Duminică,
14.09.2025
Cer Senin
Acum
24°C

Estimare pesimistă pentru tronsonul 2 din autostrada Sibiu – Pitești: Se termină în 7 ani. „E risc major de incidente dacă traficul pe DN7 nu este restricționat”

Estimare pesimistă pentru tronsonul 2 din autostrada Sibiu – Pitești: Se termină în 7 ani. „E risc major de incidente dacă traficul pe DN7 nu este restricționat”

Asociația Pro Infrastructură, susține că tronsonul 2 din autostrada Sibiu – Pitești, porțiunea dintre Boița și Cornetu nu se va termina înainte de 7 ani.

Într-o postare pe pagina de Facebook se precizează că lucrările de aici sunt extrem de dificile, există o presiune legată de apropierea de DN 7, Valea Oltului, iar studiile realizate până acum sunt de slabă calitate.

”În opinia noastră nu sunt șanse să fie totul gata în 4 ani (și ceva). Mai curând în vreo 7, optimist vorbind. Și va fi nevoie de mult mai mulți oameni în teren. Sunt 7 tuneluri, 48 de poduri (din care 5 traversări ale Oltului), un ecoduct-mamut la Lazaret, consolidări de versant fără număr și, pentru cunoscători, de vreo 10 ori (fără exagerare) volumul șantierului din celebrul deal al liliecilor de la Șoimuș în materie de terasamente de pământ armat.

Dificultatea este crescută semnificativ și din cauza lucrărilor lipite sau foarte apropiate de DN7 și calea ferată. Este risc major de incidente dacă traficul pe DN7 nu este restricționat sau chiar închis, așa cum v-am spus vara trecută că se va întâmpla”, precizează Pro Infrastură în postarea pe Facebook.

Asocierea turcă Mapa-Cengiz va avea de recuperat timpul pierdut cu proiectarea, în primul rând, precizează asociația.

”Proiectarea, care contractual trebuia să dureze 18 luni, abia acum este în mare parte gata, la aproape 3 ani de la ordinul de începere din 1 iulie 2022. S-au efectuat 800 de foraje geotehnice (18000 ml) dar și alte investigații de teren și au rămas de făcut doar chestiuni de detaliu care vor merge în paralel cu execuția.

Totuși, birocrația e departe de final: o mare parte din lucrări are nevoie de revizuirea acordului de mediu. Vor urma alte 5 autorizații de construire. Plus "încă un aviz" de la CFR, Hidroelectrica sau proprietarii rețelelor de utilități. "Mulțumim" defunctei Iptana pentru studiul de fezabilitate execrabil din 2008 și asocierii Spea-Tecnic fiindcă nu a livrat nimic pe secțiunile de munte ale autostrăzii pe contractul de revizuire a acestui studiu”.

În plus, se semnalează că sunt încă puțini muncitori pe șantier.

”Din cei 150 de muncitori mobilizați momentan, doar vreo 50 sunt puși la viaductul Boița, singurul kilometru autorizat în 3 aprilie 2024. Abia în câteva zile se vor instala aici primele grinzi. Ritm total nesatisfăcător. Dar ne-au promis că ne revedem la 1 septembrie când vom vedea o altă față a șantierului. Așteptăm cu nerăbdare!

Până atunci, turcii au adus kituri noi de utilaje de excavat galerii și torcretat. Țiplă. În scurt timp va fi dată jos la tunelul Robești care va fi atacat concomitent din ambele portaluri, adică pe 4 fronturi de lucru”, se mai precizează în postare.

Punctele pozitive sunt legate de fabricile de confecții metalice și grinzi de beton.

”Am vizitat fabrica din Sibiu unde vor fi executate aproximativ jumătate din cele 1000 și ceva de grinzi din beton necesare pe tot lotul. După ce acestea vor fi făcute, va fi mutată în două puncte de pe traseu, fiind mai eficient logistic și mai ieftin să le producă pe restul on-site.

Am văzut și fabrica de confecții metalice unde se vor asambla segmentele de tablier necesare pe mai multe poduri. Totul se face in-house pe echipamente automatizate de ultimă generație. Plăcile metalice brute sunt tăiate, sudate și asamblate cu ajutorul utilajelor robotizate într-o hală imensă. Elementele de susținere la tuneluri au intrat în producție”, se mai precizează în postare.

Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km.)

Antreprenor: Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS;

Durată contract: 68 de luni (18 luni proiectare, 50 de luni execuție);

Valoarea contract: 4,250 de miliarde de lei, fără TVA;

Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);

Termen deschidere: 2028.

Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite:

– 49 de poduri și viaducte

– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m)

– 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret”.

Portofoliul Mapa: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.

Sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

Ion

Acum 3 luni

nu ne place cu austriecii , noi vrem cu bosforul
Raspunde

Client

Acum 3 luni

Asa este ordinul!
Raspunde

Rammstein

Acum 3 luni

Sunteți optimiști...cred ca nici în 30 de ani nu va fi gata...atunci nu vă mai fi nevoie ca românia nu va mai exista...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 3 luni

A mai postat unul de la voi de la fermă asta. Mai nou vă lasă să postați ca caprele?
Raspunde

Ombladon

Acum 3 luni

Dar astia nu s aia care au dat ca 100%, aici in TS, ca WeBuild nu deschide nici o bucata din lotul 5 in 2024?! De ce mai publici parerea lor, daca de fiecare data se dovedeste ca s au inselat?
Raspunde

Newman

Acum 3 luni

Austriecii au jefuit si jefuiesc in continuare bogatiile acestei tari.
Raspunde

Românii in 2025

Acum 3 luni

Românii in 2025 si-au votat aceeasi securisti care isi bat joc de ei de 36 de ani.....halucinant. Drumurile se vor termina, in 70 de ani, cu astia, nu in 7. Se va termina romania si va disparea de pe harta, inainte sa se finalizeze aceste drumuri,
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 3 luni

Și cu ce vă afectează, acolo în rusia?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Alzara 1918

Acum 3 luni

Nu mai fumați ! Reduceți drastic consumul de alcool ! Mâncați sănătos ! Consultați cu regularitate un medic de familie ( responsabil ) și urmați-i indicațiile ! Respectați cu sfințenie codul rutier și conduceți preventiv ! Ascultați muzică clasică ! Astfel vă creșteți șansa de a traversa printre Carpați pe autostradă !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Dupa 35 de ani

Acum 3 luni

Mai bine o granita, decat o autostrada, spre Valahia.
Raspunde

Claudiu

Acum 3 luni

7 ani? Astia sunt sanatosi?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Pușcașu Marin

Acum 3 luni

Pe pagina Pro Infrastructura... (Acest mesaj a fost moderat din cauza informațiilor eronate pe care le conține)

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus