Centura ocolitoare a Sibiului s-a deschis fără ca cei care au şi realizat-o, constructorii şi consultantul, să iasă în faţă. Practic, politicienii au tăiat panglica stând cu faţa la presă şi cu spatele la lucrători.
Iar cum lucrările sunt aproape finalizate, cei de la Search Corporation – firma de consultanţă angajată pe ambele secţiuni – au elaborat un rezumat al cantităţilor de lucrări efectuate pentru finalizarea centurii ocolitoare a Sibiului.
Din calculele celor de la Search Corporation, pe secţiunea I a centurii (14,86 km de autostradă) au fost făcute săpături în volum total de peste 147.000 de mc. La loc, peste, au fost aduse umpluturi, balast şi balast stabilizat în cantitate de peste 1,2 milioane de metri cubi.
Secţiunea a doua măsoară 2,7 km de autostradă şi 3,6 km din fostul drum judeţean 106B, cel către Ocna. La această porţiune, săpăturile au fost într-un volum total de 81.000 de metri cubi, iar umpluturile, balastul şi balastul stabilizat au adus la loc alte 342.000 de metri cubi, în total.
La nivel integral, peste centură au fost aşternute aproape 200.000 de tone de mixturi asfaltice. Ca detaliu, staţia de asfalt adusă pe centură s-a dereglat în chiar ultima zi de lucru, în momentul în care se turnau ultimele transporturi de strat de uzură pe bretelele care fac legătura între autostradă şi ieşirea către Mediaş.
În total, centura ocolitoare a Sibiului este străjuită de peste 66.000 de metri liniari de parapet, iar gardul de împrejmuire are o lungime totală de 35.000 de metri liniari.
Poduri şi pasaje
Singurele poduri şi pasaje de executat au fost în ograda celor de la Max Boegl şi Geiger, angajaţi pe secţiunea I: nouă poduri şi opt pasaje, a căror lungime totală este de aproape 1,5 km. Pentru aceste lucrări, Max Boegl şi Geiger au folosit 23.700 de metri cubi de beton şi peste 15,6 tone de armătură. Bordurile folosite au o lungime totală de aproape cinci kilometri.
Cifre şi date
Lăţimea platformei cu profil de autostradă este de 26 de metri. Fiecare bandă de circulaţie are o lăţime de 3,75 m, benzile de urgenţă fiind, de ambele părţi ale autostrăzii, de câte 2,5 metri. Zona mediană care desparte cele două sensuri de mers este de trei metri, cele patru benzi de încadrare au câte 0,5 metri, iar fiecare din cele două acostamente are tot 0,5 metri lăţime.
Constructorii au luat faţa politicienilor
La inaugurarea centurii nu au fost invitaţi şi acei reprezentanţi ai administraţiei locale care nu fac parte din PD-L. Dar tot constructorii au fost cei care au decis şi încercat să „dreagă” din mişcarea de imagine trasată de partid: săptămâna trecută, reprezentanţii celor care au lucrat pe centură au înmânat primarului Klaus Johannis, celor doi viceprimari şi preşedintelui CJ Sibiu, Martin Bottesch, câte o mapă cu informaţii despre centură şi câte o bucată din panglica de la inaugurare.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 252
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
MB
Acum 10 ore
Claudiu
Acum 10 ore
Liberal autentic
Acum 10 ore
Neli Oproiu
Acum 10 ore
Bobo