Vineri,
03.10.2025
Innorat
Acum
7°C

Taxa de acces ar ”corecta” circul de la Bâlea Lac? Experți în turism sustenabil spun că Sibiul are o problemă la Bâlea, iar discuția introducerii unei taxe merită purtată

Taxa de acces ar ”corecta” circul de la Bâlea Lac? Experți în turism sustenabil spun că Sibiul are o problemă la Bâlea, iar discuția introducerii unei taxe merită purtată
Foto: Ziarulprofit.ro

Să circuli în coloană cu 5 km pe oră, alături de mașini ce se întind pe kilometri întregi, iar când ajungi în vârf să găsești parcări improvizate, mizerie, dezorganizare și kitsch, nu reprezintă un model de turism sustenabil. Plus problema urșilor atrași de gunoaie, care ajungă să atace oameni.

Ce se întâmplă în prezent pe Transfăgărășan nu are nicio legătură cu turismul ecologic, sustenabil sau cu respectul față de natură, deși întreaga zonă este arie naturală protejată. Turiștii care ajung la Bâlea Lac nu află nimic despre tradițiile și obiceiurile locale, nu găsesc meșteri tradiționali, nu au parte de experiențe autentice și pleacă cu suveniruri aduse din China. Mâncarea care li se pune la dispoziție, în cea mai mare parte, nu are nicio legătură cu zona montană sau cu obiceiurile culinare ale localnicilor din Munții Făgăraș.

În acest context, mai multe voci din societatea românească au ridicat propunerea de introducere a unei taxe de acces pe Transfăgărășan, banii colectați urmând a fi folosiți pentru amenajarea unor parcări decente, selectarea comercianților și dezvoltarea unui turism autentic.

”Transfăgărășanul și Transalpina sunt două dintre elementele pe care le folosim în promovarea destinației noastre în mod recurent, atât național cât și internațional. Problema din zona Bâlea Lac este o problemă legată de sistematizare și acces. Sunt foarte mulți turiști care merg în zona respectivă nu pentru a rămâne în zonă, ci pentru a vedea munții, riscîndu-și uneori sănătatea și chiar viața. Ceea ce avem nevoie în zona respectivă este să lucrăm mult mai îndeaproape cu primăria Cîrțișoara pentru a încerca să imaginăm un plan, împreună cu județul Argeș, despre cum putem să ținem mai mult turiștii în zona respectivă și să nu fie doar un punct de tranzit. Pentru că vedem un tranzit atât de accentuat, este o presiune destul de mare pe destinația respectivă și calitatea experienței pe care o ai lasă de dorit. Este foarte mult trafic, este foarte multă poluare, sunt multe gunoaie…”, a declarat pentru Turnul Sfatului, Alin Chipăilă, președintele Asociației Județene de Turism.

Cât privește ideea de a introduce o taxă de acces pe Transfăgărășan, Alin Chipăilă spune că sugestia ar trebuie discutată.

”O resistematizare a zone Bâlea Lac necesită niște fonduri importante, care deocamdată nu își găsesc linia de finanțare. Există un plan, există o atenție a autorităților locale și este unul dintre farurile de promovare. Este unul dintre cele mai suprinzătoare și frumoase drumuri montane, există peisaje idilice care au fost promovate atât în clipurile pe care le-am făcut împreună cu Charlie Ottley sau în alte campanii de de promovare, naționale și internaționale. Pe lângă reputația pe care o are sperăm să creștem și calitatea serviciilor și a experienței în zonă.

Fiind vorba despre un drum național, aflat în proprietatea statului, trebuie studiate care sunt pârghiile legale pentru a impune o astfel de taxă. Cert este că în foarte multe destinații similare din Europa există un acces oarecum controlat, astfel încât să limitezi traficul, dar să ai și sursele financiare pentru investiții în zonă. Nu este exclus, dar trebuie văzute toate aspectele. La fel cum drumul respectiv are un regim special fiind deschis anumite luni pe an, același regim trebuie să vedem cum putem să-l aplicăm și din punct de vedere fiscal”, a mai detaliat Alin Chipăilă.

Ideea este preluată și întărită și de Ciprian Ștefan, director al Muzeului Astra din Sibiu și fost consilier al ministrului Culturii.

”Turismul acesta de masă, cum vedem la Bâlea Lac, trebuie reașezat. Când te duci pe Transfăgărășan ce vezi? O adunătură de tarabe! Nu-ți previne să mai oprești sau să repeți experiența. Cred că lucrurile acesta pot fi reglate la nivel național. Dacă ar intra odată în Codul Patrimoniului în Parlament, care este cam gata, acolo este definit foarte clar peisajul cultural. Ce ai voie și cum ai voie să faci. Dacă nu impui autorităților locale să gestioneze altfel peisajul acesta cultural, acolo se va transforma într-o zonă distrusă în curând. Acolo este o agresiune și presiune.

Această presiune o simt și eu pe infrastructura Muzeului Astra. La anul vom avea o altă abordare pentru că trebuie să îngrijim mai mult patrimoniul. Revenind la Transfăgărășan, acolo este un haotism urban care trebuie reperat. Tot noi trebuie să educăm, pentru că reguli sunt. Mai departe trebuie să discutăm la nivel de ministere, pentru că este și zonă protejată, deci Ministerul Mediului ar trebui să aibă un cuvânt de zis, pe lângă Ministerul Culturii. Introducerea unei taxe poate că ar merita discutată. Da, ar putea fi o taxă, așa cum se practică peste tot. Vrem cu toții o țară ca afară, dar nici măcar nu o îngrijim pe aceasta pe care o avem. O taxă ar putea ajuta pentru dezvoltarea unei parcări civilizate, un mobilier adevat locului, niște activități autentice. Am putea avea această discuție inclusiv cu operatorii care au activitate turistică în zonă”, a declarat Ciprian Ștefan.

Context

Începând cu vara anului 2025, o taxă similară a fost introdusă în Munții Dolomiți din Italia, în valoare de 5 euro de persoană, pentru a limita afluxul turiștilor în zona traseului montan Seceda. Evenimentul a stârnit o serie de discuții atât în rândul autorităților publice, cât și al touroperatorilor. Părerile au fost împărțite. Concluzia, într-o primă fază, a fost aceeași ca în situația în care se află Transfăgărășanul în prezent: Este necesară o mai mare reglementare a turismului în Dolomiți.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

37 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sparrow

Acum 2 săptămâni

Ideea nu e rea. Singura problemā e cā avem toti suspiciuni despre cum vor fi controlati si folositi banii. Desigur, cred cā suntem toti de acord cā e o nebunie de nedescris in zona Bâlea. Omeneste vorbind, trebuie sā fii smintit sā mergi acolo intr-o zi frumoasā de weekend. Pācat, zona e absolut superbā.
Raspunde

Sibian

Acum 2 săptămâni

Aline, vezi-ți de afacerile tale, tu cu turismul sunteți două linii paralele.Noi știm cine te-a pus acolo și de ce.Vrei să știe și cititorii? Ciprian ar fi bine să vadă de muzeul lui și de protocol, nu-i așa? Iar voi ,dacă tot vă vin idei, consultați oameni din turism, capabili, că har domnului sunt în zonă .
Raspunde

Tour operator

Acum 2 săptămâni

Total de acord cu taxa
Raspunde

Solomon

Acum 2 săptămâni

Dacă l-ați găsit pe Ciprian Ștefan,e ca și rezolvată problema!Pune ăsta o taxă de 2000 de lei pe mașină și nu mai vezi picior de om pe acolo!Va fi mai ieftin să mergi în Alpi sau in Pirinei!Uitați-vă cât de simplu a rezolvat ASTRA:sibienii nu-și mai permit vreo vizită pe acolo;iar după cum arată acum nici nu merită!
Raspunde

Ioan

Acum 2 săptămâni

Hmmm. Parcarea de la muzeu este mereu plina. Cred ca nu ai mai fost demult prin zona, cum de altfel nu cred ca ai fost nici inainte de cresterea taxei.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 săptămâni

Se vede că ești ceva postac de mult la sud de Sibiu
Raspunde

Newman

Acum 2 săptămâni

Comerciantii au fost deja selectionati in functie de spaga pe dare o dau.Ei ar trebui interzisi.Parcari se pot face din banii CJ, daca se doreste.Nu au dreptul sa puna taxa pe un drum facut din munca romanilor si pe un peisaj natural.Este public, nu in curtea parvenitilor politici si a mucusorilor progresisti.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

V.

Acum 2 săptămâni

Si muzeul e spatiu public si platesti ca sa il vizitezi, ar trebuie taxa si bariera pe drumul ala. Noaptea e inchis oricum, asa nu mai ai acces cand nu ai ce cauta le acolo. Nu vrei sa platesti taxa, lasi masina si iei un autobuz. In zonele aglomerate din Italia e sistemul acesta de multa vreme, nu de anul trecut si nu doar la Seceda. Cu bani stransi intretii zona si scapi si de debandada de sus. Nu e ok gandirea asta, e public, e construit din banii romanilor, sunt si banii mei acolo si ai altora care nu vor sa mai vada haosul ala.
Raspunde

Newman

Acum 2 săptămâni

Cred ca nu realizezi enormitatea pe care o promovezi.Cum poti compara un drum judetean,strategic la origini facut cu multe sacrificii umane (militari in termen) cu o gradina zoologica sau muzeu.Poti devenii campion al aberatiilor!
Raspunde

@V

Acum 2 săptămâni

ce garantie ai tu ca daca dai statului 10 sau 100 de lei pe masina o sa fie mai bine?? Sau ca banii tai n-au sa fie sifonati de catre stat? Ai uitat ca dam statului 43% din salariu lunar (si din ce ramane, cand cheltui mai dai 21% TVA) si cand ai un medical - desi esti asigurat - iti trage din salariu substantial, sau daca ai nevoie de niste analize acoperite de casa e nevoie sa astepti luni de zile ??? Cu statul asta esti tu atat de ingaduitor ??? Scurta memorie mai au romanii ! Drumul ala a fost facut din banii, sudoarea si cu sangele (au murit oameni) romanilor, nu ai lui Ceausescu, Iliescu, Nastase sau Ciolacu, asa ca orice roman trebuie sa fie liber sa mearga oriunde vrea in tara asta.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

V.

Acum 2 săptămâni

@Newman, poate vrei sa intelegi ca oricum platesti taxa pe orice drum public, si pe asta ar trebui sa platesti mai mult si cam atat ca daca va dau exemple prea simple tot ce vreti. Si da, sigur o taxa o sa rezolve niste probleme si ar aduce si un ban la buget care ar putea revitaliza ce e acolo, ca nu ai termen sa descrii asa ceva. Daca statul ar functiona cum trebuie nu am avea asa ceva in primul rand, apoi degeaba ne scoatem ochii ca platim foarte multe taxe si nu se face nimic ca nu e nici vina mea si a voastra. E drum strategic construit cu greu si intelg ce ziceti, dar tocmai de aceea trebuie sa pastram si sa intretinem ce avem. Daca doar asa se poate eu as da un ban in plus sa-l vad in toata splendoarea nu in porcaria de acum. Poate asta nu intelegeti astia care il vreti pe moka.
Raspunde

Emil

Acum 2 săptămâni

Mai degraba merg sa treverseze muntii, sa testeze motoarele si sa serveasca o friptura de Rupicapra rupicapra, muntii nu-i prea vad.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

PLIlea Franaru

Acum 2 săptămâni

Si care-i baiu ? Poate ca eu vreu sa va afum cu al meu cazan aerul plin de beshini eco-neo-marxisto-comuniste ! FUM FUM FUUM ! Unde-i fum ie si putere ! Power to the maaax ! MAXIM AM ZIS !
Raspunde

Coste s

Acum 2 săptămâni

din cate am auzit, acolo la Balea, doar un singur om are "voie" sa vanda mici , daca te-ai apucat sa vinzi mici "de capul tau" controalele sunt pe tine, individiul face parte din clanul marelui sas.
Raspunde

Radu

Acum 2 săptămâni

Vama?
Raspunde

Georgica Orwelica

Acum 2 săptămâni

Taxa pe aer de cand ? aia pe FRAIER stim ca este dintodeauna ! SICTIR ! ! !
Raspunde

Romania e a romanilor nu a lui Bolojan, Nicusor sau altii!

Acum 2 săptămâni

ciprian stefan si suprataxa, ce bine l-ati gasit! Multi oameni nu-si cunosc drepturile si sunt atat de aerieni incat sa-si cedeze libertatile in numele unor iluzii - in cazul asta ca va fi mai curat. Multi idioti pe lumea asta. Care-i pretul pentru un Balea curat? 10 lei ? 100 de lei ? 500 lei sa fie si mai liber ? Acolo e administratia Cartisoara si Drumuri nationale si min. Turismului - e treaba lor sa faca ordine-mai ales la tarabe - nu a noastra! Dupa ce Balea ar deveni cu taxa, ce urmeaza ? Marea neagra cu taxa? Babele, sfinxul ? Bai oameni buni patrimoniul national apartine poporului nu statului , nu unor contopisti precum ciprian stefan - cara cica acum simte presiune pe patromoniul ce-l gestioneaza. O fi presiunea basiilor de la Astra Rock ?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Thornton Percival Hareton Ironcastle

Acum 2 săptămâni

Transfagarasanul ar trebui privatizat ! O firma din Austria si-a anuntat intentia de a-l lua in concesiune pentru 50 de ani...n-ar trebui sa mai stam pe ganduri.
Raspunde

Cozma

Acum 2 săptămâni

Bâlea Lac ar putea fi un adevărat vârf al turismului românesc, dacă ar urma exemplul Austriei: planuri de dezvoltare turistică la nivel regiona (comun pentru Jud Sibiu si Jud Arges), infrastructură modernă prin asigurarea de parcari jos iar de acolo sa se asigure un transport ecologic prin autocare sau instalații de cablu moderne (in telecabina Balea nu s-au mai facut investitii de ani de zile, doar carpeli ). În schimb, noi avem un Transfăgărășan plin de gropi și improvizații, unde turiștii își riscă mașinile mai mult decât se bucură de peisaj. Noi functionam pe ideea - "Sa moara capra vecinului"! Este fascinant cum de atata timp nici macar o teava pentru eliminarea dejectiilor nu a putut fi instalata!
Raspunde

Calu

Acum 2 săptămâni

Prima data trebuie facut in paralel o telegondola sau o telecabina de mari dimensini (in Austria este una de 200 de persoane) care sa duca turisii de jos de la cascada pana la lac. Contra unei sume modice, nu ca acum cand trebuie sa iti faci credit. Jos parcari integrate in peisaj, supraetajate contra cost. Apoi masinile limitate cate de mult posibil, mai mult pentru tranzit (eventual cu rezervare online ). Sa nu se opreasca toti sus in parcari ca care oricate vei face, oricum vor fi insuficinte. Comertul permis doar cu produse autohtone si redus la minim. Dar pentru asta trebuie proiecte cu fonduri UE, pe care sa le scrie cineva.... Cu taxa e mai simplu si rapid, dar nu rezolva problema.
Raspunde

Sibian

Acum 2 săptămâni

Trebuie vazut cum au gestionat cei din Austria, Germania, Elvetia si Italia si preluata cea mai buna varianta. Nu trebuie sa inventam noi nimic , fiindca nu ne pricepem. Simplu
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Gazetarul amator

Acum 2 săptămâni

Sibiul sau klanul Klingeis are o problema? Transportul pe cablu? Mai sare telecabina de pe cablu? Organizati locuri de parcare la baza muntelui. Transport cu autobuze electrice pana la lac, oblgati kligaisii sa inlocuiasca telecabina etc etc. Si Cipi sa isi vada de ceaunele lui in muzeu!
Raspunde

Matei

Acum 2 săptămâni

interziceti gheretele si comerciantii ambulanti si tot traficul se degajeaza, a atat de simplu! pe bune, mizeria aia acolo nu are ce cauta, sunt suficiente cabanele din zona. in locul gheretelor faceti parcare auto in spic, eventual si o parcare publica cu bariera si taxa modica pentru cei care fac trasee turistice si, cel putin, o perioada e rezolvata problema!
Raspunde

K.Samuel

Acum 2 săptămâni

Traducere: statul a fost si este atât de incompetent încăt nu e in stare sa facă ceva coerent acolo. In consecință, va vom taxa tot pe voi cetățenii, si banii se vor duce in aceleași buzunare sparte si incompetente de pana acum. Ciudat este ca unii aclama abordarea asta...
Raspunde

Zzz

Acum 2 săptămâni

e incredibil cat de usor sunt manipulati romanii si cum vine unul sa propuna o rezolvare impunand inca o taxa. bani sunt destui dar nu vor sa rezolve nimic. Am fost saptamana trecuta si am urcat pe jos de la parcare pana pe varful ala unde e o cruce si ce sa vezi, mi-au cerut 5 lei pt acces "taxa belvedere" si au pus gard in jur sa nu poti trece. incredibil unde s-a ajuns. sunt tare curios cine sunt jmecherii care fac bani acolo din prostia romanilor. cum au ajuns ei sa fie stapani pe domeniul public si sa faca bani impunand taxe. poate ne spune cineva.
Raspunde

Razvan

Acum 2 săptămâni

Bai desteptiilor, daca se lucreaza pe Valea Oltului si se inchide, eu trebuie sa ocolesc pe la Brasov ca vreti voi inca o taxa pe DN pt. fraieri?! Hai sa o vad si pe asta, si sa vad cat rezista...
Raspunde

IOAN

Acum 2 săptămâni

Tarabe infecte jeg și murdărie,, asta e Bâlea Lac la primul contact nu suntem în stare ca nație sa ai un lucru nou și civilizat...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Un Transfagarasan

Acum 2 săptămâni

Este atat de simplu: peaj, ca la Fetesti. Si Austria a facut la fel, chiar daca peisajul pe unde trec drumurile cu aceasta taxa sunt "date de la Dumnezeu". Ca sa le mentii frumusetea "divina", trebuie protejate. Asta se rezolva cu bani. Bani pe care prostul nu va vrea sa ii dea, omul care apreciaza natura va fi bucuros sa ii dea, iar cel care ii administreaza va avea datoria morala sa ii cheltuie in beneficiul naturii (fauna, flora, societate etc) de acolo. Si atunci si mizeriile acelea de cascarabete dispar, s-ar putea finanta in ani o alternativa la cotetul de cabina de acolo, cu o infrastructura care sa cuprinda o parcare decenta la Balea Cascada, bariera de peaj, sau, mai simplu, camerele video pt amenda, apoi o cabina de capacitate mai mare, care sa plimbe turistii... simplu! Problema este alta si intrebarile care urmeaza sunt si ele, altele: se vrea? cui serveste actuala configuratie? Care este "mersul" afacerilor de acolo? Cine le urmareste dinamica?
Raspunde

@

Acum 2 săptămâni

am citit pana la "cel care ii administreaza va avea datoria morala sa ii cheltuie in beneficiul naturii " si am pufnit in ras. De cand traiesti in Romania? de o luna doua ? In Romania nu se respecta legile pe fata nici macar de oamenii statului (de ex. aurora nu respecta legislatia in vigoare care o obliga sa asigure min. 26mp. de spatiu verde/cap de locuitor ) si tu discuti de obligatii morale ?? Statul are deja TOATE instrumentele sa faca ordine, curatenie, disciplina si parcari la Balea lac, dar daca nu ar fi dezastrul de acum, parca nu am fi in Romania...
Raspunde

Clau

Acum 2 săptămâni

Părerea mea, sa ju se pună taxa, plătim destul si am plătit destul, dar pentru a fi oragnizati, ar trebui sa dispară țigănia de acolo, tarabele, de îți este sete sau foame îți iei in mașină. O țigănie este acolo. Sunt multi care după ce au văzut 5 minute lacul, stau si belesc ochii la tarabele alea sau stau si bea un suc, bere, etc. Da, vezi priveliștea ai pleci mai departe.
Raspunde

Nealcosu

Acum 2 săptămâni

Ce este acuma acolo poti numi simplu.... tiganie! In nici un caz, turism! Rezolvarea simpla! O singura firma care sa admimistreze telefericul/ telegondola, vinde suveniruri, serveste mancaruri simple (sandvisuri, placinte, croasante) si sa administreze o parcare generoasa si organizata (autocare, masini, locuri pentru persoane cu handicap). Daca vreti mici si bere, chef, pastrama, branza....si manele, acasa! Nu urci la Balea Lac pt bairamuri! Parchezi, vizitezi, admiri, iti astemperi putin foamea si setea si .... la drum! Cine vrea sa stea, are cazari acolo! Cine parcheaza mai mult de 2-3 ore, fara motiv (bilet teleferic, tur de vizitare), ars la buzunar!
Raspunde

Cril

Acum 2 săptămâni

Ce treabă au dughenele alea acolo? Vii cu foamea-n gât și îți trebuie mâncarea aia infectă musai? Pute a ulei rânced tradițional și a gunoaie generate tocmai de comercianții boschetari. Cine autorizează comerțul infect de acolo este singurul răspunzător pentru poluarea zonei, valabil aspectul și în alte locații, cum ar fi Cheile Bicazului de exemplu. De ani buni iau bani de la oameni pentru mizeria aia de parcare, oare cât asfalt s-a evaporat de acolo? Iar deștepții cu taxă pentru drum să nu uite că avem o taxă de drum în prețul combustibilului, iar mașina nu o scoți la ora actuală din localitate fără rovinietă. Poate ideea cu peajul nu e rea, dar să contribuie efectiv la întreținerea drumului. Poate am să trăiesc clipa când toate locurile astea minunate vor deveni arii protejate de bulz, porumb copt, fript, de făcături de urs, cerb, șarpe și ce o mai inventa mazacii ăia să vândă pe acolo. Apropo, în cartierul medieval al Sighișoarei, lângă casa în care chipurile ar fi hodinit Vlad Țepes, întorc ăia niste langoși...cu de toate bre, cu de toate...
Raspunde

Seidel Georg

Acum 2 săptămâni

Mă alătur la comentariul Dl.Cozma. Aveți experți, barem unul, doi, să vadă pasurile din Austria ( Grossglockner taxa 45€) sau Elveția! Nicăieri nu vezi “circul” de la Balea Lac! Se pot face multe dacă omul vrea! Dar se pare ca indolenta și lasă-mă să te las sant prioritare!
Raspunde

Cosmin

Acum 2 săptămâni

În urmă cu câțiva ani am vizitat de câteva ori parcul național Durmitor din Muntenegru. Pentru cei care nu au ajuns încă acolo, Pasul Sedlo poate concura cu ușurință, prin frumusețea sa, cu cele mai renumite pasuri alpine din Europa. Piscuri stâncoase înalte, peisaje montane spectaculoase, lacuri glaciare și serpentine nesfârșite care atrag o mulțime de motocicliști. Totuși, drumul nu este foarte prietenos: este îngust, se circulă încet, iar în curbele strânse cu vizibilitate redusă se obișnuiește să se claxoneze pentru a-i anunță pe cei care vin din sens opus de prezența noastră. Cu toate acestea, traficul rămâne fluid și nu am întâlnit niciodată blocaje. Vizitatorii parcului păreau împărțiți în două categorii: cei care erau în traversare (opriri pentru poze + admirare pe fuga) și cei care își propuneau să exploreze traseele montane. Un aspect care mi-a atras atenția și care mi s-a părut motivul lipsei de ambuteiaje a fost lipsa chioșcurilor și spațiilor comerciale, precum cele de pe Transfăgărășan. Toată infrastructura turistică a fost gândită în localitățile aflate la capătul traseului, unde găsești parcări spațioase, restaurante, terase, magazine de suveniruri și produse locale. Astfel, în loc să sufoce și să polueze natura, au ales să dezvolte comunitățile din zonă. Concluzia e simplă: atunci când se dorește cu adevărat (și cu cap), natura și parcurile naționale pot fi protejate și puse în valoare responsabil. Ah, și era să uit — nu am plătit nicio taxă de traversare. :)
Raspunde

Cosmin zbarcea

Acum 2 săptămâni

Grija mare la "resistematizare". O parcare mai mare sau mai multe parcari ar dostruge frumusetea zonei. Hai sa ne gandim si la natura...nu doar la cum sa scoatem bani mai multi din parcari. Tarabagii ar trebui eliminati in mare parte de acolo
Raspunde

Dan

Acum 2 săptămâni

Parcarea de sus de la Balea lac este privata....deci despre ce vorbim....coruptie.....
Raspunde

Cetățean cu drepturi

Acum 2 săptămâni

Mai știți altceva, în afară de a inventa taxe?! Nu vă mai săturați, produceți scârbă și aveți parte de înjurături la greu! Taxați și fâtul din burta mamei, taxa de drum nu vă mai satisface, deși ați majorat-o cu mare nesimțire, taxați și taxele, hulpavilor!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus