Sâmbătă,
11.10.2025
Innorat
Acum
12°C

Sibienii care fac holograme şi bănci smart: „Am pornit dintr-o mansardă, iar astăzi avem 20 de angajaţi şi peste 100 de produse în portofoliu“

Sibienii care fac holograme şi bănci smart: „Am pornit dintr-o mansardă, iar astăzi avem 20 de angajaţi şi peste 100 de produse în portofoliu“
Fotografii preluate de pe pagina de Facebook Inovi

Inovi Smart Technologies, companie fondată în Sibiu în urmă cu puţin peste un deceniu, a ajuns astăzi să fie furnizor de tehnologie pentru giganţi precum Coca-Cola, Carrefour sau Auchan, dar şi pentru muzee, filarmonici şi instituţii publice din întreaga ţară. Cu un portofoliu de peste 100 de produse – de la holograme şi info-chioşcuri până la bănci smart şi staţii de autobuz cu afişaj digital – firma mizează pe digitalizarea spaţiilor publice şi private, susţinută în ultimii ani şi de investiţiile din PNRR.

„În ultimii ani, am activat mult în zona publică, în muzee, filarmonici, biblioteci, instituţii care, cu ajutorul PNRR, au investit masiv în tehnologizare şi digitalizare“, a spus Darian Şomlea, asociat al companiei, în cadrul emisiunii „Sibiu, oraş de business şi centru cultural”, difuzată de Ziarul Financiar.

Șomlea a povestit în cadrul emisiunii despre începuturile afacerii și dezvoltarea acesteia. În 2014, Alexandru Dragomir, fondatorul companiei, a construit primele mese tactile în propria mansardă. Ideea sa a atras rapid atenţia a doi investitori de la emisiunea „Impreiul leilor”, difuztă de Protv, însă parteneriatul nu a generat dezvoltarea aşteptată. În 2016, Darian Şomlea s-a alăturat firmei, venind dintr-o familie cu tradiţie în afaceri. A preluat partea de vânzări şi a convins investitorii iniţiali să îi cedeze acţiunile, după ce aceştia au refuzat o finanţare de 200.000 de euro necesară extinderii.

„Ştiam că multe afaceri mari au pornit dintr-un garaj sau o mansardă, aşa cum am început şi noi. Am crezut în produs şi în spiritul antreprenorial al partenerului meu“, spune Darian Şomlea.

După restructurare, compania s-a mutat din mansardă, şi-a format echipă, şi-a diversificat portofoliul şi a atras clienţi mari din zona privată – de la parcuri tematice, cum este Dino Parc Râşnov, la retaileri internaţionali. Printre proiectele emblematice se numără holograme de deasupra caselor de marcat sau frigidere cu ecran transparent şi sunet personalizat pentru Coca-Cola.

În paralel, Inovi Smart Technologies a pariat puternic pe sectorul public. Astăzi, 40% din clienţii companiei provin din această zonă. Printre proiecte se numără holograme în mărime naturală ale unor figuri istorice, precum Nicolae Bălcescu sau Alexandru Ioan Cuza, folosite în muzee din ţară.

Produsele sunt realizate parţial în Sibiu – de la bănci smart şi staţii de autobuz cu autonomie proprie, până la folii cu cristale lichide care transformă sticla din clară în opacă la o simplă apăsare de buton. Antreprenorii vor să consolideze eticheta de „Made in Sibiu”, chiar dacă o parte din componente vin şi din Europa sau chiar din China.

Datele financiare raportate arată că, anul trecut, Inovi Smart Technologies a încheiat cu afaceri de 8,2 milioane de lei, în creştere cu 7%.

Mai multe despre povestea sibienilor puteți urmări în interviul acordat pentru ZF.

Citește și: Construcțiile modulare au prins avânt la Sibiu: creșteri cu 80% ale afacerilor pentru o firmă locală. „Primul proiect deosebit a fost la ULBS - a rezultat un mic OZN”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

2 comentarii

Mno

Acum 3 luni

Deja mi-e greață de rahaturi de genul, după ce toți au citit legendele americane în care toți miliardarii au pornit dintr-un garaj, au început toți să inventeze legende, doar ca ăștia s-au urcat din garaj la mansarda …20 de angajați cel puțin are un restaurant cu terasă , deci mai tăiați din ele capitaliștii lu pește, ca sunt afaceri mult mai mari ca ale voastre dar cu owneri low profile!
Raspunde

Newman

Acum 3 luni

Daca ei au produs acele banci din sticla pe care nu poti sta nici vara, nici iarna , inseamna ca numarul prostilor este in crestere si devine tot mai apreciat de catre analfabetii functionali din administratie.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus