Duminică,
16.11.2025
Partial Noros
Acum
5°C

Discuții în Parlament pentru blocarea trotinetelor la 25 de km la oră și reguli mai stricte pentru siguranța în trafic

Discuții în Parlament pentru blocarea trotinetelor la 25 de km la oră și reguli mai stricte pentru siguranța în trafic
Regimul sancțiunilor pentru conducerea sub influența alcoolului sau a substanțelor interzise ar urma să fie întărit și armonizat cu cel aplicabil altor vehicule. Foto: Facebook PNL

Creșterea rapidă a utilizării trotinetelor electrice în orașele din România, dar și problemele și accidentele tot mai numeroase, unele extrem de grave, au adus în atenția Parlamentului necesitatea unei legislații mai clare. În Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților au început dezbaterile pe marginea unui proiect de lege care vizează siguranța în trafic, prin introducerea unor reguli mai stricte pentru utilizatori.

Deputatul PNL Lucian Bode a explicat că modificările legislative propuse au la bază o inițiativă mai veche, din 2019, și urmăresc crearea unui cadru legislativ adaptat realităților din traficul urban.

„Am demarat dezbaterile asupra legislației care reglementează circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice. Este un subiect de mare interes, cel puțin dacă ne uităm la realitatea din traficul urban. Drumurile publice nu sunt o junglă, iar faptul că trotinetele electrice au câștigat un public numeros în orașe presupune mai multă responsabilitate din partea tuturor”, a declarat Lucian Bode, pe pagina de facebook a PNL.

În viziunea liberalilor, viteza de circulație ar urma să fie limitată la 25 de kilometri pe oră, fiind interzise trotinetele cu motoare mai puternice de 2 kW. Totodată, purtarea căștii de protecție ar deveni obligatorie pentru toți utilizatorii, indiferent de vârstă. O altă măsură propusă prevede introducerea unei asigurări de răspundere civilă obligatorii, nu doar pentru operatorii de flote, ci și pentru proprietarii de trotinete personale.

În plus, regimul sancțiunilor pentru conducerea sub influența alcoolului sau a substanțelor interzise ar urma să fie întărit și armonizat cu cel aplicabil altor vehicule.

„Viteza prea mare este un adevărat pericol în trafic pentru toată lumea, fiind principala cauză a accidentelor. Evenimentele recente, soldate cu victime, confirmă acest lucru. Cred că protecția în trafic trebuie să fie o regulă generală, nu o excepție”, a subliniat deputatul PNL.

La rândul său, potrivit jurnaliștilor de la Agerpres, Marian Crușoveanu, vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi, a evidențiat importanța cooperării cu Ministerul de Interne în pregătirea acestor reglementări.

„Am încredere că vom avea o colaborare deschisă și constructivă. Până acum, instituția a demonstrat disponibilitate și implicare, iar acest parteneriat este esențial pentru a construi o legislație clară, eficientă și adaptată realităților din trafic”, a transmis parlamentarul liberal.

Proiectul de lege urmează să fie completat și cu alte prevederi, precum stabilirea unei vârste minime pentru utilizatori, reguli clare pentru circulația pe trotuare și pe pistele de biciclete, dar și responsabilități sporite pentru operatorii de flote în privința întreținerii și verificării periodice a vehiculelor.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

1 comentarii

Emil

Acum 1 lună

2 Kw = 2,72 CP, destul de puternice pentru copii.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus