Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
12°C

Autostrada Sibiu – Orastie scoasa la licitatie pe patru loturi. 30 de luni termenul de finalizare

Compania de autostrăzi și drumuri naționale din România a lansat, azi, licitația pentru proiectarea autostrăzii care va lega Sibiul de Orăștie, autostradă în prelungirea centurii ocolitoare a Sibiului.
Contractul de execuție este împărțit în patru loturi, din care două vor acoperi teritoriul județului Sibiu. Primul lor are o lungime de 16,105 km, iar al doilea de 22,11 km. Valoarea totală a lucrărilor a fost aproximată, înainte de licitație, la 2,937 de miliarde de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată în proporție de 85% din fonduri europene, restul urmând să fie achitat de la bugetul de stat.
Durata de proiectare şi execuţie a autostrăzii este de  30 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Alte 24 de luni vor fi acoperite de garanția lucrărilor.
Termenul de deschidere a ofertelor este programat pentru 16 februarie 2011.

Valori maxime

Pentru primul lot din viitoarea autostradă, cel de 16,105 km, valoarea maximă pe care CNADNR este dispusă să o accepte este de 652,86 de milioane de lei (aprox. 152,17 mil. de euro), fără TVA. Cel de-al doilea tronson care va traversa teritoriul județului Sibiu implică, pentru CNADNR, cheltuieli de maxim 762,2 milioane de lei (177,66 de milioane de lei), fără TVA, pentru cei 22,11 km.
Celelalte două loturi, care traversează teritoriile județelor Alba și Hunedoara au valori maxime de 202,99 milioane de lei (pentru 19,75 de km), respectiv 814,12 milioane de lei pentru 24,10 km.

Descrierea autostrăzii

Potrivit documentaţiei depuse de CNADNR la obținerea avizului de mediu, cei 36 de km de autostradă care vor traversa judeţul Sibiu urmează ruta Miercurea Sibiului - Apoldu de Jos - Amnaş - Aciliu - Sălişte - Săcel - Cristian şi Sibiu. Pe teritoriul acestor localităţi, urmează să fie amenajate 19 poduri, viaducte sau podeţe casetate. Cele mai mari vor fi un viaduct de aproximativ un kilometru lungime înainte de Sălişte şi un alt viaduct de peste 1,2 km în Pădurea Dosu Mare. Nodurile rutiere prevăzute pe teritoriul judeţului Sibiu sunt amplasate la km 47+060 de la Miercurea Sibiului, la km 66+290 la Sălişte şi cel de la km 82+070, care va face legătura cu Zona Industrială Vest. De altfel, aici va fi realizată şi conectarea autostrăzii Sibiu - Orăştie la cei 17 km de centură a Sibiului cu profil de autostradă.
Autostrada va avea câte două benzi pe sens, late de 3,75 de m fiecare, cărora li se adaugă o bandă de siguranţă de 0,5 m. Între cele două sensuri de mers, banda mediană va măsura trei m. Pe fiecare parte a autostrăzii vor fi prevăzute benzi pentru oprire de urgenţă, late de trei metri, dintre care 0,5 metri vor fi neasfaltaţi. Pe teritoriul judeţului Sibiu, aceeaşi autostradă va mai avea câte un spaţiu de parcare şi odihnă pe fiecare sens de mers. În plus, lângă nodul rutier de la Sălişte va fi amplasat şi unul din cele două centre de întreţinere ale sectorului de autostradă Sibiu - Orăştie.

16,5 ha de pădure defrişate

Autostrada va trece la 60 de m de casele din Băile Miercurea Sibiului, drept pentru care vor fi amplasate panouri fonoabsorbante cu o înălţime de trei m pe o distanţă de 700 de m, cărora li se va adăuga şi o perdea forestieră. Faţă de Miercurea Sibiului, autostrada va trece la o distanţă de aproximativ 400 de metri. Panourile fonoabsorbante de 2,5 m înălţime vor fi instalate pe aproximativ 1.500 de metri. Tot aproape de autostradă, aproximativ 60 de m, va fi şi localitatea Apoldu de Jos, care va fi protejată de zgomote cu panouri de 2,5 m înălţime pe aproape doi kilometri. În fine, protejate cu astfel de panouri pe o lungime totală de aproape un kilometru vor fi şi localităţile Săcel şi Cristian - autostrada se va afla, în aceste cazuri, la cel puţin 450, respectiv 300 de metri, de zonele locuite.
Chiar dacă viitoarea autostradă nu cere demolarea unor construcţii existente, pădurile nu vor scăpa intacte pe mai bine de 16,5 hectare. Între Cristian şi Săcel, din pădurea Dosu Mare vor fi tăiaţi copacii de pe o suprafaţă totală de 125.300 de mp. Suprafaţa defrişată este cerută pentru aproape doi km de autostradă. În plus, pădurea Amnaşului (lângă Apoldu de Jos) şi pădurea de pe Dealul Bucium (lângă Aciliu) vor mai fi defrişate pe suprafeţe de 29.750, respectiv 10.500 de mp.

Promisiuni

Tronsonul dintre Sibiu şi Orăştie face parte din celebrul coridor paneuropean IV. Lucrările ar fi trebuit să înceapă în trimestrul al treilea al anului trecut. Potrivit CNADNR, ar mai dura trei luni până la obţinerea autorizaţiei de construcţie. După licitaţia pentru angajarea unui constructor, cei 82,07 km ar trebui finalizaţi în 36 de luni de la data ordinului de începere a lucrărilor. Valoarea totală a proiectului este estimată la 823,89 de milioane de euro, bani asiguraţi din bugetul de stat şi din fonduri europene. Pentru acest an, Ministerul Transporturilor nu a dat semne că îşi şi doreşte să lanseze licitaţia de execuţie a lucrărilor, precizând în proiectul de buget că îşi propune "acţiuni de pregătire a documentaţiilor tehnice pe diferite tronsoane ale autostrăzii Nădlac - Deva - Sibiu - Piteşti", cu accent deosebit pe porţiunea Orăştie - Sibiu.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

toto

Acum 13 ani

Poate 30 de luni incepand cu 2014, asentuta a e ami credibil termenul, sa nu uitam ca centura Sibiului trebuia sa fie gata in 2006 inaintea centurii pitestiului, dar singurul defect a firmei Todini a fost ca erau italieni si nu SASALAI
Raspunde

Alex

Acum 13 ani

suntem norocosi ca o sa avem aceasta autostrada. cu ea o sa avem o noua crestere economica (investitori straini ,turisti mai multi) si o mai mare calitate de viata. sunt optimist ca se va realiza tinand cont ca finantarea este de 85% de la UE,iar actuala guvernare face tot posibilu sa dea cei 15% pentru a se putea lauda in campania electorala de maretele realizari. studiile de fezabilitate sunt facute terenele sunt deja cumparate, avisele de mediu aprobete, licitatia este pe 14 februarie, cei mai importanti pasi sunt facuti. Numai sa ne fereasca Dumnezeu de santiere arheologice si de contestii.
Raspunde

me

Acum 13 ani

ce le trebuie viaduct in dosu mare? astia, de tunele n-au auzit?
Raspunde

iulia

Acum 13 ani

Imi spune si mie cineva ce firma a castigat licitatia?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus