Clienții unuia dintre cele mai cunoscute restaurante din Orașul de Jos sunt în proporție de 80% din afara Sibiului. „La Cuptor” împlinește în 2025 zece ani de când a fost deschis de Matild Gavrilă și Vasile Manta, iar povestea acestuia a fost relatată în cadrul unei emisiuni la Ziarul Financiar, dedicată Sibului.
Ideea afacerii a apărut în perioada 2010-2011, când Matild Gavrilă a participat la festivaluri cu un cuptor pe lemne montat pe roți, unde prepara plăcinte tradiționale. După câțiva ani, în 2015, a deschis restaurantul actual, păstrând ca element central cuptorul cu lemne. Meniul inițial includea mâncare „gătită cu tihnă, la foc de lemne”; includea și preparate precum măduva, servită direct din os, care a rămas și astăzi unul dintre cele mai comandate, povestește cofondatoarea în cadrul proiectului editorial „Sibiu, oraş de business şi centru cultural”.
Ce e cel mai curios este că totul a început dintr-o pasiune, la început neexistând o legătură cu domeniul gastronomic. „Eu sunt din zona Blaj, unde sunt foarte populare plăcintele cu varză, cu ceapă, cu prune. Şi asta am început să facem. A avut un succes neaşteptat. Ba chiar am chemat-o şi pe mama să mă ajute (...) La bază, eu sunt psiholog, dar am lucrat 18 ani în armată ca ofiţer. Nu am nicio legătură cu gastronomia, este doar o pasiune, dusă la extrem”, povestește Matild Gavrilă.
Spațiul în care funcționează restaurantul a fost adaptat treptat: au pornit de la o singură sală, iar astăzi sunt trei, plus o terasă. Gavrilă subliniază că odată cu promovarea Sibiului s-a dezvoltat și zona Orașului de Jos, datorită turismului și a trendului de a închiria locuințe în regim hotelier.
„Avem o capacitate de 130 de persoane. Într-o zi bună de vară suntem vizitați de 100 de oameni (...) S-au deschis pensiuni și alte restaurante și avem mulți clienți care nu-și doresc agitația din centrul orașului. A devenit o zonă tot mai liniștită față de centru pentru cei care doresc să fiemai retrași, mai liniște (...) Sunt foarte mulţi turişti care ne trec pragul, iar turiștii străini vin după recomandările de pe Tripadvisor şi, mai nou, de pe Google. Ştiu ce vor să mănânce sau spun că Vrem să vorbim cu Alina (chelner - n.n.) că știe spaniolă”, povestește fondatoarea.
Ea precizează că turiștii sunt majoritari care le trec pragul. „Sunt şi localnici care vin, sunt clienţi fideli care se întorc. Totuşi, în businessul La Cuptor, turiştii sunt majoritari, 80% sunt din afara Sibiului”.
Firma care gestionează restaurantul, Coffee Tree, a raportat în 2024 o cifră de afaceri de 3,5 milioane de lei, în creștere cu 14% față de anul precedent. Echipa este formată din 18 angajați, dintre care unii lucrează acolo încă de la deschidere.
Urmăriți aici interviul integral.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 419
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Bancul cu statuia : Statu ia tot !
Acum 9 ore
Baciul obsecvios
Acum 9 ore
Adrian
Acum 10 ore
Capatina Marius
Acum 10 ore
Sibian