Luni,
17.11.2025
Cer Senin
Acum
3°C

Conduce un studio creativ la Sibiu, după nouă ani de publicitate la București. Adrian Oprea a folosit cafeaua ca strategie de marketing pentru a atrage clienții

Conduce un studio creativ la Sibiu, după nouă ani de publicitate la București. Adrian Oprea a folosit cafeaua ca strategie de marketing pentru a atrage clienții
Adrian Oprea, Foto: profil Facebook

După nouă ani petrecuți în domeniul publicității la București, sibianul Adrian Oprea a decis să revină acasă și să își construiască propriul drum. Astfel a apărut Sibio Brand Studio, un studio creativ care colaborează în proporție de peste 90% cu afaceri și ONG-uri locale, în special din educație și arhitectură.

Într-un interviu pentru Ziarul Financiar, în cadrul unei emisiuni numite „Sibiu, oraş de business şi centru cultural”, Oprea a povestit cum s-a reîntors într-un Sibiu pe care îl vedea schimbat față de anii de „efervescență culturală” din 2007.

„Anul 2007 a reprezentat un mo­ment zero, oraşul fiind schimbat pro­fund atunci, investindu-se în refacerea clădi­rilor, în infrastructură, în dezvolta­rea culturală.“ În timp, acele investiţii şi acea efer­vescenţă a lui 2007 au început să se ducă. Sunt multe evenimente care s-au pier­dut, entuziasmul oamenilor a scăzut. „Eu am plecat în 2008, iar când m-am întors nu mai era la fel, nu mai exista acel vibe creativ, acel elan cultural. În ultimii 2-3 ani însă, văd că Sibiu începe să se apropie iar ca energie de acel moment 2007”, a relatat sibianul.

Pentru a-și crea o rețea de clienți, spune că a deschis mai întâi o cafenea în centrul orașului – o investiție care nu i-a adus profit financiar, dar i-a adus contacte valoroase. „A fost strategia mea de marketing“, spune el. Și a funcționat: la cinci ani după ce a închis cafeneaua, încă lucrează cu clienți pe care i-a cunoscut acolo.

Prin studio-ul său, Adrian Oprea oferă servicii de identitate de brand și strategie, ajutând afaceri locale să își definească imaginea și poziționarea pe piață. În cadrul interviului, el spune că în Sibiu se observă o nevoie acută de diversificare economică, dominat încă de industria auto, dar și o creștere a inițiativelor antreprenoriale și creative. Totodată, el vorbește despre „barcelonizarea” orașului, referindu-se la costurile exagerate din oraș, mai ales simțite de localnici. „Profitând de această efervescenţă din zona culturală, actorii din mediul de business au săltat foarte multe preţurile. De multe ori, o cafea e mai scumpă la Sibiu decât în centrul Milano, într-un local cu privire la Dom. Iar asta nu e deloc grozav pentru localnici”, explică acesta.

„Această strategie goleşte zona centrală de localnici şi împinge lumea către periferie”, crede antreprenorul.

Urmăriți întreg materialul pe site-ul Ziarului Financiar.

Citește și: Construcțiile modulare au prins avânt la Sibiu: creșteri cu 80% ale afacerilor pentru o firmă locală. „Primul proiect deosebit a fost la ULBS - a rezultat un mic OZN”

Citește și: Sibienii care fac holograme şi bănci smart: „Am pornit dintr-o mansardă, iar astăzi avem 20 de angajaţi şi peste 100 de produse în portofoliu“

Citește și: Sibienii de la Compa produc componente de obuze de artilerie şi containere speciale de comandă şi control. „Este o industrie închisă. Livrăm pentru mai multe armate NATO, nu și pentru Armata Română”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus