Poate fi utilizată ca document de călătorie

·        Are o dimensiune mai mică, similară cardurilor bancare. 

„NU sunteți obligat deocamdată să obțineți o carte electronică de identitate. Puteți opta pentru o carte de identitate simplă pe format nou, dar fără CIP și date biometrice. De asemenea, puteți să solicitați în continuare cartea de identitate în formatul în care circulă în prezent,” arată, printr-un comunicat de presă, reprezentanții Primăriei Sibiu.

Procedura de obținere

- Faceți o programare online: 

- Pentru cartea electronică de identitate, programarea se face exclusiv pe https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta. Veți primi un e-mail pe care trebuie să confirmați programarea în termen de 30 de minute de la primirea acestuia. 

- Pentru cartea de identitate simplă, în format nou, fără CIP, pentru cartea de identitate provizorie și pentru cartea de identitate emisă în prezent, programările se fac în continuare pe site-ul Primăriei Sibiu: http://eportal.sibiu.ro/dm_sibiu/programari.nsf/Programare?OpenForm&TipProgramare=ProgEvidPers 

- Prezentați-vă la ghișeu cu actele necesare, în data și la ora programată. În cazul cărții electronice de identitate, funcționarii de la ghișeu vor scana direct documentele în original, vor completa cererea electronică pe care o veți semna pe un PAD (un ecran). 

- Termenul de eliberare al cărții electronice de identitate va fi mult mai scurt decât cel de emitere a cărții de identitate actuale

Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru că, prin PNRR se acoperă costurile primelor 5 milioane de documente emise. După epuizarea acestor fonduri, se va achita o taxă de 67 de lei, iar pentru eliberarea cărții de identitate simple taxa va fi de 38 de lei, care se pot achita la CEC BANK sau la automatele de tip SelfPay.

Pentru cartea de identitate în formatul actual, taxa rămâne de 7 lei și se poate achita online, pe platforma de e-administrației a Primăriei Sibiu - https://e-plati.sibiu.ro/payment/plata-online - sau pe https://www.ghiseul.ro/ghiseul/public/. Aceasta se poate plăti și fizic, la casieriile din sediile Primăriei, la ghișeele Direcției Fiscale Locale Sibiu sau la oficiile poştale din Sibiu. 

„Se înnoiește cartea de identitate, dar și spațiul Primăriei dedicat relației cu publicul în domeniul evidenței persoanelor. În cadrul lucrărilor de modernizare a sediului Primăriei de pe bulevardul Victoriei, și spațiul dedicat Serviciului de Evidență Persoanelor a fost reamenajat, având acum dotări superioare, adaptate eliberării noilor cărți de identitate. Acest punct de relații publice are 4 ghișee de preluare a documentelor, din care 3 sunt destinate cărții electronice de identitate și unul pentru primirea documentelor pentru cartea de identitate simplă în format nou, cartea de identitate actuală și cartea de identitate provizorie. Alte două ghișee separate sunt rezervate eliberării cărților de identitate,” se mai arată în comunicatul amintit. 

foto Primăria Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

1 comentarii

A

Acum 3 luni

Interesant cum de dimineata de la prima ora nu era disponibil nici un loc pana in luna Iulie , oare voi ca jurnalisti nu puteti lua un punct de vedere de la institutia care se ocupa de aceste programari sa vedeti daca interesul sibienilor este chiar asa de mare pentru acest tip nou de carte de identitate ?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus