Dacă CNADR nu va chema constructorii de la Max Boegl – Geiger să semneze actul adițional pentru contractul finalizării centurii ocolitoare a Sibiului în următoarele cel mult două săptămâni, sibienii ar putea avea neplăcuta surpriză să deA piept cu TIR-urile prin oraș și în prima parte a anului viitor.
Discuțiile despre necesarul act adițional se poartă deja de foarte mult timp – aproximativ un an. Din cauza faptului că șantierul centurii Sibiului era de mult timp părăsit, conducerea CNADNR din vremea Guvernului Tăriceanu a lansat licitația pentru reluarea lucrărilor fără ca acele porțiuni de centură, deja construite de Todini, dar deteriorate în timp, să fie prinse în listele de lucrări necesare. Proiectarea și executarea lucrărilor necesare au fost lăsate pentru o dată ulterioară reînceperii lucrărilor. Data aceasta s-a tot prelungit astfel că la jumătatea lui iunie 2010, încă nu există un act adițional care să consfințească un termen și o sumă pentru aceste lucrări. Care nu sunt deloc de neglijat, dacă luăm în considerare și un singur detaliu: cantitatea de pământ necesară pentru aceste relativ scurte porțiuni din centură reprezintă o treime din totalul de pământ de umplutură adus pe traseul viitoarei autostrăzi.
Primul semnal public legat de aceste probleme a fost dat săptămâna trecută de Georg Geiger, reprezentantul companiei Geiger, angajată alături de Max Boegl pe șantierul centurii.
”Am preluat acest șantier cu multe defecte făcute de fosta firmă de construcții și am avut timp să vedem cum reparăm aceste defecte. A rămas o singură problemă, destul de mare cu acești saci de pământ, după cum spunem noi, pământ armat. Am avut două soluții: una a fost nepotrivită pentru că nu am putut să rezolvăm în acest an, iar aceasta este dorința noastră. Pentru cea de-a doua soluție facem acum niște lucrări pe un sector de încercare să vedem cum arată când excavăm acești saci și este destul de complicat. Cred că ne vom încadra în termen, dar mai avem de rezolvat niște probleme”, a spus, nuanțat, Georg Geiger la emisiunea Sibiul în Realitate, de la Realitatea TV Sibiu.
După care, același Georg Geiger a lăsat să se înțeleagă faptul că ar încerca propunerea unei a treia variante. ”Există și un plan C, vrem să propunem o soluție. Vom vorbi cu beneficiarul, cu CNADNR”, a mai adăugat Geiger. Fără să amintească faptul că o nouă soluție ar însemna alt timp consumat pentru proiectare, pentru avizare, pentru noi negocieri cu CNADNR. Luni bune.
În momentul de față, soluția agreată pentru remedierea zonelor cu probleme și pentru care soluție se așteaptă semnarea actului adițional este cea a taluzării ”malurilor” centurii cu blocheți – un fel de bolțari care se îmbină. Aceștia ar trebui să înlocuiască sacii de pământ îmbinați propuși și folosiți de Todini, în zonele unde înălțimea terasamentului este extrem de mare, de până la 12 metri. Pentru aplicarea acestei soluții, consorțiul firmelor constructoare au cerut un termen de 140 de zile și aproximativ trei milioane de euro. Cele 140 de zile ar urma să se încheie undeva către sfârșitul lui octombrie, timp care ar permite darea în folosință a centurii ocolitoare în cursul acestui an.
Orice săptămână care trece fără semnarea acestui act adițional pune în pericol promisiunile actualei puteri referitoare la centura Sibiului. Iar pericolul cel mai mare rămâne nu faptul că darea în folosință a centurii abia anul viitor ar însemna încălcarea acestor promisiuni politice, ci faptul că la 31 decembrie 2010, programul ISPA pentru România (prin care se finanțează 75% din lucrări) se încheie. Iar pentru fondurile nerambursabile necheltuite ar trebui purtate noi discuții de acordare a lor. Ale căror șanse de reușită nimeni nu le poate garanta.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 363
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Dragan Cristina
Acum 4 ore
Emil
Acum 4 ore
Hermannstädter
Acum 5 ore
Valentino Versace
Acum 5 ore
John