Un tânăr din Șura Mare a decis se întoarcă în țara sa după studenția din Danemarca, pentru a pune bazele unei afaceri relativ banale: producția și distribuția de lapte proaspăt. Prima ”mutare” care să scoată afacerea din banalitate a fost atragerea de comenzi prin Facebook.
Dincolo de companiile care raportează cifre de milioane de euro, în Sibiul lui 2012 se dezvoltă și mici afaceri, de familie, care să asigure prosperitatea acelei clase de mijloc atât de des invocată în discursurile care promovează imaginea unui popor așezat într-o economie de piață.
Tiberiu Mitrea, de 23 de ani, este unul din tinerii care și-a terminat studiile superioare în altă țară, Danemarca, în cazul de față. Absolvent al Aarhus Business Academy, specializarea Marketing, Tiberiu a decis să se întoarcă, totuși, acasă. ”Pentru fiecare student diferă oportunitățile pe care le poate avea țara în care își finalizează studiile. Eu am considerat că Șura Mare îmi oferă mai multe oportunități decât Danemarca”, povestește Tiberiu.
Ideea de afacere i-a venit, însă, tot în Danemarca. ”Prin 2009, când încă eram student, simțeam că trebuie să încep și eu ceva. M-am gândit la o fermă cu vaci de lapte. Am început să fac cercetări în domeniu, să învăț ce înseamnă o astfel de afacere. Am început să cumpărăm văcuțe”.
Cu fonduri europene
Ceea ce înseamnă acum Natura Lact este, de fapt, o afacere de familie. Tiberiu lucrează alături de părinții săi, iar în dezvoltarea micii ferme a accesat și fonduri europene. ”Prin măsura 112 am beneficiat de 10.000 de euro, bani acordați tinerilor fermieri care au deja stabilită o fermă. Apoi, prin măsura 141 primim câte 1.500 de euro pe an, timp de cinci ani, în cadrul unui program de sprijinire a fermelor agricole de semi-subzistență”, povestește Tiberiu despre vara lui 2011.
Ferma lui Tiberiu a ajuns să numere aproximativ 20 de vaci, incluzând aici și junincile. Practic, producția zilnică de lapte este cuprinsă între 150 și 200 de litri.
Cu laptele pe Facebook
Ferma lui Tiberiu nu este singura care caută clienți în Sibiu, concurența fiind demult creată chiar și de pensionarele din jurul orașului, cu una-două vaci, care aduc în fiecare dimineață laptele la ușa clienților pe care i-au găsit sunând din ușă în ușă. Tiberiu a apelat, însă, la alte metode. ”Eu sunt pasionat de Facebook și de ce înseamnă marketingul prin această platformă. Am considerat că este o modalitate de a comunica mult mai ușor cu clienții. De fapt, mie îmi place să îi numesc prieteni ai firmei, nu clienți”. Lansată pe 18 ianuarie, pagina de Facebook Natura Lact are deja aproximativ 1.000 de prieteni. Tiberiu a și descoperit nișa de clientelă de la care să pornească. ”Prin intermediul Facebook comunicăm cu prietenii noștri și așa am ajuns la mămicile din Sibiu care comandă, astfel, laptele proaspăt pe care îl doresc”.
Afacere cu profit din anul trei
În momentul de față, afacerea lui Tiberiu este în punctul de ”break-even”, după cum spune absolventul din Danemarca. Adică nici nu pierde, dar nici nu câștigă. ”Cred că abia din anul trei de funcționare putem vorbi de un profit real”, apreciază Tiberiu.
În afară de posibilitatea de a comanda lapte proaspăt prin intermediul Facebook, Tiberiu susține că ceea ce îl diferențează de restul furnizorilor de lapte proaspăt sunt sticlele de unică folosință pe care le folosește. ”Comenzile primite sunt onorate în 24 de ore. Iar laptele livrat nu este mai vechi de 12 ore”. O sticlă cu doi litri de lapte costă cinci lei.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 922
Ultimele comentarii
Acum 41 minute
Adina
Acum 53 minute
Marian
Acum 53 minute
Till Eulenspiegel
Acum 1 oră
Popa Ioan
Acum 1 oră
Pastor Marginas