Joi,
11.09.2025
Parțial Noros
Acum
24°C

Drept la replică

Drept la replică
Aeroportul Internațional Sibiu. Sursa foto: Silvana Armat / Turnul Sfatului

În legătură cu articolul publicat de publicația dumneavoastră în data de 14 iulie 2025, intitulat „Procesele șefilor pentru salarii mai mari la aeroport. Trei directori cer salarii mai mari decât al directorului general. De la Filarmonică, managerul a cerut peste 57.000 de lei”, dorim să facem următoarele precizări pentru corecta informare a cititorilor:

1. Articolul este tendențios, denaturează realitatea și atacă imaginea unei instituții publice care deservește întreaga comunitate sibiană.

Prin scoaterea din context a situației juridice aflate pe rol, se induce ideea falsă că este vorba de o solicitare abuzivă a trei directori, când în realitate vorbim despre un demers colectiv legal și legitim, inițiat de 92 de salariați ai aeroportului pentru respectarea Contractului Colectiv de Muncă, incheiat in aprilie 2024, cât si a Contractelor Individuale de Muncă.

2.Este inadmisibil ca un demers juridic legitim, bazat pe respectarea Contractului Colectiv negociat conform legii, să fie prezentat public într-o manieră care insinuează abuzuri salariale. Această abordare creează artificial un conflict social și subminează încrederea publicului în aeroport ca instituție.

3. Ați ignorat complet dreptul fundamental la informare corectă al opiniei publice. Nici redacția, nici autorul articolului NU au solicitat punctul de vedere al sindicatului sau altor salariați implicați.

Această omisiune nu este o scăpare, ci o formă de manipulare a opiniei publice și o gravă abatere de la principiile jurnalismului etic.

4. Referirea la presupusul „deficit” este complet eronată și folosită în mod rău intenționat.

Deficitul contabil/pierderea bugetată invocat nu are legătură cu activitatea economică reală a aeroportului, ci cu activități neeconomice reglementate la nivel european, Orientarile Comisiei Europene nr. 2014/C 99/03 și care sunt compensate separat prin mecanisme legale, HOT CJS nr.198/29.08.2018 și 82/28.02.2022. Această dezinformare afectează direct încrederea în Aeroportul Internațional Sibiu, o instituție în plină expansiune, a cărei activitate operațională  va creste semnificativ în perioada următoare.

5. Atacul voalat la adresa unor angajați din conducere, făcuți țapi ispășitori pentru un demers colectiv, are caracter discriminatoriu și destabilizator.

Sindicatul nu va tolera stigmatizarea salariaților, membrii sau nemembrii de sindicat, pentru simplul fapt că își cer în instanță drepturile. Este un precedent periculos ca presa să alimenteze astfel de campanii de imagine împotriva angajaților ce respectă legea și procedurile instituționale.

Menționăm că în aeroportul Sibiu singurele sporuri ce se plătesc angajaților sunt cele prevăzute în Codul Muncii și anume: spor pentru orele de noapte și sporul de weekend. Salariații aeroportului nu beneficiază de alte prime sau bonificații. 

Pentru o bună informare vă prezentăm în continuare o analiză, realizată la nivelul SLIAS, privind traficul de pasageri al aeroporturilor aflate în subordinea consiliilor județene din România, cât și a nivelului de transferuri pe care acestea le fac aeroporturilor conform legii în vigoare. Mai mult, a nivelului salarial existent în aceste aeroporturi. 

Nota redacției: în cazul în care tabelele de mai jos nu pot fi văzute integral de pe dispozitivele mobile, vă rugăm să rotiți telefonul în format landscape (”pe lat”)

NR.

AEROPORTURI din SUBORDINEA CONSILIILOR JUDETENE

TRAFIC PASAGERI 2024

1

CLUJ

3.266.447

2

IASI

2.196.793

3

SUCEAVA

746.600

4

SIBIU

573.918

5

BACAU

559.644

6

CRAIOVA

424.976

7

BRASOV

227.900

8

TÂRGU MURES

213.312

9

ORADEA

169.166

10

MARAMURES

86.928

11

SATU MARE

70.206

12

ARAD

15.270

13

TULCEA

1.621

 

NR.

AEROPORTURI din SUBORDINEA CONSILIILOR JUDETENE

TRANSFERURI CONFORM PREVEDERILOR LEGALE IN VIGOARE 2025 (MII LEI)

1

BRASOV

23.685

2

ORADEA

22.000

3

CRAIOVA

17.000

4

MARAMURES

17.000

5

SATU MARE

12.400

6

BACAU

8.900

7

ARAD

8.786

8

SUCEAVA

5.500

9

TÂRGU MURES

5.500

10

SIBIU

5.000

11

TULCEA

3.600

12

CLUJ

NU BENEFICIAZA TRAFIC PESTE 1 MILION PASAGERI

13

IASI

NU BENEFICIAZA TRAFIC PESTE 1 MILION PASAGERI

 

 

 

 

NR.

 

 

AEROPORTURI din SUBORDINEA CONSILIILOR JUDETENE

CÂȘTIG MEDIU BRUT LUNAR PE SALARIAT DETERMINAT PE BAZA CHELTUIELILOR DE NATURĂ SALARIALĂ 2025

 

 

 

CÂȘTIG MEDIU NET LUNAR 2025

1

CRAIOVA

12.532

7.143

2

CLUJ

10.563

6.021

3

BACAU

9.412

5.365

4

IASI

9.270

5.284

5

BRASOV

8.606

4.905

6

SUCEAVA

8.318

4.741

7

SIBIU

8.183

4.664

8

TG. MURES

8.090

4.611

9

SATU MARE

7.606

4.335

10

TULCEA

7.527

4.290

11

ORADEA

7.405

4.221

12

MARAMURES

7.379

4.206

13

ARAD

6.609

3.767

Notă: Toate aceste date au fost colectate din bugetele aprobate ale aeroporturilor afișate pe siturile Consiliilor Județene.

În concluzie, cerem Turnul Sfatului să înceteze denigrarea publică a unei instituții strategice a județului Sibiu și să își respecte obligația legală de a publica acest drept la replică în același spațiu de vizibilitate cu articolul original, fără intervenții sau reformulări.

LIDER SINDICAL

SOLOMON Claudiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 2771

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Unu

Acum 1 lună

In 2018 au zdrobit sindicatul cu mana conducerii. Au frant greva, au umilit oamenii si au facut loc fricii. Acum, aceiasi care l-au golit de sens folosesc sindicatul ca paravan. Liderul? Un ecou din birouri. Nu-i voce, e decor. Nicio aparare pentru cei din ture, doar discurs scris pentru directori. Rusinea nu doare cand e platita.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Claudiu

Acum 1 lună

Eu sunt același lider, am apărat interesele oamenilor și în 2018 și acum. Acțiunea în instanță este făcută pentru a apăra interesele salariaților. Dar voi postacii de serviciu nu vedeți altceva decât ceea ce vi se spune. Dacă ați fi citit ceea ce am scris ați fi observat că aeroportul Sibiu este in frunte la traficul de pasageri dar la coada clasamentului la transferuri financiare de la autorități și salarizare. Acest drept la replică a fost scris pentru a apăra interesele salariaților, nimeni nu are dreptul să tragă la răspundere salariații aeroportului pentru că și-au cerut drepturile în instanță cu atât mai puțin să îi numească paraziti.
Raspunde

Sorin

Acum 1 lună

Acuma vin directorii care au pus botu’ la distrugerea sindicatului prin 2018 sa se dea victime si sa ceara mila publica. Culmea, tot sindicatul care a fost calcat in picioare de ei sare sa-i apere, cu lider cu tot. Numa’ ca n-o zice nimeni ca oamenii simpli, aia lucreaza in ture si trag ca boul la jug, n-au parte nici de aparare, nici de explicatii. Specialii cu functii se dau nedreptatiti si se bat pe salarii mai mari decat ale directorului general, iar sindicatul le tine umbrela. Frumos! Exact ca-n Romania: cine munceste, n-are voce. Cine conduce, are si portavoce.
Raspunde

Cristii

Acum 1 lună

Gherendi a încasat 4.000 euro lunar ca manager de proiect pentru două aeroporturi, lucrând „fizic” la Sibiu și „online” la Satu Mare. A vrut apoi și un loc în CA la Arad. Refuz. La fel și la Romgaz. Gîrdea, cu salariu de peste 2.000 euro ca director, mai primea încă 1.500 euro lunar de la Asociația Aeroporturilor. Pe aceștia îi apără sindicatul?
Raspunde

Sindicat

Acum 1 lună

In 2918 cand a fost destabilizat sindicatul ca au vrut sa il demita pe Girdea, tu ai fost liantul de legatura. Din interior a fost destabilizat. Iti mai amintesti mazilirea lui Velicu, Piticari, Patrike , Olimpiu ....sa nu uite OAMENII !!!
Raspunde

Platforma

Acum 1 lună

Cum apărați, domnule lider de sindicat, interesele angajaților care își rup oasele plimbând câinele directorului? Pe cei care fac cumpărături , spală mașinile conducerii, schimbă bujii și plăcuțe de frână – toate „ca să fie bine”? Așa arată grija față de drepturile salariaților? Sau doar față de confortul doamnei directoare? Pentru cine luptă, de fapt, sindicatul?
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 1 lună

Bai nesimtitilor voi vreti salarii mai mari la un aeropot mort cu ceva curse pe Germania ? Asta nu e aeroport e muzeu si vor salarii mai mari ? Mergeti la Timisoara sau Cluj si vedeti ce curse au si dupa uitativa in o oglinda si dativa palme.
Raspunde

A

Acum 1 lună

Va laudati cu cateva curse mai multe decat la Bacau. Doar chartere vara in destinatii mai variate, in rest aceleasi zboruri obosite de Germania si Anglia.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 lună

Sibiul e aeroport de business, nu de dus cârnați cu papornița
Raspunde

Andrei

Acum 1 lună

Vad ceva foarte interesant. Presa poate nu intelege iar aeroportul cauta sa imi acopere neputinta insa nimeni nu vorbeste de solutii de eficienta, productivitate si invatare/ adaptare la lumea reala, prin care pot fi ridicate salariile.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus