Ultimul lot încă închis al autostrăzii Orăștie – Sibiu va fi deschis circulației în cursul zilei de vineri, 14 noiembrie, însă nimeni nu știe la ce oră. Constructorii italieni nu au primit nicio informație, autoritățile din Sibiu – la fel, directorul CNADNR știe că o să vină, dar nu și la ce oră, iar ministrul Transporturilor știe aproximativ ora, dar nu și dacă o să inaugureze lotul III al autostrăzii în discuție.
”Nu știu să vă spun exact la ce oră. Eu voi veni mâine (vineri – n.r.) cu domnul ministru Rus pentru o inspecție. Dimineață voi ști mai multe”, a declarat Narcis Neaga, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, pentru Turnul Sfatului. El este sigur că circulația va fi deschisă.
De cealaltă parte, Ioan Rus, ministrul Transporturilor, nu mai pare așa sigur că circulația va mai deveni posibilă pe lotul de autostradă dintre Săliște și Cunța. ”Eu o să ajung pe șantierul lotului cândva între orele 11.30 – 12:00. Eu vin să inspectez, voi ști mai multe după”, a răspuns ministrul la întrebarea dacă va și deschide circulația.
La deschiderea circulației este așteptat și premierul Victor Ponta, al cărui program pentru ziua de vineri nu a fost publicat la ora redactării acestui material.
Lucrările la calea de rulare pe cei 22,11 km de autostradă sunt finalizate în acest moment, însă constructorii de la Impregilo SpA mai au de efectuat ample lucrări de consolidare a dealurilor străbătute de autostradă pe o lungime de aproximativ șase km.
Lotul III al autostrăzii Sibiu – Orăștie măsoară 22,11 km. Punctul de pornire al acestuia este undeva în dreptul localității Cunța (acolo unde se termină lotul II), iar cel de final este în dreptul localității Săliște (acolo unde începe lotul IV). Pe 16 km din șantier, lucrările au decurs fără probleme. Însă pe o lungime de șase km, alunecările de teren au dat peste cap proiectele inițiale ale italienilor de la Impregilo. Astfel, pe când în dreptul localității Aciliu se ridica cel mai înalt viaduct de autostradă din România (înălțime maximă de 74 de metri, lungime de aproximativ un km), italienii negociau intens cu CNADNR schimbarea soluțiilor cu care au câștigat lucrarea. Pe scurt, italienii ar fi dorit prelungirea viaductului de la Aciliu peste terenul instabil către Sebeș și executarea unui tunel înspre Sibiu, prin dealul care acum este tăiat în două și excavat copios. Soluțiile propuse au fost respinse din cauza costurilor ridicate, astfel că s-a ajuns la peisajul actual: toate dealurile de pe traseul de aproximativ șase km au fost excavate pentru reducerea pantelor, iar de-o parte și de alta a căii de rulare solul a fost stabilizat prin metoda ”deep mixing” (un anumit tip de beton, turnat vertical la adâncimi de peste zece metri, de regulă). Alte peste 450 de gropi de captare a apei rezultată din precipitații au fost săpate în dealurile care alunecă.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Companiei Naţionale , Victor Ponta , Ioan Rus , Drumuri Naţionale , Salini Impregilo Sp , Turnul Sfatului , Narcis Neaga
Vizualizari: 353
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
SINCA GHEORGHE
Acum 2 ore
Pastor marginas
Acum 3 ore
Till Eulenspiegel
Acum 4 ore
Emil
Acum 4 ore
Emil