Marți,
19.08.2025
Cer Senin
Acum
15°C

Un milion de euro pentru deszapezirea centurii

”Vara îți faci sanie”, au gândit drumarii României. Prin urmare, încă din august, CNADNR a lansat o procedură de achiziție pentru deszăpezirea variantei ocolitoare a municipiului Sibiu. Contractul ar urma să fie semnat pe 14 luni, iar valoarea lui înainte de atribuire este aproximată la patru milioane de lei, fără TVA.

Chiar dacă șansele ca centura Sibiului să fie dată în folosință de anul acesta nu sunt din cele mai bune, reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România vor să fie întru totul pregătiți și în caz de vești bune de la constructorii secțiunii întâi. Încă de la începutul lui august, CNADNR a lansat o licitație publică pentru angajarea unei societăți care să ofere ”servicii de închiriere de autovehicule, utilaje și echipamente pentru prevenirea și combaterea înzăpezirii drumurilor naționale și a poleiului, achiziție nisip și transport material antiderapant aferente sectorului de drum al variantei ocolitoare Sibiu”. Operațiunea de închiriere nu este deloc una ieftină, calculează de la București reprezentanții CNADNR. Contractul semnat pe 14 luni, ar urma să își facă efectul doar pe perioada șapte luni și jumătate: 1 noiembrie– 31 decembrie 2010, 1 ianuarie– 15 martie 2011 și, respectiv, 1 noiembrie – 31 decembrie 2011.

”În funcţie de condiţiile meteo-rutiere această perioadă poate fi modificată prin notificarea scrisă a achizitorului”, precizează, în caietul de sarcini al licitației, reprezentanții CNADNR. Mașinile închiriate pentru a deszăpezi cei 17,2 km de autostradă, respectiv cei 3,6 km de drum național din viitoarea centură a Sibiului vor fi plătite indiferent dacă lucrează intens sau doar ”așteaptă” în bază. Doar că tarifele vor fi diferențiate, se arată într-o clarificare emisă de CNADNR în legătură cu această licitație. ”În perioadele de timp în care condițiile meteo-rutiere sunt favorabile, atât personalul deservent, cât și mijloacele de mecanizare vor rămâne în bazele de deszăpezire”, mai precizează CNADNR. Valoarea contractului înainte de licitație a fost stabilită la 3,93 milioane de lei, fără TVA. Inițial, termenul limită de depunere a ofertelor a fost stabilit pentru 17 septembrie. Una dintre companiile interesate de această licitație a cerut, însă, o prelungire a termenului de depunere a ofertelor. ”Având în vedere particularitățile sectoarelor de drum național pentru care se desfășoară licitația de deszăpezire (DN1 reabilitat cu profil deosebit și Centura ocolitoare Sibiu – în construcție) și necesitatea studierii acestor particularități, vă rugăm să amânați licitațiile anunțate pentru săptămâna 20 – 24 septembrie 2010”.

CNADNR a aprobat solicitarea, astfel că termenul limită de depunere a fost stabilit pentru 21 septembrie. Centura ocolitoare a Sibiului este încă în construcție, stadiu în care se află de la finele lui 2003. În acest an ar fi trebuit finalizate lucrările la secțiunea întâi, însă mobilizarea mai greoaie a constructorilor Geiger și Max Boegl a dus la acumularea de întârzieri. În schimb, constructorii brașoveni de la Vectra Service au ”depășit planul”, iar lucrările sunt într-un stadiu avansat, care va permite în mod aproape cert circulația încă din acest an pe secțiunea a doua a variantei ocolitoare a Sibiului.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

un sibian

Acum 14 ani

bateti campii rau tare...ce sa dezapeziti? poate in iarna urmatoare...IARNA ASTA NU SE CIRCULA PE CENTURA!!!
Raspunde

cadrilater

Acum 14 ani

vara iti faci sanie si iarna o pui pe foc! ( proverb de data recenta)
Raspunde

@ 1

Acum 14 ani

Esti pesimist sau......pesedist? :)
Raspunde

Georg Schoenpflug von Gambsenberg

Acum 14 ani

PREA DEVREME S-A ASFALTAT. Gramezile acelea de lut si nisip friabil pe diguri cocotate pana la 10 m nu sunt consolidate. Sa le LEGI cu iarba e cel putin ciudat..baietii habar nu au ce fac. la AEROPORT langa pista, unde s-a creat falia aceea imensa, era plin de iarba de mai mult timp..Si a alunecat cu brio. Lut peste lut, apa face lutul impermeabil , gras-untos si aluneca frumusete de dig... Fantani-oarbe...nicaieri nu scrie ca ar fi facut..sa se scurga apa sub loess. Iarna umezeala, inghet, gheata dilata tot si rupe..insa inca tine legat aparent cat e inghetat..la dezghet CURGE bunatate de UMPLUTURA cu inaltimea de 10 m. Si bunatatea de asfalt NU A PERMIS sa se aseze, taseze, digul. CEDEAZA si ea, zicala cu inteleptul. NUMAI sa nu ploua sau ninga..sau sa nu dea inghetul..sau sa nu circule camioane foarte grele... Georg Schoenpflug von Gambsenberg
Raspunde

@3

Acum 14 ani

sunt realist nu un imbecil de PDL-ist ca tine!!! In alta ordine de idei mi-e la fel de scarba si de PSD cum imi este de PDL, PNL Sibiu, etc. Nu va mai imbatati cu apa rece...CENTURA NU VA FI GATA ANUL ASTA...poate la anul prin mai-iunie
Raspunde

centura medias

Acum 14 ani

.... de-abia astept sa o termine, ca sa se apuce si la Medias!!!!!! probabil in 2020 va fi gata si la Medias ...anul acesta fiti sigur ca nu ne plimbam pe centura Sibiului.....si as vrea sa se surpe sa mai cada inca odata BOC!!!
Raspunde

euroak

Acum 14 ani

Asta e buna. Au de gind astia sa deschida o \"vaca de muls\" si la Medias? Pai la Medias a fost construit un pod banal peste Tirnava in 10 ani iar acum arata ca de 100. Sau vor sa faca un tunel. Cam 30 ani pina e gata.
Raspunde

ptr 6

Acum 14 ani

Boc nu mai are unde sa cada, ca este in fundul budei de muult
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus