Sâmbătă,
04.10.2025
Innorat
Acum
10°C

Scuarurile rutiere construite între Brașov și Sibiu nu vor fi eliminate. Ministerul Transporturilor: „Sunt insule de calmare a traficului, necesare pentru reducerea vitezei”

Scuarurile rutiere construite între Brașov și Sibiu nu vor fi eliminate. Ministerul Transporturilor: „Sunt insule de calmare a traficului, necesare pentru reducerea vitezei”
Scuarurile rutiere sunt considerare „insule de calmare”. Foto: captură Google Maps

Scuarurile rutiere de pe drumul național dintre Brașov și Sibiu, considerate de unii șoferi drept un pericol rutier, nu vor fi îndepărtate, au transmis reprezentanții Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor printr-un răspuns oficial în Parlament. Aceștia au răspuns unei întrebări a deputatului PNL Brașov, Gabriel Andronache, care consideră aceste „insule” drept „construcții mortale”. 

Parlamentarul liberal i-a adresat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, o întrebare referitoare la numărul ridicat de accidente produse pe acest tronson și s-a interesat „când va proceda administratorul drumului (DN1) la îndepărtarea acestor scuaruri rutiere și le va înlocui cu soluții moderne de separare a traficului, astfel încât să fie redus, în mod real, numărul de accidente între Brașov și Sibiu”.

În răspunsul primit, minsitrul Ciprian Șerban afirmă că CNAIR, care administrează drumurile publice, numește aceste scuaruri drept „insule de calmare a traficului” și că acestea au rolul de a crește siguranța rutieră, obligând șoferii să reducă viteza înainte de intrarea în localități, la intersecții sau în zone cu risc ridicat de accidente.

„Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de administrator al drumurilor naționale și autostrăzilor, depune o activitate continuă de implementare a măsurilor tehnice care au scopul de a reduce numărul accidentelor și de a crește gradul de siguranță rutieră. Printre aceste măsuri se numără și insulele de calmare a traficului, acestea fiind realizate pentru a crește gradul de siguranță prin reducerea vitezei de circulație și calmarea traficului”, se arată în document.

Oficialul precizează că insulele de calmare au fost instalate pe mai multe drumuri naționale modernizate din județele Brașov, Sibiu și Mureș, printre care DN1, DN14 și DN15. Acestea respectă normele de siguranță rutieră și sunt prevăzute cu indicatoare, marcaje, benzi vibratoare și, în plus, vor fi dotate cu „stâlpișori luminoși” pentru a atrage atenția șoferilor, promite ministrul.

„Considerăm că toate aceste măsuri sunt suficiente pentru a atrage atenția participanților la trafic și pentru a preveni accidentele, cu condiția ca șoferii să conducă responsabil și să respecte semnalizarea rutieră”, mai precizează funcționarul.

Ministrul Ciprian Șerban mai subliniază că, potrivit statisticilor, principala cauză a accidentelor rutiere rămâne factorul uman, nu infrastructura: „Accidentele rutiere au cauză principală factorul uman, iar participanții la trafic trebuie să respecte semnalizarea în conformitate cu prevederile reglementarilor tehnice în vigoare și să circule regulamentar”.

În plus, în răspunsul se mai afirmă că, în funcție de bugetele și contractele disponibile, va continua să implementeze măsuri tehnice pentru a combate comportamentul iresponsabil al șoferilor care nu respectă regulile de circulație.

DN1 este considerat unul dintre cele mai periculoase drumuri din Româna. Drumul leagă Bucureștiul de Brașov și Oradea.

Conform Raportului Forumului Economic Mondial publicat în 2019, citat în Strategia națională privind siguranța rutieră pentru perioada 2022 – 2030, România se situează pe locul 119 din 141 țări analizate și pe ultimul loc în Uniunea Europeană, atât prin prisma calității infrastructurii rutiere, cât și a numărului de km de autostradă, raportat la 100.000 de locuitori. Documentul conține și date privind costurile sociale pentru persoanele rănite sau decedate în cazul accidentelor rutiere, raportate la nivelul anului 2016. Astfel, costul social mediu al unui rănit grav era de aproape 685.000 lei, în timp ce costul social mediu al unei persoane decedate era de 4,3 milioane de lei.

Între Sibiu și Brașov, ultimele accidente au avut loc în zone în care aceste scuaruri lipsesc. Cele mai multe, în Hula Bradului. Spre exemplu, la încpeutul lunii iunie, traficul a fost închis total pentru mai mult de o oră după ce mașina unui șofer din Sibiu a intrat pe contrasens. Cinci persoane au fost transportate la spital atunci. Iar la sfârșitul lunii iunie în zona Avrig o femeie a fost rănită ușor după o ciocnire între un tractor și o mașină.

Anul trecut, în cel mai grav accident petrecut în județul Sibiu trei persoane au murit într-un accident petrecut între un TIR și o mașină, pe DN 1, pe centura Avrigului.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

1 comentarii

CitizenX

Acum 2 luni

Problema nu sunt scuarurile, cu toate ca ar putea fi mai bine semnalizate. Problema sunt cretinii care conduc fara sa tina seama de nicio regula si se baga in depășiri riscante, conducand cu viteze de autostrada pe un drum care nu este proiectat pentru asa ceva. Mai multe radare si sancțiuni dure ar mai potoli bizonii
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus