Sâmbătă,
27.09.2025
Innorat
Acum
10°C

Primarul Sibiului, despre programarea lucrărilor care blochează traficul în oraș: „Este groaznic. Acum trebuie cheltuiți banii”. Marile lucrări vor continua până în 2028

Primarul Sibiului, despre programarea lucrărilor care blochează traficul în oraș: „Este groaznic. Acum trebuie cheltuiți banii”. Marile lucrări vor continua până în 2028
Lucrările de infrastructură din oraș nu au termene respectate din mai multe motive: facturi neplătite și materiale lipsă sunt câteva din cele invocate de autorități. Sursa foto: arhiva Turnul Sfatului

În cadrul discuțiilor din Consiliul local despre programarea lucrărilor de infrastructură astfel încât impactul asupra traficului auto să fie cât mai mic, primarul Sibiului, Astrid Fodor, a arătat că situația este greu de gestionat și din cauza faptului că facturile constructorilor nu au fost achitate.

Discuția din Consiliul local Sibiu a fost deschisă de consilierul local Ionuț Ghișe (USR). „Comisia circulație deschide tronsoane de lucrări și chiar dacă cele pentru care s-a primit aviz nu au fost finalizate, în paralel încep altele. Nu s-ar putea emite un aviz condiționat de finalizarea altor intervenții? Nu s-ar putea încerca o coordonare între entitățile care participă la modernizări. De exemplu, ieri, pe strada Cimitirului (rută alternativă de ocolire a porțiunii din șoseaua Alba Iulia aflată în lucrări – n.r.) era o intervenție a Terra Building, de unde s-a format un alt blocaj. Deci la ora 15:00 pe o rută alternativă faci intervenții care se pot face intervenții dimineața și seara”, a spus Ionuț Ghișe.

Primarul Astrid Fodor a arătat că lucrurile sunt mai complicate: multe din lucrările de infrastructură la apă sau la gaze sunt finanțate din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), al cărui termen de finalizare este în vara anului viitor. Iar cel puțin o parte din firmele angajate să execute aceste lucrări au facturi emise, dar neîncasate, din cauza autorităților de la București. „Noi nu vorbim de intervenții, ci de lucrări masive de investiții. Sunt niște termene limită car trebuie respectate de către Apă Canal, licitațiile sunt cum sunt, poate câștiga o firmă care e cum e. Am avut o serie de surprize cu firma care a câștigat la Apă Canal, în fiecare ședință de luni ei sunt dați exemplu negativ, am dat și amenzi. La Delgaz, la fel, sunt lucrări pe PNRR. Credeți că nouă ne face plăcere? Este groaznic. Acum trebuie cheltuiți banii aceștia, nu știm ce bani mai primim după aceea. Discutam ieri cu constructorul care lucrează pentru Apă Canal. Mi-a spus :„Știți că facturile nu sunt achitate? Nu de Apă Canal, ci de minister”, a răspuns Astrid Fodor.

Primarul Sibiului a arătat că – spre diferență de proiecte precum cel derulat de Apă Canal – administrația municipiului are fondurile necesare pentru a susține lucrări (precum cele de reabilitare energetică a școlilor), până când autoritățile centrale alocă banii pentru acoperirea facturilor emise de constructori. „Noi înaintăm cu lucrările noastre pentru că prefinanțăm din bugetul nostru. La alții lucrările merg tot mai încet pentru că nu și-au încasat bani, nu mai pot plăti nici salariile. Și blocajul va fi și mai mare.  Degeaba tot amendăm, că lucrările nu vor merge mai repede”.

Astrid Fodor a mai arătat că astfel de șantiere care vor afecta traficul auto vor continua să fie deschise. „Până în toamna anului viitor vom fi tot un șantier. La Apă Canal durează până în 2028”.

Lipsesc și materiale

Emanuel Lazăr, directorul Direcției Generale Dezvoltare și Digitalizare din cadrul Primăriei Sibiu, a arătat  - pe subiectul lucrărilor de pe strada Cimitirului – că intervenția de acolo a fost mai amplă și așteptată de mult timp de locuitori. „Există un grup de cetățeni care ne trimit petiții, au probleme cu apa pluvială care intră în curți și acolo s-a executat o rigolă care să preia apa de pe Cimitirului. Cu mai multă sincronizare puteau să evitat (blocajul – n.r.), e adevărat”, a admis Lazăr.

În ceea ce privește tergiversarea termenelor pe marile șantiere de infrastructură, Emanuel Lazăr a arătat că acest lucru are drept cauză și întârzierile în furnizarea de materiale. „Am luat legătura cu, probabil, cel mai mare producător de țevi din România: li s-a spus constructorilor de la Sibiu că vor avea termen de livrare de două săptămâni, după care producătorul a prelungit cu încă alte trei săptămâni. Explicația: nu suntem singurul oraș mare care a aplicat pentru astfel de investiții și atunci presiunea este ridicată și pe producătorii de materiale și pe distribuitori. De două-trei săptâmâni ținem legătura mai strâns cu constructorii, avem deja sectoare reparate și închise”, a adăugat Emanuel Lazăr.

Citește și Timp de 2 luni traficul va fi restricționat pe un nou tronson din șoseaua Alba Iulia, iar str. Reconstrucției va fi închisă timp de o lună. Primăria anunță noi restricții de circulație pentru lucrări la rețele

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Aurora

Acum 1 zi

Le dorim edililor atata sanatate si tinere de minte (prietenii stiu de ce!) pe cata empatie dau dovada fata de dezastrul generat de "modernizarile" din oras!
Raspunde

Adrian

Acum 1 zi

Buna seara doamna primar. Aveti o directie, se numeste Directia Tehnica si o institutie, Politia Locala. Vrem sa ii vedem la treaba in teren, nu la birou. Stiti f bine ce responsabilitati au. Am impresia ca aceste santiere, nu sunt supravegheate de institutia dvs. care emite avizele necesare pentru sapatura si refacere carosabil. Vrem sa ii vedem cu veste pe ei pe care sa scrie Primaria Sibiu, cu camera foto, sa faca poze in teren la santiere, sa atentioneze constructorul, sa sanctioneze. Politia Locala la fel. Este inadmisibil cum se deruleaza lucrarile. Exemplu: strada Rahova, de 1 luna minim au spart trotuarul si marginea drumului, de 3 saptamani nu este un muncitor pe santier, toate lasate de izbeliste. O gramada de niaip sta pe locurile de parcare, ploua, nisipul se scurge pe strada, il plimbam pe roti, merge in canalizare, noroi etc. Nu respecta nimeni, nimic. Semnalizare proasta, nu curata, nu lucreaza curat. Problema noastra nu este ca de ce sunt atatea santiere, problema este de modul cum se lucreaza. De ce nu se poate ca de exemplu, ai facut o lucrare la gaz si ai avansat minim 1, 2 km pe un sector de drum, de ce nu poate veni in urma o echipa care sa repare? De ce trebuie sa stea carosabilul spart, cu santuri, noroi si sa-l tasam noi cu rotiile cand se poate repara imediat dupa ce au avansat cu sapatura. Este vorba doar de organizare si de faptul ca institutia dvs. este mult prea permisiva cu acesti constructori. Alt exemplu: Calea Cisnadiei, au spart la gaz de 2 luni, abia au turnat un strat de asfalt, de minim 3 saptamani nu au mai turnat stratul de uzura, dam toata ziua in santuri, nimeni nu raspunde. Deja, suntem in octombrie si vad ca se pornesc alte lucrari. Aveti siguranta ca pana in decembrie cand vine frigul, termina acesti baieti, inclusiv sa refaca carosabilul? Peste tot numai sparg si reparat pauza. Cum pot oare altii in tarile din vest, sa sparga, sa lucreze curat si sa refaca ca si cum nu au spart nimic si la noi nu se poate!?
Raspunde

Asdfasdf

Acum 14 ore

pe Henri Coanda au spart pentru teava de apa, au reparat (si deja se lasa asflatul pe o banda) au spart iara pe partea spre terenul de fotbal si tot asa... Bataie de joc pe banii si nervii nostrii (cine ne plateste pagubele la masini?)
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus