De rău augur au fost privite articolele publicate acum mai bine de un an de Turnul Sfatului, referitoare la Aeroportul Internațional Sibiu: cele despre ”dispariția” depozitului de carburanți, cele legate de ușile de la remizele de pompieri executate la dimensiuni prea mici astfel încât autospecialele nu aveau loc să intre, sistemul centralizat al barierelor din pacare nu exista și așa mai departe. Mai mult, cu ochi răi au fost privite și articolele referitor la fisurile apărute în noul terminal sau cele despre infiltrațiile de apă în zona de vest a terminalului.
Toate neregulile legate de construcțiile civile ale aeroportului sibian, investiție de peste 70 de milioane de euro, au avut ca termen de remediere data de 26 august 2010. De remarcat că, în toate cele 21 de situații în care au fost constatate nereguli, constructorii au fost cei care, pe cheltuiala lor, au efectuat lucrările de remediere.
Mai rămânea problema acumulărilor de apă, o problemă cvasicunoscută și tacit acceptată. Care, pe 27 iulie 2010, este anunțată ca rezolvată. ”Aeroportul Sibiu are pus în operă, un proiect de drenare pluvial al terenului în bazinul de retenţie şi mai departe în râul Cibin şi nu a fost vorba de o perforare a straturilor de argilă. S-au mai efectuat drenaje care să rezolve problema acumulărilor, din păcate insuficiente, şi la această dată se pune în operă drenajul care să rezolve definitiv problema acumulărilor de apă”, se arăta într-un comunicat emis de Aeroportul Sibiu.
În aceeași perioadă, consilierul județean (încă era în funcție) Corneliu Bucur, susține o conferință de presă în care atrage atenția asupra gravelor probleme de la pista Aeroportului. Profetic, din păcate. Trei săptămâni mai târziu, Consiliul Județean emite un comunicat de presă în care confirmă alunecarea de teren pe o porțiune de aproximativ 80 de metri. Instalația de ghidaj pe timp de ceață a fost scoasă din funcțiune: în urma alunecărilor au fost rupte cablurile instalației. ”Lucrările sunt în garanţie, iar cauza alunecărilor va fi stabilită de un expert independent. Costurile vor fi suportate de cei care sunt răspunzători de calitatea lucrărilor”, anunțatu reprezentanții CJ Sibiu.
Turnul Sfatului a aflat că aceste probleme legate de posibile alunecări de teren erau cunoscute încă din 2008, fără ca nimeni să ia vreo măsură. Cu toate acestea, după cum avea să descopere Turnul Sfatului din documentele oficiale, ”iarba necosită din zona cu probleme a împiedicat un studiu mai amănunțit”. Potrivit acelorași documente oficiale intrate în posesia ziarului Turnul Sfatului, încă de la producerea alunecărilor de teren, cei de la Max Boegl (firma constructoare) au anunțat că nu se consideră răspunzători pentru defecțiunile apărute. Ba mai mult, au și depus o ofertă cu un preț estimativ (care nu a fost făcut public de CJ) pentru reabilitarea defecțiunilor apărute.
Cu toate acestea, CJ așteaptă după un studiu care să indice vinovații. Sunt aleși constructorul (Max Boegl) și proiectanții (Iptana și Obermeyer). Sunt somați să își asume responsabilitatea la finele lui octombrie și li se acordă un termen de 45 de zile în care să transmită un răspuns. Cele 45 de zile trec degeaba, iar CJ Sibiu pregătește procedurile de contractare a unei firme pentru proiectarea și execuția lucrărilor de remediere a situației. Nimeni nu vorbește de sumele necesare, nimeni nu este găsit responsabil din partea beneficiarului. Aeroportul sibian mai anunță o licitație publică pentru o lucrare aproximată la peste cinci milioane de euro, necesară ”asigurării securității perimetrale” a incintei.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Turnul Sfatului , Max Boegl , Consiliul Județean , Aeroportul Sibiu , Corneliu Bucur
Vizualizari: 352


Ultimele comentarii
Acum 31 minute
Popa Razvan
Acum 1 oră
2Sibian
Acum 1 oră
Sparrow
Acum 1 oră
@Andra
Acum 1 oră
Mopri