Sâmbătă,
03.12.2022
Ceata
Acum
1°C

Sediul CJ e gata. Gata pentru ultima scumpire. Cum s-a ajuns de la 3,47 la 6,66 milioane de lei

Consilierii județeni vor avea de votat, în ședința de joi, o nouă suplimentare a fondurilor necesare finalizării noului corp de clădire în care ar fi trebuit, conform planurilor inițiale, să adopte legile județului Sibiu încă din toamna anului trecut. Suma la care vor crește cheltuielile este de 6,66 de milioane de lei, cu 540.000 de lei mai mult decât era prevăzut inițial și cu 3,19 milioane de lei decât se anunțase în urma primei licitații. Turnul Sfatului vă prezintă în cele ce urmează o scurtă radiografie a acestei investiții.

Ideea unui nou corp de clădire pentru Consiliul Județean Sibiu datează de foarte mulți ani, după ce aleșii județeni au gândit că nu mai are rost să termine sediul început lângă actuala Instituție a Prefectului. Scheletul respectiv a căpătat o nouă destinație, pe care azi o cunoaște întreg Sibiul drept corpul B al Biliotecii județene Astra. Cum ședințele Consiliului Județean tot înghesuit se desfășurau, în decembrie 2007, fosta legislatură a CJ adopta o hotărâre prin care aproba indicatorii technico-economici pentru ridicarea unui nou corp de clădire în strâmta curte interioară a sediului de pe Gen. Magheru. 6,12 milioane, inclusiv TVA, aprobau aleșii județeni pentru ridicarea unei clădiri care să aibă 118 mp la demisol, pentru arhivă și centrala termică. Parterul urma să măsoare 365,4 mp pe care să se desfășoare foaierul, garderoba, oficiul, sala de conferințe, birouri și grup sanitar. Pe cei 219 mp ai etajului erau gândite cinci cabine de traducere simultană, birouri și grup sanitar, iar mansarda de 345 de mp era destinată altor birouri și, evident, unui grup sanitar.

O licitație. Două licitații

Atribuirea lucrărilor de execuție pentru noul sediu a avut loc în urma unei licitații lansată în mai 2008. Valoarea estimată a contractului era de 5,14 milioane de lei, fără TVA (adică suma din indicatorii tehnico-economici, care conțin și TVA). Din cele două oferte depuse este aleasă cea a firmei sibiene SC Sinecon SRL, care se angajează să execute lucrarea pentru 3,47 milioane de lei, inclusiv TVA. Lucrările încep, iar despre noul sediu nu se mai vorbește nimic până în septembrie 2009. Când Consiliul Județean publică anunțul de atribuire a unui nou contract, denumit Execuție lucrări: Sală de conferințe și spații conexe Consiliul Județean Sibiu-Etapa a-II-a. Această a doua etapă despre care nu se pomenea nimic în 2007 a fost atribuită tot celor de la Sinecon, singurii care au participat la licitație. Suma pe care se angaja CJ Sibiu să o plătească este de 1,47 de milioane de lei.
Cu banii alocați la licitația inițială, rezultă un total de 4,94 de milioane de lei.  

Scumpire de 600.000 de lei

În mai 2010, pe ordinea de zi a consilierilor județeni este postat un nou proiect, care propune creșterea costurilor pentru terminarea noului sediu cu aproape 600.000 de lei. ” S-a constatat că, în comparație cu oferta inițială, pentru finalizarea proiectului sunt necesare următoarele lucrări: 1. la amenajarea exterioară, pavelele din beton se vor înlocui cu piatră naturală. 2. Placările din holul de intrare al sălii de conferințe, prevăzute cu granit, se vor înlocui cu piatră naturală, de același tip cu cea din exterior. 3. Finisajul interior al sălii de conferințe, la pereți și tavan, se va realiza cu panouri fonoabsorbante în loc de zugrăveli lavabile”, erau printre motivările scumpirii. Mare parte din aceste motive nu au fost suficiente în cadrul Comisiei economice, astfel că din scumpirea de 600.000, prețurile au mai crescut cu doar 50.000 de lei. Restul pozițiilor pentru care era solicitată creșterea prețurilor au fost retrase de pe ordinea de zi pentru ”refundamentare” după cum anunța în plenul ședinței președintele CJ Sibiu, Martin Bottesch.

Nici octombrie. Dar nici februarie

Inițial, lucrările ar fi trebuit să se încheie în toamna anului trecut. În noiembrie 2010, președintele CJ Sibiu anunța că lucrările vor mai dura. ”Probabil că noua clădire va fi dată în folosință în februarie anul viitor”, a spus Bottesch. În ”februarie anul viitor”, însă, consilierii județeni au avea de votat noi indicatori tehnico-economici.  Potrivit datelor din proiectul de hotărâre, suplimentarea cu 540.965,79 de lei se face la sumele calculate în proiectul din decembrie 2007 și nu are nicio legătură cu ceea ce s-a stabilit prin licitația din 2008.

Pe ce merg noii bani?

Raportul care susține necesitatea ridicării prețurilor și care însoțește proiectul de hotărâre este zgârcit în detalii.  ”La Capitolul clădire + instalații, urmare a notelor de consum suplimentar și a notelor de renunțare rezultă suplimentar valoarea de 232.645,02 lei față de devizul aprobat inițial. Tot la acest capitol mai este necesară suma de 31.000 de lei reprezentând lucrări de instalații (switch – legătură voce-date), precum și 93,849,41 lei reprezentând diferența de TVA de la 19% la 24%, ca urmare a modificării legislației fiscale. Total necesar suplimentar la capitolul 4.1 suma de 357.494,43 de lei”, scrie telegrafic în raportul ce explică necesitatea creșterii prețurilor.
Cât privește dotările viitorului sediu și aici mai e nevoie de bani. ”Până la data prezentei a fost contractat doar liftul, impus de normele ANPH pentru accesul persoanelor cu handicap atât la birourile clădirii, cât și la balconul sălii de conferință, cu o valoare de 91,149 de lei. Pentru a se asigura parametrii de funcționalitate a obiectibului de investiții mai sunt necesare următoarele: mobilierul săluu de confernță și al birourilor (380.000 de lei), a cărui achiziție este permisă condiționat de cuprinderea acestuia în devizul general. Menționăm că mobilierul nu a fost contractat cu antreprenorul general care nu are în obiectul de activitate producția și comercializarea acestuia. Amenajarea cabinelor de traducere simultană (32.000 de lei), care nu au fost ofertate de antreprenorul general la data întocmirii proiectului și nici contractate. Față de devizul general aprobatm, care la acest capitol prevede 352.600 de lei, în rapoert cu sumele la care ne-am referit mai sus, în cuantum de 503.140, este necesară suplimentarea cu 150.540 de lei”.
În fine, la capitolul ”alte cheltuieli” se precizează sec că este nevoie de alți 32.931,36 de lei. Total general, 6,66 de milioane de lei.

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

7 comentarii

Maca

Acum 11 ani

Bravo Turnul Sfatului ! Acest material demonstreaza inca o data bunele dorinte ale C.J. Acelasi material dar cu mai multe date le-au prezentat in ultimul ceas la eveniment tv. chiar nimeni nu vede ce fac astia ??? hotie curata !
Raspunde

Cum sa dus pe ./.....

Acum 11 ani

Si uite asa 3.19 Milioane hocus Pocus preparatus........ au ajuns unde trebuiau, Traiasca FDRG-ul si mai ziceti de EL marele Primar ca este sas cu ochi albaștri si ca gura nu-i pute si nici usturoi nu a mancat..... ha ha ha
Raspunde

CipSB

Acum 11 ani

Dublu!!Mare este foamea,cati mai tb sa manance cu banii nostrii!!M-am cam saturat!Hotie pe fata!!
Raspunde

4

Acum 11 ani

sa-i ia dracu de hoti, astia nu-s sasi, s-au nascut aici, numai numele e de ei!
Raspunde

lolek si bolek

Acum 11 ani

Sasii astia au furat de 100 de ori mai mult decat romanii care au fost inainte.
Raspunde

alex

Acum 11 ani

tipic romaneste :))
Raspunde

callas

Acum 11 ani

nu cred ca altcineva decat firma de constructii s-a imbogatit din aceasta cladire.Problema este ca atat primaria cat si CJ au oameni foarte slabi si dezinteresati care ar trebui sa controleze caietele de sarcini, licitatiile, executarea lucrarilor si facturile, plus ca le frica de conflicte juridice care in vest sunt inevitabile la astfel de sume ( proportional cu venitul mediu).Asa au pierdut bani si la aeroport, si pe la diferite studii care nu au folosesc nimanui ( vezi si platile la Heritas), s-au lasat trasi peste masa si au tremurat de respect la diferite nume sonore, fara sa se uite ce sta in spate.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus