Sâmbătă,
18.05.2024
Parțial Noros
Acum
20°C

Vineri se deschide oficial autostrada. Tot oficial, nimeni nu stie la ce ora, iar ministrul anunta "o inspectie"

Ultimul lot încă închis al autostrăzii Orăștie – Sibiu va fi deschis circulației în cursul zilei de vineri, 14 noiembrie, însă nimeni nu știe la ce oră. Constructorii italieni nu au primit nicio informație, autoritățile din Sibiu – la fel, directorul CNADNR știe că o să vină, dar nu și la ce oră, iar ministrul Transporturilor știe aproximativ ora, dar nu și dacă o să inaugureze lotul III al autostrăzii în discuție.
”Nu știu să vă spun exact la ce oră. Eu voi veni mâine (vineri – n.r.) cu domnul ministru Rus pentru o inspecție. Dimineață voi ști mai multe”, a declarat Narcis Neaga, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, pentru Turnul Sfatului. El este sigur că circulația va fi deschisă.
De cealaltă parte, Ioan Rus, ministrul Transporturilor, nu mai pare așa sigur că circulația va mai deveni posibilă pe lotul de autostradă dintre Săliște și Cunța. ”Eu o să ajung pe șantierul lotului cândva între orele 11.30 – 12:00. Eu vin să inspectez, voi ști mai multe după”, a răspuns ministrul la întrebarea dacă va și deschide circulația.
La deschiderea circulației este așteptat și premierul Victor Ponta, al cărui program pentru ziua de vineri nu a fost publicat la ora redactării acestui material.
Lucrările la calea de rulare pe cei 22,11 km de autostradă sunt finalizate în acest moment, însă constructorii de la Impregilo SpA mai au de efectuat ample lucrări de consolidare a dealurilor străbătute de autostradă pe o lungime de aproximativ șase km.


Lotul III al autostrăzii Sibiu – Orăștie măsoară 22,11 km. Punctul de pornire al acestuia este undeva în dreptul localității Cunța (acolo unde se termină lotul II), iar cel de final este în dreptul localității Săliște (acolo unde începe lotul IV). Pe 16 km din șantier, lucrările au decurs fără probleme. Însă pe o lungime de șase km, alunecările de teren au dat peste cap proiectele inițiale ale italienilor de la Impregilo. Astfel, pe când în dreptul localității Aciliu se ridica cel mai înalt viaduct de autostradă din România (înălțime maximă de 74 de metri, lungime de aproximativ un km), italienii negociau intens cu CNADNR schimbarea soluțiilor cu care au câștigat lucrarea. Pe scurt, italienii ar fi dorit prelungirea viaductului de la Aciliu peste terenul instabil către Sebeș și executarea unui tunel înspre Sibiu, prin dealul care acum este tăiat în două și excavat copios. Soluțiile propuse au fost respinse din cauza costurilor ridicate, astfel că s-a ajuns la peisajul actual: toate dealurile de pe traseul de aproximativ șase km au fost excavate pentru reducerea pantelor, iar de-o parte și de alta a căii de rulare solul a fost stabilizat prin metoda ”deep mixing” (un anumit tip de beton, turnat vertical la adâncimi de peste zece metri, de regulă). Alte peste 450 de gropi de captare a apei rezultată din precipitații au fost săpate în dealurile care alunecă.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

7 comentarii

io

Acum 9 ani

traiasca partidul comunist roman parca vad maine avalansa de articole care proslavesc realizarile lui Copy-Paste , care de abia a reusit sa inaugureze autostrazi lasate in stadiu avansat de Boagiu...in rest ZERO proiecte noi...seamana la indigo cu Cindrea...alt bolsevic
Raspunde

Popa Dan

Acum 9 ani

Dumnezeu s-a saturat ca lumea tot trecea din Rai in Iad si invers. A hotarat sa faca un gard intre Rai si Iad. A chemat pe organizatorul de licitatii, pe Sf. Petru si i-a cerut sa-i gaseasca cei mai buni constructori. Sf. Petru dupa indelungi investigatii, a adus in fata Domnului 3 constructori: un francez, un american si un roman. Dumnezeu ii ia la intrebari: - Francezule cu cat imi faci gardul ? Francezul raspunde: - Cu 5000 de euro. Folosesc tehnologie franceza de ultima generatie, muncitori chinezi toti unu si unu. - Americanule cu cat imi faci gardul ? Americanul raspunde: - Cu 10.000 de euro, dar folosesc tehnologie de ultra-noua generatie, stalpi cu senzori de miscare, wireless, camere de filmat prin satelit cu servere etc. - Romanule cu cat imi faci gardul ? Romanul raspunde: - Pai, cu 15000 de euro. Pai si ce faci de banii astia, intreaba Domnul. - Pai (si apropiindu-se de urechea Domnului) iti dau Tie Doamne 5000 de euro ca mi-ai dat licitatia, 5000 de euro ii tin eu ca am castigat licitatia, iar restul de 5000 ii dam francezului sa faca gardul. MORALA: Cam asa se realizeaza cele mai multe investitii in RO, printre care si .....construirea de autostrazi...
Raspunde

@2

Acum 9 ani

Corect si perfect valabil pt Romanika zilelor noastre! la mai mare amice!
Raspunde

@3

Acum 9 ani

La mai mare, adica zece mii de euro de personaj ?
Raspunde

@ 2

Acum 9 ani

bancul circula pe vremea lui bombonel cand lucrau la autostrada Transilvania...personajele erau putin schimbate...din pacate a ramas foarte actual...
Raspunde

ion

Acum 9 ani

Locuri de munca urgente! Incheiati imediat contract legal si incepeti rapid o activitate noua, usoara, serioasa si profitabila! Foarte multi oameni au inceput deja sa lucreze! Seriozitatea noastra este absoluta! Primele castiguri au fost deja acordate! NU este joc piramidal sau MLM! Avem nevoie de operatori online care sa lucreze 3 ore pe zi si sa castige 300 dolari lunar! Pentru a afla detalii,trimiteti textul \"Info\" la adresa de email: [email protected]
Raspunde

radu

Acum 9 ani

Se va deschide la ora 25.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus