În condițiile în care termenul limită este 30 septembrie și doar o treime din firmele sibiene au reușit să mute înregistrarea angajaților, patronatul IMM Sibiu cere public amânarea termenului.
Amânarea este susținută și de specialiștii din HR.
Poziția patronatului IMM Sibiu este condiționată de o realitate incontestabilă și profund îngrijorătoare: ”conform datelor pe care le avem, doar aproximativ o treime dintre companii au finalizat migrarea”, după cum arată oficialii IMM Sibiu, într-un comunicat de presă.
Acest procentaj indică faptul că mii de firme din Județul Sibiu se află încă în procesul de adaptare la noua platformă și riscă să primească amenzi care nu vor face altceva decât să le îngreuneze și mai mult activitatea deja afectată de modificările fiscale din ultima perioadă.
”Înțelegem necesitatea și beneficiile pe termen lung ale digitalizării. Totuși, realismul economic ne obligă să luăm atitudine. O tranziție forțată, cu un grad scăzut de pregătire a utilizatorilor, poate provoca probleme pentru firmele care sunt deja supuse unor presiuni constante”, a declarat Adrian Rada, președintele IMM Sibiu.
Pe lângă amânarea termenului limită pentru finalizarea migrării la REGES ONLINE, IMM Sibiu solicită și o campanie de informare și asistență intensificată pentru a rezolva problemele tehnice întâmpinate de utilizatori.
IMM Sibiu consideră că o perioadă suplimentară, folosită eficient atât de companii pentru a migra, cât și de autorități pentru a optimiza platforma și a oferi suport, va servi obiectivului comun al tuturor: un mediu economic stabil, previzibil și digitalizat.
ITM Sibiu îi ajută
De partea cealaltă, Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu informează că schimbarea la noul REGES ONLINE este cunoscută încă din luna aprilie. Mai mult decât atât, autoritățile pun la dispoziția firmelor atât tutoriale cât și numere de telefon unde pot primi infomații în cel mai scurt timp.
Ce transmite ITM Sibiu reprezentanților firmelor sibiene:
- la data de 30 septembrie 2025 se împlineşte termenul limită până la care angajatorii trebuie să se înregistreze în REGES-ONLINE și, totodată, să completeze toate elementele contractelor individuale de muncă active la data accesării Registrului, care nu se regăsesc în sistemul informatic REVISAL;
- începând cu data de 1 octombrie 2025 aplicația REVISAL nu va mai fi disponibilă, toate raportările urmând a se efectua exclusiv prin noua platformă digitală;
”Totodată, reamintim angajatorilor de răspunderea contravenţională pe care o generează neconformarea, având în vedere faptul că nerespectarea obligației privind înregistrarea în Registru în termenul legal se sancţionează cu amendă de la 15.000 lei la 20.000 lei, iar necompletarea tuturor elementelor contractelor individuale de muncă active la data înrolării în noul sistem, care nu se regăsesc în REVISAL, se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei”, a informat ITM Sibiu.
Informații utile
Sistemul informatic REGES ONLINE este un portal modernizat, web-based, accesibil online, care elimină necesitatea instalării unei aplicații dedicate și prin intermediul căruia atât angajatorii, cât și salariații vor avea acces facil și securizat la datele proprii din Registrul general de evidență a salariaților în format electronic.
Printre principalele beneficii pe care le oferă REGES-ONLINE:
- administrarea digitală a contractelor de muncă și acces permanent la istoricul acestora;
- raportarea în timp real și actualizare automată a aplicației;
- accesul securizat prin certificat digital calificat sau ROeID;
- integrarea cu sistemele informatice interne de resurse umane, fără proceduri suplimentare de transfer al datelor;
- platforma digitală este disponibilă direct din browser, fără instalare locală, accesând https://reges.inspectiamuncii.ro/;
- autentificarea în registru se poate realiza fie cu cont creat pe platforma ROeID, fie cu semnătură digitală confirmată la ANAF;
- trecerea la REGES-ONLINE nu presupune migrarea, de către angajator, a bazelor de date existente, aceasta fiind deja realizată în sistem.
Pentru ajutor în utilizarea noului sistem REGES-ONLINE există mai multe resurse publice pe care vă rugăm să la accesați în vederea familiarizării cu noua platformă RegesOnline:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLpqSMiGqy3ZFAijRX02yGo59sE9aNZf1o
https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ghid-de-utilizare-aplicatia-salariat/
https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ghid-utilizare-aplicatie-angajator/
Mediu Test https://reges.dev.inspectiamuncii.org/
Pentru a sprijini angajatorii și salariații să utilizeze platforma REGES ONLINE Inspecția Muncii pune la dispoziția acestora următoarele opțiuni de suport tehnic:
- adresa de suport Angajatori: [email protected]
- adresa de suport Salariați: [email protected]
Telefon ghid interactiv: 0800 500 166
Program de lucru: Luni – Vineri, 08:00-20:00, cu excepția zilelor de sărbătoare legală.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: informatii reges online , telefon reges online , reges online sibiu , reges online , itm sibiu
Vizualizari: 1406
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Asdfasdf
Acum 3 ore
Cartea face bine!
Acum 4 ore
Miruna
Acum 5 ore
Sibian
Acum 5 ore
@Kokos ,Maria Deacu