Vineri,
02.12.2022
Ceata
Acum
2°C

Strategia judetului, la „cheremul” contribuabilului

Așa, ca să nu ne mai plângem că pe noi nu ne întreabă nimeni mai nimic și că toate deciziile să se ia în absența măriei sale, Contribuabilul, Consiliul Județean a lansat pe propriul site o serie de patru chestionare. La cheremul respondenților, care pot să își aducă umila contribuție pentru definirea strategiei de dezvoltare a județului Sibiu pentru perioada 2010-2013. Chit că 2010 a cam trecut. Dacă ar fi să ne luăm după contribuabilul sibian care nu știe nimic, 91.16% dintre cei care au completat chestionarul pentru problemele din administrația publică spun că sunt mulțumiți de serviciile oferite de compartimentele Consiliului Județean. Deși cu o întrebare mai sus toți cei care au răspuns au declarat că nu au apelat niciodată le vreunul dintre compartimentele CJ. Adică, a înțeles cineva ceva? Sibienii cred că mai marii județului ar trebui să se concentreze pe infrastructură rutieră, pe alimentarea cu apă și pe lucrări de canalizare și să acorde mai multă atenției sistemului sanitar. Cultura, evident, pe ultimul loc. La învățământ, cei mai mulți respondenți sunt mulțumiți. De școala la care le învață copiii, de calitatea învățământului. În general, cam de toate. Dezinteresul familiei și gradul de sărăcie sunt considerate a fi cele mai frecvente cauze ale abandonului școlar. Și dacă tot au fost întrebați, sibienii și-au dat cu părerea și despre soluțiile pentru asigurarea condițiilor de studiu în satele și comunele mai mici. Transportul elevilor la cea mai apropiată școală care oferă condiții normale este, în opinia părinților, cheia pentru ca elevii din zonele rurale să aibă acces la sistemul de învățământ. Când vine însă vorba de sănătate, ei, păi să te ții nenică. Legendele alea din jurul Spitalului Clinic Județean n-or fi doar vorbe goale. Uite, că sibianul le susține și cu clickul. Cei mai mulți dintre cei care au completat chestionarul pe sănătate sunt nemulțumiți de serviciile medicale ale Spitalului Județean. Nu jubilați, șefi de spitale din alte orașe, că nu v-ați descurcat mai bine. În schimb, clinicile private stau beton, majoritatea respondenților fiind mulțumiți de serviciile private. Și pentru că tot suntem la vox populi, să mai aruncăm ochii pe statistici și să mai închidem niște guri. Calitatea serviciilor medicale aduce sibienilor cele mai mari nemulțumiri. Nu condițiile spitalicești, nu lipsa aparaturii, cum tot trâmbițează medicii. Nu. Sibienii sunt nemulțumiți de oameni. Și probabil din acest motiv 54% apelează la servicii medicale private. Ca un top al secțiilor SCJ care oferă cel mai mare grad de nemulțumire, Urgențele conduc detașat, urmate la luptă strânsă de laboratorul clinic de analize medicale și de secția clinică medicală 1. P.S. dacă mi se permite un post scriptum. SMURD-ul a adunat mai multe voturi de „foarte mulțumit” decât au reușit Spitalul de Pediatrie, Spitalul Municipal din Mediaș, Spitalul Clinic Județean și serviciile de ambulanță la un loc. După cum ziceam mai sus. În primul rând, contează oamenii.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Bogdan Brylynski

de Bogdan Brylynski

Editor
Telefon:
0722 227 297

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus