”Vara îți faci sanie”, au gândit drumarii României. Prin urmare, încă din august, CNADNR a lansat o procedură de achiziție pentru deszăpezirea variantei ocolitoare a municipiului Sibiu. Contractul ar urma să fie semnat pe 14 luni, iar valoarea lui înainte de atribuire este aproximată la patru milioane de lei, fără TVA.
Chiar dacă șansele ca centura Sibiului să fie dată în folosință de anul acesta nu sunt din cele mai bune, reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România vor să fie întru totul pregătiți și în caz de vești bune de la constructorii secțiunii întâi. Încă de la începutul lui august, CNADNR a lansat o licitație publică pentru angajarea unei societăți care să ofere ”servicii de închiriere de autovehicule, utilaje și echipamente pentru prevenirea și combaterea înzăpezirii drumurilor naționale și a poleiului, achiziție nisip și transport material antiderapant aferente sectorului de drum al variantei ocolitoare Sibiu”. Operațiunea de închiriere nu este deloc una ieftină, calculează de la București reprezentanții CNADNR. Contractul semnat pe 14 luni, ar urma să își facă efectul doar pe perioada șapte luni și jumătate: 1 noiembrie– 31 decembrie 2010, 1 ianuarie– 15 martie 2011 și, respectiv, 1 noiembrie – 31 decembrie 2011.
”În funcţie de condiţiile meteo-rutiere această perioadă poate fi modificată prin notificarea scrisă a achizitorului”, precizează, în caietul de sarcini al licitației, reprezentanții CNADNR. Mașinile închiriate pentru a deszăpezi cei 17,2 km de autostradă, respectiv cei 3,6 km de drum național din viitoarea centură a Sibiului vor fi plătite indiferent dacă lucrează intens sau doar ”așteaptă” în bază. Doar că tarifele vor fi diferențiate, se arată într-o clarificare emisă de CNADNR în legătură cu această licitație. ”În perioadele de timp în care condițiile meteo-rutiere sunt favorabile, atât personalul deservent, cât și mijloacele de mecanizare vor rămâne în bazele de deszăpezire”, mai precizează CNADNR. Valoarea contractului înainte de licitație a fost stabilită la 3,93 milioane de lei, fără TVA. Inițial, termenul limită de depunere a ofertelor a fost stabilit pentru 17 septembrie. Una dintre companiile interesate de această licitație a cerut, însă, o prelungire a termenului de depunere a ofertelor. ”Având în vedere particularitățile sectoarelor de drum național pentru care se desfășoară licitația de deszăpezire (DN1 reabilitat cu profil deosebit și Centura ocolitoare Sibiu – în construcție) și necesitatea studierii acestor particularități, vă rugăm să amânați licitațiile anunțate pentru săptămâna 20 – 24 septembrie 2010”.
CNADNR a aprobat solicitarea, astfel că termenul limită de depunere a fost stabilit pentru 21 septembrie. Centura ocolitoare a Sibiului este încă în construcție, stadiu în care se află de la finele lui 2003. În acest an ar fi trebuit finalizate lucrările la secțiunea întâi, însă mobilizarea mai greoaie a constructorilor Geiger și Max Boegl a dus la acumularea de întârzieri. În schimb, constructorii brașoveni de la Vectra Service au ”depășit planul”, iar lucrările sunt într-un stadiu avansat, care va permite în mod aproape cert circulația încă din acest an pe secțiunea a doua a variantei ocolitoare a Sibiului.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 365
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Dragan Cristina
Acum 4 ore
Emil
Acum 5 ore
Hermannstädter
Acum 5 ore
Valentino Versace
Acum 5 ore
John