Vineri,
12.09.2025
Innorat
Acum
16°C

E oficial: casatoriile nu se mai oficiaza sambata. Sprijinul la intemeierea familiei nu se mai acorda

Serviciul Stare Civilă nu va mai oficia căsătorii civile sâmbăta, anunță reprezentanții Primăriei Sibiu. Această decizie a fost luată în urma publicării şi intrării în vigoare a dispoziţiilor O.G. nr. 63/2010, act normativ prin care se reduce numărul de angajaţi din administraţia publică locală şi respectiv, se reduc salariile funcţionarilor din sectorul public.
Turnul Sfatului anunța această posibilă situație încă din mai 2010, într-un articol în care descria condițiile grele de lucru din cadrul Serviciului de stare civilă.

„Până acum am cerut angajaţilor să oficieze căsătorii şi sâmbăta, chiar dacă aceste ore nu erau remunerate sau compensate. În contextul deciziilor guvernului de a diminua şi mai mult personalul şi salariile angajaţilor rămaşi, oficierea căsătoriilor civile în zilele de sâmbătă nu mai este posibilă”, a anunțat marți primarul Klaus Iohannis, într-un comunicat de presă remis Turnul Sfatului.

Ultimele căsătorii: în 3 și 10 iulie


Căsătoriile civile programate pentru data de 3 iulie şi respectiv 10 iulie vor fi oficiate, dosarele pentru acestea fiind preluate înainte de intrarea în vigoare a actului normativ menţionat (termenul de depunere a dosarului fiind de 10 zile înainte de încheierea căsătoriei).

Odată cu aceste modificări, programul de preluare a dosarelor de  căsătorie şi de oficiere a acestora va fi următorul:

- dosarele pentru căsătorie vor fi preluate în zilele de luni, marţi şi miercuri (explicaţie: dacă s-ar prelua dosare şi în zilele de joi şi vineri, atunci cele 10 zile până la oficiere s-ar împlini sâmbăta şi duminica, când nu se mai oficiază căsătorii civile);
- oficierea căsătoriilor se va face în zilele de miercuri (între orele 8 şi 15.30), joi (între orele 8 şi 15.30), vineri (între orele 8 şi 13.30).

Adio și cei 200 de euro


O altă modificare importantă adusă de Legea 118/2010 este aceea de eliminare a sprijinului financiar acordat la constituirea familiei. Guvernul a decis astfel, ca începând din data de 3 iulie tinerii căsătoriţi să nu mai primească acest ajutor, echivalentul în lei a 200 de euro. Tinerii care s-au căsătorit până în data de 2 iulie, inclusiv, pot depune cerere pentru acordarea acestui sprijin.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Bogdan

Acum 15 ani

Ce tare ...tocmai am facut cununia pe 3 Iulie : ) Multumim statului roman ca ne-a taiat ce-i 200 de euro si asteptam cat de curand sa ne taiati oxigenul :)
Raspunde

Pompagiu Valeriu

Acum 15 ani

Nu avea teama ca-ti pierzi rasuflarea din lipsa de oxigen, Bogdane! Vin eu din cand in cand **** **** *****.
Raspunde

maria

Acum 15 ani

Valeriu...esti idiot!
Raspunde

Pompagiu Valeriu

Acum 15 ani

@maria: idiot sau neidiot, dar sa stii ca **** **** **** ******!
Raspunde

Robert-Ionut Chiriac

Acum 15 ani

PROBLEME MAJORE CU PRIVIRE LA APLICAREA O.G.63/2010 CU PRIVIRE LA SERVICIILE COMUNITARE DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR!!! • Potrivit art.25 din Ordonanţa Guvernului nr.84/2001: „Art. 25. - (1) În unităţile administrativ-teritoriale în care nu funcţionează formaţiuni de evidenţă informatizată a persoanei serviciile publice comunitare locale se înfiinţează şi se organizează eşalonat, o dată cu dotarea şi asigurarea resurselor necesare, potrivit legii. (2) Până la constituirea în toate localităţile a serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, activitatea de evidenţă a persoanelor, pentru unităţile administrativ-teritoriale în care nu funcţionează astfel de servicii publice comunitare, va fi asigurată de serviciile publice comunitare la care sunt arondate în prezent aceste localităţi. (3) Modificarea arondării actuale, în funcţie de înfiinţarea şi organizarea serviciilor publice comunitare potrivit prevederilor alin. (1), se stabileşte prin hotărâre a consiliului judeţean, la propunerea serviciului public comunitar judeţean, cu avizul D.E.P.A.B.D.” • Potrivit NOMENCLATORULUI LOCALITĂŢILOR – ROMÂNIA - M.A.I. - C.N.A.B.D.E.P. – versiunea iulie 2009, transmisă în teritoriu cu radiograma INEP nr.503924/16.07.2009, SPCLEP-urilor din ţară le-au fost arondate unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale deservite, acolo unde nu sunt înfiinţate SPCLEP-uri proprii. • Potrivit pct.1 din Anexa la O.U.G. nr.63/2010, serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor SUNT EXCEPTATE de la stabilirea prin raportarea la media numărului locuitorilor din unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială. • Astfel, la calculul numărului de posturi aferent serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor trebuie să fie luat în considerare numărul total al pop**aţiei efectiv deservite, atât din unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială din raza acestuia, cât şi din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale arondate, conform legii. • Punctual, într-o primă variantă de calcul, s-a solicitat de la DIRECŢIILE JUDEŢEENE DE STATISTICĂ comunicarea numărului total al pop**aţiei stabile, la care să fie raportate conform Pct.2 din anexa la O.U.G. nr.63/2010 numărul de posturi aferente servicilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor: . • Sesizăm faptul că la calculul numărului pop**aţiei stabile DIRECŢIILE JUDEŢENE DE STATISTICĂ nu ia în considerare următoarele categorii de persoane: 1. persoanele plecate de la domiciliu (la lucru, la studii, etc.) în alte localităţi din ţară pentru o perioadă mai mare de 6 luni; 2. persoanele plecate în străinătate pentru mai mult de 12 luni; 3. persoanele care la momentul de referinţă al recensământului erau temporar prezente în localitate, pentru perioadă mai mică de 6 luni; 4. cetăţenii străini sau fără cetăţenie veniţi în localitate de mai puţin de un an. • Indicele pop**aţiei cu domiciliul stabil în unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială este numărul oficial al pop**aţiei care este luat în considerare la înctomirea conform Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, Legii nr. 38/2005 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cât şi a Legii nr.67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a listelor electorale permanente de către Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, actualmente Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (H.G. nr.1367/2009). • Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (RNEP) este suport unic pentru furnizarea de date, în condiţiile legii, pentru toate sistemele informatice care prelucrează date nominale privind persoana fizică, conform art.5, alin.(4) din O.U.G. nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români. • Astfel, SERVICIILE JUDEŢENE DE ADMINISTRARE A BAZELOR DE DATE PRIVIND EVIDENŢA PERSOANELOR sunt instituţiile competente să extragă din Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (RNEP) numărul persoane cu domiciliul stabil în unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale la care să fie raportate conform Pct.2 din anexa la O.U.G. nr.63/2010 numărul de posturi aferente servicilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor. • În măsura în care la numărul de posturi aferent serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor nu va fi luat în calcul întreaga pop**aţie deservită în prezent conform nomenclatorului de către SPCLEP-uri există riscul major ca începând cu data aprobării noiilor organigrame, SERVICIILE PUBLICE COMUNITARE DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR să deservească numai pop**aţia aferentă unităţii sale administrativ-teritoriale şi punct. • Aceasta însă nu este soluţia corectă, fiindcă cetăţenii din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale arondate în prezent la SPCLEP-uri trebuie să îşi facă actele de identiate la SPCLEP-urile unde sunt arondaţi şi nu pot fi privaţi de acest serviciu public din cauza unei proaste interpretări a dispoziţiilor legale ale OUG nr.63/2010. • În cele din urmă dispoziţiile OUG nr.63/2010 vin în conflict şi cu prevederile Hotărârii Guvernului României nr.2104/2004 pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcţii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, constituirea patrimoniului şi managementul resurselor umane, financiare şi materiale, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1146 din 03/12/2004, potrivit cărora SERVICIILE PUBLICE COMUNITARE AU FOST NORMATE ÎNCĂ DE LA ÎNFIINŢARE ÎN FUNCŢIE DE NUMĂRUL DE PERSOANE DESERVITE, atât din localitatea în care îşi are sediul SPCLEP, cât şi din localitaţile arondate respectivului SPCLEP, iar H.G. nr.2104/2004 nu a fost abrogată în mod expres prin noul act normativ. • Vă întreb în aceste condiţii, mai există stat de drept în România, sau trăim într-o dictatură “ne”constituţională? Mai sunt respectate dispoziţiile legale şi care, dacă emitem acte normative peste acte normative, cu încălcarea Legii nr.24/2000? Facem administraţie pe picior sau gândim şi adoptăm soluţii în favoarea cetăţeanului şi nu împotriva lui?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus