Vineri,
27.05.2022
Acum
0°C

Banal? Un medicament cu clor "a ars" mirosul unui copil

Un medicament "din natură" despre care se ştia încă din septembrie că e contaminat cu urme de clor a circulat liber pe piaţa din România. Până când un copil de doi ani şi trei luni din Sibiu a suferit grave arsuri ale mucoasei nazale în urma utilizării acestuia, iar părinţii se roagă acum să nu îşi piardă definitiv simţul mirosului. Medicamentul poartă numele de "Nazomer" şi nimeni nu poate garanta că a fost retras tot lotul infectat de pe piaţă.
Cei doi părinţi sibieni au administrat Nazomer (apă de mare) copilului lor în urmă cu aproximativ două săptămâni. "Am apucat să îi dăm timp de patru zile şi am văzut că tot plângea. Nu a mai făcut până atunci aşa. Nu ştiam de ce se fereşte de Nazomer, pe care l-am cumpărat la indicaţiile doctorului. Apoi, după ce am folosit de patru ori produsul, am văzut că fetiţei îi curge sânge din nas. Am fost la doctor şi a descoperit că are arsuri ale mucoasei nazale", povestesc părinţii micuţei. Suspiciunea medicilor a fost aceea că produsul cumpărat conţinea urme de cloramină.
Au scris rapid pe forumurile pentru copii despre ceea ce li s-a întâmplat. Apoi au mers la OPC, pentru a depune plângere. De la Oficiul pentru protecţia consumatorului au fost îndrumaţi la Autoritatea de Sănătate Publică, "căci oricum acolo va ajunge reclamaţia lor". Pe 30 octombrie, cei doi părinţi au înregistrat reclamaţia la ASP. "Nici nu au vrut să ia probe din sticluţa pe care o cumpărasem. Mirosea a clor. Ne-am dus la farmacia de unde am cumpărat produsul, acolo doamnele farmaciste au fost foarte amabile. Au mai desfăcut o sticlă şi au mirosit. Se simţea clorul", povestesc părinţii. ei au luat legătura şi cu firma producătoare, ale căror reprezentanţi le-au comunicat că au fost unele probleme, dar că lotul în cauză, cu numărul 3033, a fost retras de pe piaţă încă din septembrie. "Doamnele de la Farmacie nu au fost înştiinţate de nimeni că trebuie să retragă acest produs", mai povestesc părinţii.

Iniţial, inspectorul-şef al Inspecţiei Sanitare de Stat, dr. Lucian Blăguţiu nu s-a arătat foarte încrezător în problemele puse de un astfel de medicament. "Iritaţiile au apărut abia după patru utilizări. Şi fiecare lot este verificat înainte de a fi trimis pe piaţă, sunt o serie de avize care trebuie obţinute". În ciuda tuturor acestor verificări, producătorii Nazomer, cei de la Medica Group, recunosc că o parte din lotul cu numărul 3033 (care numără peste 10.000 de sticluţe) a fost contaminat. Dar susţin că problema nu este atât de gravă. "Am mai primit sesizări în legătură cu acest produs. Lotul respectiv a fost retras de pe piaţă, însă ce s-a cumpărat până la retragerea lui, nu mai putem controla. Protecţia Consumatorului împreună cu Ministerul Sănătăţii au efectuat controlul lotului, iar analiza clorurilor a ieşit în limite normale - apa de la robinet are o concentraţie mai mare de cloruri decât acest lot. Dorim să menţionăm că nu tot lotul a fost contaminat, ci doar o parte din el datorită neatenţiei lucrătorilor, care au fost concediaţi", arată reprezentanţii Medica Group într-un răspuns transmis Turnul Sfatului.

Cu toate acestea, reprezentanţii Farmaplanet, de unde părinţii sibieni au cumpărat medicamentul, susţin că nu au fost niciodată înştiinţaţi că lotul cu pricina ar avea probleme. "În cazul produsului Nazomer, nici producătorul, nici distribuitorul nu ne-au înştiinţat despre existenţa unor neconformităţi la acest produs, dar, urmare a celor semnalate, produsele din lotul 3033 au fost retrase de la vânzare şi vor fi returnate distribuitorului". Decizia promptă a celor de la Farmaplanet au venit în urma sesizărilor făcute de părinţi, iar lotul cu pricina a fost retras de la vânzare pe 2 noiembrie. Între timp, directorul Medica Group (ale cărei produse apar pe piaţă sub brandul Pro Natura) se încurcă în declaraţiile date de colaboratorii săi. Ionuţ Moraru, directorul Laboratoarelor Medica, susţine că există urme de cloramină în unele produse şi că cei responsabili şi-au dat singuri demisia.
Părinţii fetiţei de doi ani sunt revoltaţi acum, mai ales din cauza replicilor primite pe internet. "Noi am vrut să semnalăm o problemă şi acum suntem acuzaţi că vrem să facem anumite jocuri de interese. Noi nici măcar nu am cerut daune, nici banii pe produs nu i-am cerut înapoi. Am vrut doar să avertizăm alte mame".

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

ptr parintzi fetitzei

Acum 12 ani

bine ca atzi facut taraboi, iar pentru cei care va acuza sa se gandeasca cum e sa traiesti fara un simt (cum afli de exemplu daca arde ceva ascuns in casa daca nu potzi mirosi, sa simtzi mirosul de ars)
Raspunde

bia

Acum 12 ani

Este o calomnie, patronii sunt de vina, angajatii doar executa ordinele primite de la conducere, si-au dat demisia doar cei care nu au mai suportat "mizeriile" de la MEDICA, nu au fost concediati asa cum se declara mai sus. Sunt niste mincinosi !!!
Raspunde

cristina

Acum 12 ani

nici nu vreau sa mai aud de nazomer....la indicatia medicului il aspiram pe copil cu nazomer,insa nu e lotul despre care se zice ca e infectat.de atunci copilul meu plange...mai bine zis urla la aspirare,iar azi i-a curs sange din nasuc......uitati de nazomer....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus