Duminică,
12.10.2025
Innorat
Acum
14°C

Mariana Hoaghea, omul din spatele Mândra Sibiu: ”În marile lanţuri nu mai suntem deloc”. A încheiat anul 2024 cu 14,5 milioane lei cifră de afaceri și 1,87 milioane lei profit

Mariana Hoaghea, omul din spatele Mândra Sibiu: ”În marile lanţuri nu mai suntem deloc”. A încheiat anul 2024 cu 14,5 milioane lei cifră de afaceri și 1,87 milioane lei profit
Mândra Sibiu e de mulți ani un brand local important. Sursa foto: Instagram / Mândra_Sibiu

Mândra este deja de mulți ani un brand local, iar Mariana Hoaghea, cea care stă în spatele lui spune că a învățat totul în Elveția.

Invitată să vorbească despre afacerea ei într-un proiect realizat de Ziarul Financiar, sibianca spune că tipul de afacere ”Mândra” se pliază mai bine pe un oraș mai mare, cum este Bucureștiul.

Ea a plecat în Germani și Elveția după terminarea studiilor universitare și spune că fără experiența de acolo nu ar fi reușit să facă afacerea din Sibiu.

„Fără această experienţă, fără pregătirea financiară, nu cred că aş fi reuşit în antreprenoriat”, spune ea.

În ţară s-a întors definitiv în 2005, dar până în 2010 a continuat să lucreze pentru Siemens. „Cât am locuit în Elveţia, în Berna, am descoperit multe afaceri mici din zona de prelucrare a laptelui. Ei au tradiţie în brânzeturi, au mici fabrici, mici afaceri. Acestea prelucrează laptele, iar ce rezultă, o parte vând în magazinele proprii, o parte se duce către parteneri.“

Timp de doi ani, în weekenduri, a mers să lucreze pentru aceste afaceri doar ca să capete experienţă şi să înţeleagă cum funcţionează lucrurile. Apoi, s-a întors acasă, la Sibiu, şi a dezvoltat afacerea proprie.

Astăzi, antreprenoarea administrează un grup cu activităţi diverse - producţie de lactate, distribuţie şi retail proprii. Dar a pornit doar cu producţia.

„Am beneficiat la momentul iniţial de un credit din partea Camerei de Comerţ Elveţiene, credit pe care l-am garantat cu salariul din Elveţia“, spune ea.

Acel credit a fost punctul de pornire al afacerii din România. „M-au susţinut şi cu know-how, mi-au oferit consultanţă atât economică, cât şi în zona de producţie – mi-au trimis un consultant. Eu visam la o afacere direct mare, visam să lucrez în industrial. Ei mi-au făcut o analiză a pieţei, a economiei, şi mi-au spus să încep mic, de la zero, să nu investesc foarte mult de la început. Cumpărasem nişte clădiri şi mi-au spus să renovez o parte din imobile şi să încep să pun afacerea pe roate. Şi să pun la punct şi partea de vânzare“, a explicat ea.

Apoi, treptat, Mariana Hoaghea şi-a diversificat portofoliu. În 2009, a deschis primul magazin propriu, având diverse experienţe mai puţin plăcute cu piaţa de desfacere.

În decurs de patru ani, a inaugurat zece magazine, din dorinţa de a da o valoare mai mare produselor lactate.

„Dacă nu ai un anumit volum de producţie, ai costuri foarte mari. Apoi, în 2010 am deschis şi partea de cofetărie, tocmai pentru a valorifica şi altfel brânza, smântâna, untul şi frişca realizate de noi“, a spus ea pentru Ziarul Financiar.

Mai exact, o parte din magazine au fost transformate într-un mix de cafenea-cofetărie-gelaterie.

„În magazinele noastre, mizăm pe produse locale, care nu se găsesc în supermarketuri sau în alte părţi. Am învăţat lucrurile făcând şi mergând mai departe. Am avut şi exemplul din Elveţia, al producătorilor care operează magazine proprii unde vând şi altceva decât ce realizează ei“, spune ea.

Tot laptele, grupul îl achiziţionează din zona Sibiului, lucrând cu producători din judeţ.

„Astăzi, retailul propriu acoperă cam 60% din producţia din fabrica de lactate. Restul merge către unităţile de învăţământ din Sibiu, către grădiniţe şi creşe, cămine de bătrâni, unităţi spitaliceşti şi către retail-ul tradiţional.

În marile lanţuri nu mai suntem deloc. Ne-ar fi ajutat ca să avem o piaţă de desfacere asigurată, dar în supermarketuri sunt produse lactate care se vând la un preţ mai mic decât cel pe care noi îl plătim doar pe materia primă“, spune Mariana Hoaghea.

Mulţi clienţi caută un produs local, dar nu sunt pregătiţi să plătească o diferenţă de preţ de 20-30% pentru asta, chiar dacă vorbim de un produs natural, proaspăt, fără aditivi, spune ea.

„Într-un oraş mai mare, cu putere de cumpărare pe măsură, cum e Bucureştiul, eu cred că ar prinde un concept ca al nostru. Deja avem clienţi – turişti – care ajung la noi în magazine la Sibiu şi vedem că încearcă, revin, recomandă. Dar e dificil să facem o astfel de investiţie pentru că avem doar produse proaspete, ce trebuie consumate rapid, unele (prăjiturile) chiar în aceeaşi zi“

Astăzi reţeaua Mândra mai numără cinci unităţi – magazine şi cafenele.

„Pandemia ne-a făcut să restructurăm afacerea. Am avut atunci costuri foarte mari. În continuare, ţinând cont de măsurile legislative şi de context, suntem destul de rezervaţi când vine vorba de dezvoltare. Spre exemplu, primele cinci luni din 2025 au fost dificile, iar ca să menţinem nivelul vânzărilor a trebuie să venim cu inovaţii, să lansăm produse noi, să găsim clienţi noi“, conchide Mariana Hoaghea.

În total, în 2024, grupul de firme Mândra a avut o cifră de afaceri de 14,5 milioane lei și un profit de aproximativ 1,8 milioane de lei.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

14 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Ron

Acum 3 luni

Oare in Elvetia( ca in Ro sinteti singurul caz) cutia in care cumperi...una...zece prajituri e contra cost??? Intr adevar e o dovada de menagement...revolutionar! Adica bataie de joc la adresa clientilor mai exact!
Raspunde

Igor

Acum 3 luni

Incredibil ce săraci. Da, peste tot. Și punga transparenta este pe bani. Nu este nimic pe gratis. Cutia aia are cost imens. Numai logo ul de pe ea a costat o grămadă de bani. In orice business toate costurile trebuie acoperite. De undeva se cumpără cutiile. Dar cumpărați mizerii făcute cu margarina și vedeți acolo ce profit au aia și voi apoi îngroșați coada la spitale.
Raspunde

Carmice

Acum 3 luni

Sunt și alte cofetării unde se plătește ambalajul. Nu cred ca tonul sv va face cinste!
Raspunde

Barosanu

Acum 3 luni

@Igor: e de dorit să ai ceva noțiuni elementare de economie și marketing înainte de a te aventura pe acest tărâm plin de capcane. Altfel, nu faci decât să-ți demonstrezi ignoranța. Evident că „în orice business toate costurile trebuie acoperite”. De aceea, costul e o componentă a prețului. Separat plătești doar chestiile opționale sau neprevăzute. Dacă tu îmi zici „prăjitura costă x lei, cutia costă y lei, logo-ul de pe cutie costă z lei” eu o să-ți zic că ești un ageamiu într-ale business-ului și o să cumpăr prăjituri din altă parte.
Raspunde

Ron

Acum 3 luni

Am zis eu ceva de pret???? Nu ma deranjeaza sa coste prajitura dublu dar ambalajul sa fie gratis. Ca asa i normal! Nu i vorba de 3..4 lei ci de un principiu! Si daca tot ...cit poate costa o cutie de aia? Nu cred ca mai mult de 50 bani. Hai 1 leu. Pai atunci de ce mi o vinde mie care i cumpar prajiturile cu...3.4 lei???? Sa inteleg ca aici e profitul???? Daca nu vrei cutie se pot ambala gratis pe o tavita de carton si cu o hirtie ok. Pai alea nu costa? De ce sint oferite gratis? Dar repet nu i vb de pret ci de respect fata de client. Sincer imi plac prajiturile de acolo dar evit sa cumpar des tocmai pt intrebarea: doriti ai cutie cu 3.5..4 lei ( nu mai stiu ex) pt prajituri,??? Zici ca toata afacerea asta a fost facuta pt a vinde cutii!!
Raspunde

Ron

Acum 3 luni

Uitam...d nule maestru in afaceri. Spuneti ca logo ul a costat( nu mai intreb cit...poate sa coste ca am spus nu i vb de bani) dar de cind sau in ce manual de afaceri scrie ca publicitatea pe care si o face o dirma trebuie facuta pe banii clientilor???? Ce logica i asta??? Apoi ok a costat...odata suma x. Oare pina acum nu si au recuperat banii? Cum sa si faca reclama in cont pe...banii mei???? Repet nu i vb de bani ci de niste principii!!
Raspunde

MARIUS

Acum 3 luni

daca tot vorbim de produse proaspete untul nu mai este unt , branza de vaci cam la fel. Insa culmea este faptul ca prajitura Ischler este mai scumpa decat originalul produs la Bad Ischl in Austria. Sunt doar niste observatii si atat.
Raspunde

Zzz

Acum 3 luni

mult prea scumpe pentru calitatea oferita. nu merita.
Raspunde

Carmice

Acum 3 luni

La cofetăria Elysee se plătește ambalajul tip cutie. Eu nu sunt revoltată. Dacă doresc cumpăr , dacă nu doresc , nu cumpăr Punct
Raspunde

Asdfasdf

Acum 3 luni

la ce preturi au o sa moara incet dar sigur... lumea s-a cam lamurit cum sta treaba cu Mandra si produsele lor
Raspunde

HBomb

Acum 3 luni

Eu am cumpărat și încă mai cumpăr de la ei: lactatele sunt bune, tartele cu fructe, limbile de pisică la fel, parcă și savarine și eclere am mâncat la ei. Îmi pare rău că nu mai au cofetăria de la mallul din Șelimbăr, acolo era plăcut, puteai sta la o cafea și un pișcot sâmbătă înainte de prânz. Într-adevăr, e mai scump decât în alte părți, dar asta se întâmplă cu multe cumpărături: când n-o să mă mai țină buzunarele o să iau din altă parte ...
Raspunde

Radu

Acum 3 luni

Toate ca toate dar făcând o comparație între Mândra și 3 cofetarii din BV: Simplu, Life in a spoon și Căsuța de turta dulce pot spune ca Mândra e cam liga a IV-a. Islere de la Mândra sunt de departe cele mai proaste pe care le-am încercat vreodată. Dacă vreodată sunteți în BV încercați Islere de la Simplu și Dobosul de la Life in a spoon sunt minunate.
Raspunde

@radu

Acum 3 luni

“Dacă sunteți vreodată în Brașov”…extraordinar de greu de ajuns în orașul Stalin , miezul universului alături de inegalabilul Cluuuj!!! Mai lăsați naibii frustrările și complexele astea , Brașovul și orice alt oraș din România , are plusurile și minusurile lui, și dacă tot vreți adevărul, după standarde și statistici , în Sibiu se trăiește mai bine decât în cele două orașe.
Raspunde

Emy

Acum 3 luni

Sunt de 3 ani în Brașov și pot să spun ca e doar poleială aici, dacă stai 3 zile și nu ai de-a face cu oamenii sau autoritățile pare ok, dar când te lovești de astea, e problema!! Sunt in plin demers de a mă întoarce in Sibiu, în Brașov oamenii sunt de o răutate și de o autosuficienta cum nu am întâlnit nicăieri și am ceva experiență pentru ca am locuit in ultimii 15 ani in aproape toate orașele mari ale țării.Cred ca doar clujenii sunt mai infatuați decât brașovenii , pentru mine orașele in care as locui cu drag , rămân Sibiul și Timișoara , în rest doar complexe de superioritate fara fundament. Brașovul nu mai e un oraș ardelenesc demult …
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus