Sâmbătă,
28.01.2023
Ceata
Acum
-0°C

Sava: `prea multi angajati la Primarie`. Johannis: `prea putini`

Livia Sava, consilier local din partea PD-L, a pus sub semnul întrebării numărul de angajaţi din cadrul Primăriei Sibiu şi din serviciile subordonate acesteia. "Am constatat că sunt 1605 posturi, din care 188 sunt posturi vacante. În perioada 1996 - 2000, Primăria avea sub 50 de angajaţi. Nu ştiu dacă toate serviciile din cadrul Primăriei au crescut numărul de angajaţi pe măsura muncii depuse", a spus Livia Sava. Ea a şi dat câteva exemple. "În cadrul Poliţiei Comunitare sunt 300 de posturi. Poate nu e mult, dar la Poliţia Municipiului Sibiu, la Ordine Publică, sunt 150 de angajaţi. Deci, cu atâtea persoane angajate ar trebui ca în Sibiu să nu avem nicio problemă. La fel, la Fondul locativ sunt 28 de angajaţi. Avem şi societatea Urbana care face aceleaşi servicii. Vă rog să luaţi în vedere şi poziţia noastră, mai ales în ceea ce priveşte posturile vacante, referitoare la economiile care s-ar putea face pentru ca avea bani pentru străzi şi alte investiţii", s-a adresat Livia Sava conducerii administraţiei locale. Primarul Klaus Johannis a ţinut să îi răspundă reprezentantei PD-L, lucru care se întâmplă rareori în cadrul şedinţelor Consiliului Local. "Nu sunt de acord cu ideile dumneavoastră de principiu, iar în ceea ce priveşte referirile dumneavoastră precise, acestea au date fie inexacte, fie false. E adevărat, avem aproximativ 1.400 de angajaţi, în total. Însă acest lucru arată că în comparaţie cu începutul anilor `90, domeniile de acoperit au devenit mai multe şi mai complexe. Poliţia Comunitară se ocupă de ordine publică, poliţia statului nu se ocupă de acest lucru. În plus, Poliţia Comunitară este responsabilă şi de paza unor obiective, de partrulare, dar are şi echipe de intervenţie care au intervenit benevol şi au prins hoţi. După părerea mea, îşi face treaba în mod exemplar şi din păcate nu avem bani să angajăm mai mulţi. Cât priveşte Serviciul locativ se ocupă de locuinţele sociale, iar Urbana de toate celelalte spaţii care au o altă destinaţie decât cea de locuinţă. Prin urmare, activitatea acestora nu se suprapune, cel mult putem spune că au activităţi complementare", a replicat Johannis.

Administraţie tip Dacia, nu Mercedes

În cadrul şedinţei Consiliului Local de azi, el a adăugat că Primăria Sibiu are prea puţini angajaţi. "Dacă vrem să ne dăm seama de sunt mulţi sau puţini angajaţi trebuie să facem comparaţia cu alte oraşe, de exemplu cu cele înfrăţite cu Sibiul. Landshut, din Bavaria, este un oraş de 80.000 de locuitori, faţă de cei aproape 200.000 ai Sibiulu. Primăria de acolo are 2.000 de angajaţi. Rennes, o localitate de 220.000 de locuitori, are un sistem centralizat şi, cu toate acestea, are peste 4.000 de angajaţi la Primărie. Suntem mult sub dimensiunile unui aparat administrativ european. Din păcate, prin reducerile de personal în mod pauşal impuse de Guvern, noi trebuie să avem un aparat administrativ de tip Dacia, nu Mercedes, Peugeot sau Citroen", a completat primarul Johannis. El a făcut referire şi la Direcţia Arhitect şef, unde numărul posturilor vacante este foarte mare, din caza deciziei Guvernului de a bloca angajările în cadrul administraţiei publice. "Din 45 de posturi, doar 15 sunt ocupate. În a doua jumătate a anului trecut s-au mai pensionat trei persoane şi nu putem angaja pe alţii în locul lor. Este greşit că nu putem angaja personal pe banii noştri, ai sibienilor. Şi să nu rămână nimeni cu impresia că am creat posturi pentru a ne afla în treabă. Oamenii de aici, din Primărie, merită sprijinul tuturor consilierilor locali", s-a mai adresat Johannis aleşilor locali. În cadrul şedinţei Consiliului Local de joi au fost votate, în unanimitate, statutul de funcţii şi organigramele tuturor serviciilor subordonate Primăriei Sibiu.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

7 comentarii

Dorin

Acum 13 ani

"Din 45 de posturi, doar 15 sunt ocupate." zise Iohanis. Desteptule, OUG 34/2009 si OUG 1/2010 iti permit angajarea unei persoane la 7 posturi vacante. Prin urmare, puteai angaja inca din 2009 inca 4 persoane numai la politia comunitara... desi nu e nevoie!
Raspunde

daciana

Acum 13 ani

sunt de acord cu Primarul (fara sa am vreo culoare politica).
Raspunde

lol

Acum 13 ani

Am vazut azi, pe viu, cu cata "seriozitate nemteasca" lucreaza holoangarii Primariei. Pe la ora 11 niste "lopatari" lopatau de zor in sensul giratoriu de la spital si aruncau zapada de pe margini sub rotile masinilor, in loc sa o incarce intr-un camion si sa o transporte la periferie! Apropos de sensurile giaratorii, singurele marete realizari din Epoca de Aur Johannis. In sensul giratoriu de pe Calea Dumbravii este o groapa uriasa, care se plombeaz semestrial si apare cu aceeasi incapatanare la loc. Voi ce rahat de asfalt puneti, ca la pavajul din pietre m-ati convins in Piata Garii, unde s-a deteriorat pavajul la doar doi ani de la inaugurare!
Raspunde

dani

Acum 13 ani

ma intreb pana cand o sa fie blocata strapunderea mihai viteazu -scoala de inot? alo domnule carabulea ? domnule primar mai asteptati mult sa luati masuri?
Raspunde

mihai

Acum 13 ani

degeaba dna sava,chiar daca cu rea credinta "comparati' numarul angajatilor din aparatul propriu al primariei[1996-2000] cu numarul total al acestora din TOATE seviciile subordonate consiliului local, [2010] tot nu reusiti sa stergeti penibilul "discursului" pseudointelectualului coleg de partid[stirbet] ci dimpotriva; dovediti odaata in plus si nepermis ,dvs aflandu-va la al ...x -lea mandat, ca nu va intelegeti menirea de consilier local,si asta nu pt ca nu ati avea capacitate ci pt ca jucati un joc murdar ! La fel cu colegul de partid , ati vorbit nnepregatita mizand pe "efectul de presa". Aveati posibilitatea sa prezentati cifre si date pe servicii- raportat evident la atributiile acestora ,fara a pierde din vedere faptul ca in perioada 96-2000 Cl functiona dupa legea 69/91 iar in prezent functioneaza dupa legea 215/2001,ca sa ma refer numai la acul de baza al administratiei publice si nu la multitudinea de acte normative care au triplat cel putin atributiile autoritatilor locale in cele 2 perioade de referinta....Dar......merge si asa,ganditi cu usurinta,imbatandu-va cu apa rece de procentul electoral al alegerilor prezidentiale.
Raspunde

silviu

Acum 13 ani

lui dani: mai firimitura, de ce dracu' nu te intrebi tu, loaza, pana cand o sa fie blocata strada magheru, zona garii cfr, unde au fost sistate lucrarile la hotelul respectiv, santierul muscand mai mult de jumatate din latimea strazii? asa ca, pana-ti raspunde primarul, mars in baie, la oglinda, si arde-ti doua palme, bibicule! sa nu uit: ce-ar fi sa le-o sugi putintel celor ce-i tot pomenesti?!
Raspunde

dan

Acum 13 ani

"madam" sava! lasa doamna deoparte discursurile populiste pseudocomuniste pe care le folositi in cadrul partidului comunist democrat liberal,si vedeti spre exemplu de ce arata orasul ca un dalmatian. pentru ca la servicul de disciplina in constructii,primaria are 0 angajati si atunci fiecare face cam ce il taie capul in acest domeniu(vezi constructia lui carabulea vizavi de sla transilvania). asta nu ca as fii un fan inrait al d. johannis,dar nu va ganditi ca daca scade nr. de angajati,ar trebui sa scada si nr. de consilieri?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus