Sâmbătă,
04.10.2025
Innorat
Acum
10°C

Un sibian și-a montat panouri solare, iar după doi ani a primit 6 facturi deodată: ”Nu includeau și energia produsă de instalația mea”. Electrica îi transmite să aibă răbdare

Un sibian și-a montat panouri solare, iar după doi ani a primit 6 facturi deodată: ”Nu includeau și energia produsă de instalația mea”. Electrica îi transmite să aibă răbdare
Foto Ilustrativă depositphotos.com

Un prosumator din satul Scoreiu, comuna Porumbacu de Jos, susține că a primit facturile de energie electrică cu o întârziere de aproape doi ani, fără ca acestea să reflecte și energia produsă și livrată în rețea, conform prevederilor legale. Mai mult, totalul facturii trebuie plătit în 15 zile, suma nefiind una tocmai mică. Într-un răspuns transmis redacției Turnul Sfatului, Electrica Furnizare, invocă proceduri complexe și promite îmbunătățirea procesului de facturare.

Sibianul deține o instalație de producere a energiei electrice (panouri solare fotovoltaice) și, în baza contractului încheiat cu SC Electrica Furnizare Sibiu, are statutul de prosumator, adică produce energie electrică pentru consum propriu, iar surplusul îl livrează în rețea.

Conform contractului bărbatul spune că furnizorul este obligat să emită lunar facturi pentru prosumatori, în care energia produsă este dedusă din energia consumată, iar eventualul surplus se plătește după doi ani. Totuși, spune el, de la momentul semnării contractului și până în vara anului 2025, nu a primit nicio factură.

În data de 31 iulie 2025, situația s-a schimbat și sibianul a primit simultan șase facturi, acoperind perioadele anterioare, în valoare totală de 967 de lei, cu termen unic de plată de doar 15 zile.

Documentele transmise ar fi conținut doar consumul de energie din rețea, fără a include energia produsă de instalația proprie, contrar prevederilor legale invocate de client.

„Factura nu includea energia produsă de instalația mea, care ar fi trebuit scăzută din energia consumată. Practic, îmi este facturat doar consumul din rețea, fără compensarea legală”, afirmă acesta.

Tratat „nepoliticos și brutal” de angajații de la Sibiu 

Nemulțumit, la începutul lunii august, bărbatul s-a prezentat la sediul SC Electrica Furnizare Sibiu pentru a solicita explicații. Spune că a fost primit de o angajată care nu purta ecuson de identificare și care i-ar fi transmis să își depună solicitarea doar online, refuzând orice discuție pe fondul problemei.

Când a cerut o audiență la directorul filialei, aceasta i-a fost refuzată, fiind ulterior redirecționat către un alt punct de lucru, din cartierul Vasile Aron.

Bărbatul reclamă că modul în care i-a fost tratată solicitarea a fost nepoliticos și lipsit de disponibilitate pentru dialog. În aceeași zi, susține că a discutat cu alți doi clienți prezenți în sediu, care au declarat că se confruntă cu situații similare: primirea simultană a 10–15 facturi aferente unei perioade de doi ani, cu sume considerabile și termene scurte de plată.

„Pe lângă modul nepoliticos și brutal în care mi s-a refuzat orice clarificare, am constatat că și alți clienți prezenți acolo se confruntă cu aceeași problemă. 10–15 facturi pe doi ani, cu sume mari și termene imposibil de respectat”, spune Roatiș.

Bărbatul afirmă că problema este una generalizată în rândul prosumatorilor, deoarece facturile emise includ doar energia consumată, iar surplusul de energie produsă nu este scăzut din consum la momentul facturării așa cum ar fi trebuir.

Potrivit acestuia, furnizorul motivează că surplusul va fi achitat abia după doi ani, fără a respecta mecanismul de compensare prevăzut de lege.

Sibianul spune că a transmis mai multe sesizări online către Electrica Furnizare, însă susține că nu a primit niciun răspuns până la momentul redactării sesizării către redacție.

„Facturile conțin doar energia consumată, nu și energia produsă. Ni se spune că surplusul va fi plătit peste doi ani, dar legea prevede clar compensarea lunară. Dacă operatorii refuză orice discuție, cu cine putem negocia o eșalonare a plăților”, întreabă el.

Electrica Sibiu

Foto: Turnul Sfatului

Răspunsul Electrica Furnizare

Electrica Furnizare recunoaște într-un răspuns acordat redacției Turnul Sfatului că au existat întârzieri în emiterea facturilor pentru prosumatori, explicând că situația este legată de modul în care sunt colectate și procesate datele despre energia produsă și consumată.

Compania precizează că „procesul de facturare pentru această categorie de clienți este complex, implicând colectarea și procesarea datelor de măsurare primite de la operatorii de distribuție a energiei electrice”.

Cu alte cuvinte, furnizorul nu poate emite facturile, până când nu primește toate informațiile oficiale despre câtă energie a fost consumată din rețea și câtă a fost produsă și trimisă înapoi.

Reprezentanții companiei afirmă că această întârziere este influențată și de schimbările legislative. „Facturarea prosumatorilor a fost tratată ca parte integrantă a procesului de adaptare la reglementările aplicabile întregului portofoliu de clienți, într-un context legislativ aflat într-o continuă dinamică”, se arată în răspuns.

Reprezentanții Electrica susțin că lucrează la îmbunătățirea sistemelor informatice și a modului de lucru.

„Emiterea facturilor pentru prosumatori reprezintă o prioritate pentru compania noastră. Asigurăm toți clienții prosumatori ce au întâmpinat întârzieri de întreaga noastră disponibilitate pentru a soluționa cât mai rapid aceste aspecte”.

În ceea ce privește cazul bărbatului din Scoreiu, compania transmite că acesta „a sesizat furnizorul său de energie și a fost informat în mod direct cu privire la demersurile inițiate de Electrica Furnizare pentru clarificarea situației”.

Se poate solicita plata eșalonată

Electrica mai reamintește că orice client, inclusiv prosumatorii, poate solicita o eșalonare a plății facturilor dacă nu le poate achita integral la termenul stabilit în contract. „Solicitarea se poate face online, prin secțiunea dedicată din formularul de contact, fără a fi nevoie să vă deplasați la sediu”, subliniază compania.

Astfel solicitare de eșalonare a plății este disponibil la link-ul: https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/.

În plus, furnizorul detaliază metodele de contact puse la dispoziția clienților. Portalul și aplicația MyElectrica, formularele de contact online și linii telefonice dedicate. Atât linia dedicată comunicării indexului autocitit (0800 800 048, Telverde, apel gratuit, non-stop), cât și linia de Call center pentru informații comerciale (0244 406 006, apel taxabil, tarif normal, de luni până vineri) sunt disponibile pentru a contacta furnizorul.

De asemenea se precizează că, în cazul în care clienții preferă să se deplaseze într-un punct de prezență Electrica Furnizare, le este recomandat să își programeze în avans vizita prin intermediul platformei E-programare, disponibilă la link-ul www.electricafurnizare.ro/e-programare.

„Astfel, aceștia pot evita timpii de așteptare și pot beneficia de consultanța solicitată la ora pentru care au realizat programarea. Ne asigurăm clienții, și pe această cale, de toată deschiderea pentru soluționarea oricărei situații apărute în relația cu furnizorul”, încheie cei de la Electrica Furnizare. 

Fotografia principală ilustrativă:depositphotos.com

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

49 comentarii

Adrian

Acum 1 lună

Domnul din Scoruri are dreptate. Electrica furnizare nu mi a trimis facturi din septembrie 2023 și mi a trimis un email cu ce am de plată. Din 30.06.2025 port o corespondență cu Electrica furnizare ptr a mi trimite facturile ca să văd efectiv dacă situația lor corespunde cu realitatea și nici până azi nu mi au trimis!!! Singura șansă să ne mutăm la un interval de timp la un alt furnizor și atunci sunt obligați in max.42 de zile să facem compensarea. ANRE nu face nimic!!!
Raspunde

Romina

Acum 1 lună

Foarte urât din partea lor...și nouă ne-au furat așa bănuți sub diferite motive la Turda ...sper să ia cineva atitudine și să ni returneze !!!!
Raspunde

Mișu

Acum 1 lună

967 lei pe cca 20 luni este puțin. Cca 45lei/ lună. Bine, e vina furnizorului că a emis târziu facturile. DAR, cine și-a pus sisteme fotovoltaice la casă gândindu-se că nu va plăti nimic la curent electric SE INȘEALĂ. Este corect legal, surplusul de energie se plătește după 2 ani. Kilowatul dat în sistem se plătește chel,, la valoarea cursului energiei din penultima zi a lunii pe pe piața spot a Energiei, dacă contractul nu prevede altfel. Când consumi din rețea, instant, noaptea, în zilele noroase, iarna, ți se dă din kilowații dați anterior în sistem, DAR cu plata celorlalte accesorii: taxa distribuție, cogenerare, certificate verzi, injecție în rețea, TVA, accize. Astfel kilowatul tău dat în rețea te costă cca 0,80 lei ca să-l iei înapoi. Plus, că kilowații care îi iei înapoi se scad din cea mai veche lună în care ai injectat în rețea. Astfel, luna în care vei primi contravaloarea kilowaților dați în rețea se îndepărtează, undeva în al 4 Lea, al 5-lea an de la data instalării panourilor fotovoltaice. Pentru consumatorii cu cosum mic de energie de cca 80-100 kw/ lună nu se merită efortul de a-și pune panouri fotovoltaice.
Raspunde

Asteapta-te, romane

Acum 1 lună

Bancul cu statuia : Statu ia tot !
Raspunde

Eu

Acum 1 lună

Jegoși oridinari...unde e ANRE? Trebuie date amenzi lunare la electrica. Eon merge perfect de la început, engie la fel și alții. Hidro și electrica fura fara nicio treabă și cu conducere politica. Trimiteți toți adrese si la electrica și la ANRE și reclamați. Continuu!!!
Raspunde

Aurel Cazacu

Acum 1 lună

Eu sunt prosumator de trei ani la e on parțial sunt corecți la facturi , dar în contract că abonat mi sa inclus și un serviciu deal lor la care plătesc,0762 bani zilnic in care daca mi se strica o priza sau mi se arde un bec sa ii anunț sa vina sa mil schimbe , oare noi nu suntem capabili de a schimba un bec sau o priza ,? Asta că să ne ia bani cu japca
Raspunde

Arethusa Xipehuzia Sinergistina

Acum 1 lună

Trebuia sa faca inregistrari ambientale din care sa reiasa frigiditatea dialogala [ ! } a doamnei fara ecuson , sau cu ecusonul in buzunar.
Raspunde

Sheep

Acum 1 lună

Ok, au intarziat facturile. Dar atata timp cat ai posibilitatea de esalonare a lor (legea obliga furnizorul ca esalonarea sa fie pe o perioada egala cu intarzierea), de ce sa faci scandal? Luand in considerare inflatia, eu consider ca iese pe plus clientul final, platind ultima transa din facturi 2 ani mai tarziu. Am fost in situatia asta tot pe o perioada de 2 ani si s-a rezolvat totul foarte simplu, prin metoda mentionata in articol. De fapt, cred ca asta e singurul lucru pozitiv in urma lui: mai multa lume e informata despre cum ar trebui gestionate situatiile similare
Raspunde

Sorin

Acum 1 lună

Electrica furnizare nu merită nici un scuipat dar să apelezi la serviciile lor , mi-am pus panouri fără prosumator sunt Off grid rețeaua de la Electrica o folosesc doar dacă nu am soare 2 săptămâni da am baterii pentru 40 kw , o să fiu prosumator atunci când îmi voi primi banii lunar s-au când electrică va înțelege ca nu mai merge hoția și prostia , îmi voi pune baterii până când nu mai am ce face cu curentul dau și la vecini să încarce mașinile electrice ziua de la soare gratis și la Electrica nu voi da nici pe 1 leu kw
Raspunde

Canaris

Acum 1 lună

Păi ești aproape de cât vrei tu pe kw... Electrica plătește 80 bani pentru un kw...e drept că nu lunar dar să sperăm că se rezolva și asta
Raspunde

Radu

Acum 1 lună

Electrica mentalitate de comuniști. Nu au evoluat deloc . La eon îți trimit facturi lunar pe consum și cât ai dat în rețea.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Andy

Acum 1 lună

Nu are dreptate. Nu intelege nimic. El a platit ce a consumat din retea, cand panourile nu functionau, probabil noaptea si cand nu avea soare. E clar ca nu are baterie. Atat timp cat panourile produc curent, el consuma din panouri si din retea ia curent doar daca are un consum mai mare. Nu avea ce sa-i scada ce a produs, el trebuie sa plateasca ce a consumat din retea, iar dupa 2 ani primeste ce a livrat in retea, surplusul pe care nu l-a consumat.
Raspunde

Daniel

Acum 1 lună

Mă tu nu înțelegi nimic din ce se scrie omului ea venit factura după 2 ani dar dar cat ea produs panourile îi plătește peste alți 2 ani !problema este suma mare care vine deștepților vorbesc în cunoștință ( 15020 lei) de unde crezi că poți să plătești in 15 zile,a poate ești miliardar?
Raspunde

EU

Acum 1 lună

CUM DE ȚI-A VENIT ASA SUMA ASTRONOMICĂ?!
Raspunde

D.

Acum 1 lună

Adrian de mai sus zice bine. Mutati-va la alt furnizor (ex. Hidroelectrica). Atunci dinozaurii de la Electrica Furnizare (au s aramana fara cleinti si au sa devina mult mai amabili) sunt obligati sa factureze final productia si consumul si sa plateasca prosumatorilor energia injectata de acestia in retea.
Raspunde

[email protected]

Acum 1 lună

Suntem prosumatori si avem instalate panouri cu o putere de 7, 2KW si am primit14 facturi insumând 5375 lei. Nu mi se pare normal.Acesti mancatori de bani care se numesc Electrica insala pe fata.Mi -au scos o hartie in care mi-au spus ca am produs ce-i 5375 lei dar totusi trebuie sa-i platesc.Rusine!!!La ce am mai investit bani ? Mentionez ca aceste panouri le-am pus prin fonduri proprii acum 3 ani insumand 10500 euro. Nu este normal ce se intampla...
Raspunde

Hoț Florin

Acum 1 lună

Am fost în aceeași situație, loc Micești jud Cluj, doar ca suma pe care am achitat-o depășește 4000 de lei. Cu respect Florin Hoț.
Raspunde

Fratila

Acum 1 lună

Suntem o familie de prosumatori si avem instalata o putere de 7,2KW .In luna Iulie am primit 14 facturi insumand 5300 Ron. Am fost la Electrica unde mi-au dat o hartie in care -mi arata cat am produs si cat am consumat.Acea hartie arata culmea ca eram par pe par si chiar un pic mi mult am produs noi și...totusi am primit instintare ca trebuie sa platesc 5300 Ron .Unde este dreptatea?Mentionez ca aceste panouri le-am instalat pe bani proprii in 2022 si am platit 10500Euro.Cu ce m-au ajutat? Dupa cum se pare ei fac regulile iar noi suntem cei luati in bataie de joc?Ce fac institutiile statului?Unde este dreptul consumatoruli?Rusine
Raspunde

Canaris

Acum 1 lună

Cum adică cu ce te au ajutat??? Ai platit aproximativ 40 la sută din prețul curentului... adică transport, TVA,accize, certificate verzi.... Plăteai cel puțin dublu dacă nu aveai panouri... După sumă se pare că ești mare consumator de curent... să vezi acum cu 1.5 Lei ce factura primesc ăia fără panouri
Raspunde

Andreea

Acum 1 lună

Situația prezentata mai sus este un abuz din partea Electrica, deoarece sumele prezente in facturi asa cum reiasă din situația prezentata nu reflecta realitatea sumelor de platit de catre consumator, din acele sume nefiind scăzute partea de energie produsa de client si furnizata in rețea, in schimb Electrica pomenește ca este de acord cu eșalonarea acelor sume, daca anunți sau soliciți acest lucru prin audienta la ei, deci abuzul Electrica constatat si identificat in acest articol: facturi necorespunzătoare, gresite cu sume mai mari de plata ( CURTEA DE CONTURI - ANAF - un control ceva la sesizare.....ca de autosesizare nu prea putem vorbi!!!!!!!!!!), nefacturate conform contracturlui, perioada abuziva de plata, nu ai cu cine sa soluționezi problema creata de ei, pentru ca sunt ascunsi dupa programări si adrese de e-mail la care nu raspund, sau raspund foarte târziu, după termenul impus pe facturi, adică mai ești si penalizat la plata facturilor cu întârziere! In caz de situații de urgenta nu dai de ei Doamne fereste, pentru ca trebuie sa asculți toată polologhia de la telefon care oricum nu te interesează atunci cand izbucnește vreun incendiu din cauza lor ca s-au atins firele de curent de la vant, pentru aceste sesizări trebuie sa apelezi la 112 sa ții linia ocupata ca sa iti dea ISU legătură direct la ei! O mizerie de institutie pentru care care protecția consumatorului nu se sesizează, avocatul poporului doarme, iar consumatorii trebuie sa își facă publica problema daca vrea sa rezolve ceva prin intermediul presei, daca presa considera ca este un subiect interesant, daca nu....consumatorul plateste ca prostul orice i se factureaza!
Raspunde

Mihnea

Acum 1 lună

La o reclamație față de facturi de consum de energie am primit răspuns să aștept și să am răbdare asta după 3 luni de lipsă facturi ! Asta i țara cu tarife de energie mai mari decât în orice altă țară vestică europeană! Ce rușine !
Raspunde

Nelu

Acum 1 lună

Am aceeași situație cu Electrica furnizare. Contract de prosumator din 1 ianuarie 2023. Curentul injectat in retea, conform contractului se plateste la 2 ani dupa data injectarii. Numeroase sesizări si reclamatii . La sediu electrica o functionara ce nu are habar , ma trimite la Brasov ca de acolo vin facturile . La 1iulie 2025 primesc 6 facturi pt energia consumată de mine de la 01 ianuarie pana la 1 iulie 2025, in valoare de 1600 ron . Citirile inscrise in facturi sunt inventate, nu cele reale . Facturile nu contin energia produsa si livrata din anii 2023 si 2024. Se face evaziune fiscala de catre Electrica încălcând codul fiscal neemitand facturi la data producerii si consumului energiei electrice . Caz penal: Nu se evidențiază si nu se plateste TVA aferent ani la rand. Prosumatorul este inselat (caz penal) iar contractul de prosumator este grosolan încălcat (caz civil). Unde este Anaf ? Unde e poliția economică? Unde e Antifrauda?
Raspunde

Caramizoiu Dumitru

Acum 1 lună

Printre cei prezenți la sediul Electrica Furnizare din Sibiu,am fost și eu.Da așa este,suntem tratați cu dispreț și angajatele vorbes urît cu,clienții.Aceași problemă o am și eu,mi-au venit 9 facturi odată de plată,suma fiind de 3100 de lei,data scadentă 15.08.2025.Toate facturile fiind emise la 31.07.2025.După cîteva zile,au apărut alte facturi în valoare de 1000 de lei,aceași dată scadentă.Suma totală de plată fiind de 4100 de lei,deși sunt prosumator.Pe ușa de la Electrica Furnizare Sibiu,din cartierul Vasile Aron din Sibiu,unde am fost îndrumat să mă adresez,scrie mare ,,Ne-am mutat online".Online nu funcționează să ne adresăm.
Raspunde

C Calin

Acum 1 lună

Este o bataie de joc la adresa prosumatorilor. Am facut credite de mii de euro crezând ca vom plăti mai putin. Electrica nu emite facturi timp de 2 ani , invoca tot felul de motive, care mai de care mai jenante , pentru o companie de acest rang. De fapt rangul ei este dat de acest comportament si este sub zero. Face asta pentru a amana plata energiei injectate de prosumatori pana la 4 ani. In patru ani platesti creditul si nu beneficiezi deloc de banii pe care trebuia sa I încasezi dupa 2 ani , bani pe care ar trebui sa i incasezi lunar, pentru energia injectata asa cum prevede legea. Nu se emit facturi lunare asa cum e stipulat in Contract, iar Protectia CONSUMATORULUI îți spune sa I dai in judecata, pai de ce , ei pentru ce sunt puși acolo ? nu ca sa vadă ca timp de 2 ani un contract nu s a respectat? Jenant!
Raspunde

Doru

Acum 1 lună

Bataie de joc! Mi s-a montat contor cu citire la distanta in mai 2023, care inregistreaza si ce ce am consumat si ce am produs. Cum adica proces complex, legat de modul de colectare a datelor !!! Daca am reclamat ca nu am primit factura pentru ce am livrat in terea mi s-a trimis un tabel care arata valorile de consum si furnizare in retea. Deci datele exista !!!
Raspunde

Doru

Acum 1 lună

Mi s-a montat contor cu citire la distanta in mai 2023, care inregistreaza si ce ce am consumat si ce am produs. Cum adica proces complex, legat de modul de colectare a datelor !!! Daca am reclamat ca nu am primit factura pentru ce am livrat in terea mi s-a trimis un tabel care arata valorile de consum si furnizare in retea. Deci datele exista !!!
Raspunde

Canaris

Acum 1 lună

Prosumatorule...Ai primit facturile de 1000 lei pentru curentul consumat din sistem timp de 2 ani...de fapt doar pentru componenta de transport a curentului că energia activă s a produs din panouri.... dacă este pe 2 ani e sub 50 de lei pe lună....un pachet de țigări...Plus că o să primești și ceva factura de prosumator... pentru ce ai produs...eu pentru 2 ani am vreo 8000 de primit... partea proasta este că legea este de partea lor și pot să plătească peste 2 ani de la data facturii... sunt vreo câteva sute de mii de oameni în situația asta...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Daniel

Acum 1 lună

Rectificare pentru autorul articolului. Panouri solare NU este echivalent cu panouri fotovoltaice. Cele solare fac DOAR apa caldă, cele fotovoltaice, așa cum le spune și în denumire, produc curent electric.
Raspunde

Vasile Vasile

Acum 1 lună

Ești chiar prostănac. Ideea și problema din articol este alta

Raspunde

Daniel

Acum 1 lună

Domnul acesta a fost norocos. Eu am primit de la Electrica, ca și prosumator 17 facturi in 5 zile. Evident am cerut reeșalonarea. Aberant!
Raspunde

Nicolae Jianu

Acum 1 lună

Eu am contract de furnizare cu Eon și după un an de la montarea panourilor ( 2023) am primit o factură de 4200 lei, menționez ca sunt producător din 2023, dar atât sunt de încâlcite căile ca a trebuit sa plătesc, doi ani în care am produs energie s-au șters, pot spune ca am plătit integral montarea panourilor, fără ajutor și tot am fost tras în țeapă de electrica și Eon, ăștia merită trași la răspundere nu cu un răspuns de genul# ne pare rău pentru ce s-a întâmplat dar trebuie să platiti# rușine acestor instituții
Raspunde

Romina

Acum 1 lună

Foarte urât din partea lor...și noi am avut probleme cu furtul banilor din partea electrica,niște oamenii neserioși, vă rog să îi verificați și la Turda!!!
Raspunde

Sibian

Acum 1 lună

Electrica Furnizare este o bătaie de joc pentru toți clienții săi
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Nicolae

Acum 1 lună

Hello, dupa 2 ani sa ai de plata 900 lei ,vreau si eu , platest la un apartament de 2 camere in jur de 200- 250 lei pe luna , ar trebui sa fiți încarcerați la ce aberații sau fabule sau stintifico delirati.
Raspunde

Codreanu C

Acum 1 lună

Nu înțeleg cum ANRE și ANAF nu iau nici o atitudine fata de Electrica Furnizare din toată tara,dar în mod deosebit la Baia Mare ,care le trimiți indexul corect,după care ei fac autocitire,nu respecta indexul trimis,îți trimit facturi de15.000 RON,respectiv6500 RON la persoana fizica.
Raspunde

Ada

Acum 1 lună

Suntem 200.000 prosumatori in Ro, adica suntem o forta. Si totusi ne fura pe fata. Daca ne am organiza cumva, sa facem presiune, sa i reclamam. Și eu am primit facturi din 2023 in 2025 și am avut de plata 5000 de lei in 2 luni. Au fost luni in care ce a produs panoul a fost egal cu consumul si tot am avut de plata fiindca pretul facturat la consum e dublu fata de pretul la livrare. Ne trebuie un grup care sa ne reprezinte. Asociația prosumatorilor n a facut nimic in afara de niste articole de presa.
Raspunde

MINEA

Acum 1 lună

Este f clar pt toată lumea ca aceste unități sunt în legatura cu cei care sunt platit sa păzească reglementările legale în vigoare dar nu și fac datoria. Toate aceste încălcări sunt făcute cu ingaduinta organelor statului care iau k watul de la noi îl vând de 3 ori mai scump consumatorilor realizează venituri și nu fac balanta cu furnizorii în termen legal contractual. Eu am de 3 ani acesta situatie și dacă voi fi contactat va voi da toate detaliile în scris Sunt prosumator cu contract de 3 ani și nu am primit nici o factura. Contractul de prosumator este cu ELECTRICA FURNIZARE PRAHOVA CAMPINA
Raspunde

Romulus

Acum 1 lună

Dureaza cel mult 5 minute sa te transferi la Hidroelectrica. Care mai sunteti la Enel si altii, nu aveti nicio scuza si va meritati soarta. Am avut o problema similara cu Hidroelectrica, le-am facut sesizare pe mail, au identificat problema la distribuitor care nu transmitea indexul automat si cat injectam in retea, a fost remediata problema fara sa am de a face cu cineva. Ce e drept, a durat o luna, dar tot a fost mai bine decat sa stau la cozi si sa am de a face cu vreo aroganta ca in cazul celui din articol.
Raspunde

Canaris

Acum 1 lună

Sigur.. doar că Hidroelectrica plătește 30 de bani pentru ce injectezi la ei....iar ticăloșii ăștia de la Electrica 80 de bani...la 10.000 kw injectati pe an este o mică diferență....vreo mie de euro...
Raspunde

Canaris

Acum 1 lună

Așa că pentru un prosumator Hidroelectrica este DE DEPARTE cel mai prost contract....
Raspunde

Ada

Acum 1 lună

@Romulus , asta cu 'va meritati soarta' ti a intrat in reflex via marstv, dar nu era cazul in discutia asta. De smecheri e plina lumea. M am mutat la Hidroelectrica , cumpara kw cu 0,28 și mi l vinde cu 1, xx. Ti se pare corect? Curentul produs de panou acopera consumul casei întâi, deci de ce trebuie sa platim taxele de transport pentru curentul ala? Scrie in contract si in lege ca trebuie sa aiba același pret. Si totuși ei adauga taxe. I am intrebat in scris si au balmajit ceva ca sunt taxe. Trebuie sa vorbim toti intr un singur glas, cu ăștia nu te poti lupta pe persoana fizica. Eu pe PPC i am reclamat la ANRE si Protectia consumatorilor. Am scris si la Asociația prosumatorilor. N am rezolvat mare lucru, mi au stornat niste facturi. Trebuie sa te si pricepi putin la legile lor complicate. Pe asta se si bazeaza, ca nu ne pricepem, ca nu ne reprezinta nimeni, ca n avem timp, ca n avem bani samd. O sa mai verific aici ce spuneti, poate cineva mai priceput vine cu o idee. Eu i as da in judecata min energiei, statul roman, anre. Ca doar vorbele sunt inutile si mi am facut milioane de nervi in mesaje cu Ppc ul.
Raspunde

Adi Gliga

Acum 1 lună

Țara lui Plezir Vodă, Baron Iohanessian,aroganta baronului și brutalitatea plămânului se transmite și supușilor...la care nesimțirea era oricum existența????,dar primește un boost..
Raspunde

Silviu

Acum 1 lună

Sunt doar consumator. Inainte cu o luna sa ma "mut" la Hidroelectrica, am trimis mailuri catre Electrica pe toate adresele pe care le aveau pe site, in legatura cu ce as avea de facut in caz ca aleg alt Furnizor - niciun raspuns. La citirea din 22-26iun am dat 250 kwh, cu vreo 80 kwh mai mult. Electrica mi-a facturat pe langa cei dati, alti 33 kwh ca "taxa" rezervare. In lunile anterioare (apr, mai), desi dadusem o citire in perioada 22-26 , distribuitorul (unul dintre "baietii destepti din energie") a transmis citirea din 30 (contoare inteligente). La sfarsit de luna iunie, nu au mai luat in considerare citirea reala, probabil sa ma penalizeze ca m-am mutat. In loc de 137lei, m-au facturat cu 245lei. Le-am trimis mail celor de la Electrica Furnizare (alt "baiat destept din energie") pt a reface factura cu indexul pe care l-am comunicat Hidroelectrica la 01iul (facusem poza contorului la recomandarea lui Piedone - stia el ca se vor face abuzuri). Mi-au raspuns ca Distribuitorul se ocupa de indecsi si ca ei nu pot face nimic. In acest context, i-am rugat sa redirectioneze mailul catre acesta pt ca nu aveam niciun mail de contact al acestuia. De cateva zile in cont apare pe langa factura de 245lei, suma totala de plata de 169lei care ar fi de plata, dar nicio justificare. Tot in cont nu mai apare nimic altceva decat facturile (istoric indecsi, citiri etc - cica "acest cod de client nu are asociate locuri de consum"). M-am confruntat si eu cu aroganta cand m-am adresat fizic la Electrica Brasov, cu cv timp in urma (singura data). Au noroc ca cei ce au ramas la ei sunt prea comozi in a cauta o oferta mai buna!
Raspunde

Călin

Acum 1 lună

Cel mai bine ar fi să oprim să mai dăm în rețea curent o lună de zile .Dar asta ar trebui toți prosumatori să vedem o să le cadă bine. Să vedem după o lună de zile cum se vor comporta. Și dacă tot așa se vor comporta atunci ne mutăm la alt furnizor și în termen de 42 de zile vor trebui să tragă linie și să trimită factură și bani în cont Și o să ne tot mutăm numai așa o să ne recunoaștem bani.
Raspunde

Maria

Acum 1 lună

Esalonarea plătilor e o gogoașă!!! vine scadenta la preavizul de deconectare pt neplată până îți răspund ei la cererea de esalonare la plată a facturilor ... așa că plătesti oricum. Am două mizerii din partea lor și mă voi muta la alt furnizor.
Raspunde

Mardarasevici

Acum 1 lună

Nu se va rezolva nimic atâta vreme cât la Electrica sunt puși oameni incompetenți in funcții cheie, precum Mitica Cristina șefa serviciului informatică Electrica SA care ar trebui sa rezolve toate aceste probleme. E bine mersi , a----ă a directorului și a celor care fac contracte grase, cu paraindarat. Se descurca femeia,...plimbări multe prin lume...bănuți muuulti. trăiască combinatorul B.C-el.
Raspunde

Blaga

Acum 1 lună

Eu am trimis zeci de reclamații atât la Electrica Furnizare cat și la ANRE și ANPC! Degeaba ! ANRE retransmite care noi răspunsul ( ambiguu și fără explicații) al Electrica! ANPC a spus ca ei nu sunt specialiști și nici nu sunt plătiți pentru asta! Cică, chiar dacă se spune ca este compensare cantitativă ei tot valorică o fac , adică undeva la 1:3 , adică produci 3 KWH și ei îți compensează 1 KWH! Asta este ! Sunt nesimțiți dar noi îi plătim cu salarii grase ca să “dea din umeri”! Nu se pricep dar se exprimă!
Raspunde

John Doe

Acum 1 lună

Electrica... o companie de stat a dacilor liberi care a scapat de privatizare.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 lună

96% din comentariile mincinoase vin de pe același IP. E comandă pe kopeici?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus