Vineri,
19.04.2024
Ceata
Acum
2°C

Centura Sibiului nu a costat 58 milioane de euro. Doar 110,941 milioane!

Primul ministru Emil Boc a venit la sfârşitul săptămânii trecute în Sibiu pentru a anunţa că se va putea circula pe centura ocolitoare a municipiului la sfârşitul acestui an, mai precis în luna decembrie. Auzind în treacăt de suma totală a lucrărilor în urma ultimei licitaţii: 58 milioane euro, premierul Boc a rămas mască: “58 milioane de euro? Nu am crezut că este aşa scumpă!”, şi-a arătat uimirea premierul Boc. Ce nu ştie Emil Boc este că suma aceasta este chiar mică. Numai pâna în septembrie 2006, către societatea Todini, cea care a început lucrările la centura Sibiului au fost achitate facturi în valoare de 22,941 milioane de euro. Acum ar fi premierul şi mai şocat. Pe lângă aceşti bani, societatea Todini se află în proces cu statul roman şi CNADNR pentru recuperarea a încă 30 milioane euro.  Comisia de arbitraj a Uniunii Europene a decis în vara nului 2007 ca în cazul disputei dintre constructorul Italian Todini şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), pe subiectul centurii ocolitoare a Sibiului, să dea dreptate constructorului. Comisia s-a exprimat astfel pentru a doua oară, după ce şi prima dată a dat dreptate italienilor. „Cererea de terminare a contractului, emisa de Todini pe 21 septembrie 2006 a fost, procedural, corectă având în vedere clauzele contractuale. Compania Naţională de Drumuri a fost notificată în mod corect de Todini. Având în vedere faptele şi circumstanţele în care Todini a cerut terminarea Contractului, această terminare este legală. Todini este îndreptăţită să returneze garanţia pentru lucrări, iar CNADNR să plătească constructorului italian potrivit subclauzei 19.6, toate sumele rezultate din pierderea profitului şi alte pierderi şi pagube suferite de Todini în urma acestei terminări a contractului”, este decizia luata de Comisia de Arbitraj. Aceşti bani, plus 22,941 milioane de euro decontaţi deja către Todini, plus 58 milioane euro, cu cât a fost câştigată ultima licitaţie fac 110,941 milioane euro. Pentru ce atâţia bani? Pentru 23 de kilometri de drum. E drept, în regim de autostradă. Un calcul simplu ne dă 4,83 milioane euro pentru fiecare kilometru. Fără a pune la socoteală aici banii daţi pentru exproprieri, pentru studii de fezabilitate şi aşa mai departe. Ce mai e o sută de milioane de euro în ziua de azi? Un fleac.

Istoria lucrărilor

Lucrările la centura ocolitoare a Sibiului au început în primăvara anului 2003, iar în toamna anului 2006 ar fi trebuit să fie încheiate. La termenul de finalizare însă,
abia 40 la sută din centura ocolitoare era gata şi, din cauza întârzierilor prea mari şi a depăşirii costurilor prevăzute în contract, Ministerul Transporturilor a reziliat, în octombrie 2006, contractul cu constructorul iniţial al centurii, firma italiană Todini
Construtioni Generali. În mai 2007, a fost încheiat un nou contract de construcţie, termenul fiind aprilie 2011. Autorităţile din Sibiu au cerut însă în repetate
rânduri ca termenul să fie devansat, iar autostrada să fie dată în folosinţă la finalul anului 2010, iar constructorii au promis că vor realiza acest lucru.

Mirarea lui Boc

“58 milioane de euro? Nu am crezut că este aşa scumpă. Anul acesta se circulă pe centură şi faptul că se încadrează în regimul autostrăzilor este un mare argument în plus în susţinerea financiară”, Emil Boc.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

ciprian

Acum 13 ani

in luna martie s-a promis ca pe data de 30 iunie va ave loc licitatia pentru autostrada Sibiu-Orastie. De ce nu se mai stie nimic?
Raspunde

dunkel

Acum 13 ani

Ar fi interesant de stiut si cit costa exproprierile, studiile, etc. S-ar puta sa vedem o nota de plata umflata bine. Mai ales ca Todini ar putea sa mai ceara niste despagubiri pentru ca au fost dati la o parte. Iar lungimea centurii nu e de 23 km (asa fusese prevazut initial) ci de 18 km pentru ca nu va mai ocoli si Cristianul. Daca Boc va afla si aceste lucruri se va putea mira si mai bine. Dar cu ce folos?!
Raspunde

florin

Acum 13 ani

care 23 km in regim de autostrada? doar 18 km vor fi in regim autostrada +3km reabilitati. deci cam 6 mil euro/km !!!
Raspunde

michael

Acum 13 ani

pe cuvantul meu ca nu-l mai suport pe poneiul asta ( boc ) !
Raspunde

eu

Acum 13 ani

sa nu stii cat face centura sibiului; rusine bocule, prostule
Raspunde

Slimerninja

Acum 13 ani

pe infrastructura.info mai multe detalii despre proiecte de autostrazi etc si pe mt.ro undeva este un planning din 2007
Raspunde

Slimerninja

Acum 13 ani

Centura Sibiului banuiesc ca va face parte din autostrada (viitorul coridor 4) de la nadlac->constanta .success...in sibiu is drumuri bune in comparatie cu alte parti
Raspunde

fata morgana

Acum 13 ani

hu hi ha.din decembrie se circula pe centura .......2 caini ratacitzi,o pisica si o raba ce duce cei 10 lopatari pt a inainta lucraile.centura =fata morgana....nu va fii niciodata terminata
Raspunde

euroak

Acum 13 ani

Ciudata gindire au romanasii. Indiferent ce ministru apare se gasesc o gramada de papa-lapte care stiu mai bine ce e de facut. Normal nu e treaba premierului sa se ocupe de drumuri. Ca se fura asta e clar si stie toata lumea. De ce nu va varsati naduful pe forumul politiei?
Raspunde

ojvtzd

Acum 12 ani

22p6bv ***\"***xcfygzzuznec.com/\">xcfygzzuznec</a>, [url=***bukkldptigfr.com/]bukkldptigfr[/url], [link=***leauluvinuce.com/]leauluvinuce[/link], ***oobatcdqgdqe.com/
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus