Vineri,
12.09.2025
Parțial Noros
Acum
20°C

Conditiile de acordare a esalonarilor la plata

 

Pentru obligaţiile fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se pot acorda, la cererea contribuabilului, înlesniri sub forma eşalonării la plată pe o perioadă de cel mult 5 ani, în conformitate cu O.U.G. nr. 29/2011 - privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată;
La acordarea eşalonării la plată a obligaţiilor fiscale, contribuabilii, persoane fizice şi juridice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele conditii:
- să aibă depuse toate declaraţiile fiscale, potrivit vectorului fiscal;
- să se afle în dificultate generată de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi să aibă capacitate financiară de plată pe perioada de eşalonare. 
- să aibă constituită garanţia în conformitate cu prevederile art. 9 din O.U.G. nr. 29/2011 - privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată;
- să nu se afle în procedura insolvenţei, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare;
- să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare;
- să nu li se fi stabilit răspunderea în temeiul art. 138 din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 27 şi 28 din Codul de procedură fiscală. 
Eşalonarea la plată se solicită de către contribuabil în baza unei cereri depusă la registratura organului fiscal competent la care se anexează următoarele documente:
- declaraţia pe propria răspundere a contribuabilului din care să reiasă că nu se află în procedura insolvenţei, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, că nu se află în dizolvare, potrivit prevederilor legale în vigoare, şi că nu i s-au/s-a stabilit răspunderea, potrivit prevederilor art. 138 din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 27 şi 28 din Codul de procedură fiscală;
- documente sau informaţii relevante în susţinerea cererii.
În cazul persoanelor juridice, la cererea de acordare a eşalonării de plată se anexează şi următoarele documente:
- copia ultimei situaţii financiare anuale depuse la oficiul registrului comerţului/organul fiscal competent, după caz;
- situaţia încasărilor şi plăţilor pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eşalonării la plată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, din OUG nr. 29/2011;
- copia ultimei balanţe de verificare;
- programul de restructurare sau de redresare financiară semnat de reprezentantul legal al contribuabilului, care va conţine şi argumentarea posibilităţii plăţilor pe perioada solicitată la eşalonare;
- situaţia privind indicatorii orientativi şi alte informaţii, prevăzută în anexa nr. 6 din OUG nr. 29/2011.
În cazul persoanelor fizice, la cererea de acordare a eşalonării la plată se anexează şi următoarele documente:
- registrul-jurnal de încasări şi plăţi sau, după caz, acte prin care se dovedesc veniturile contribuabilului pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eşalonării la plată;
- programul de redresare financiară sau orice alt document similar care va conţine şi argumentarea posibilităţii plăţilor pe perioada solicitată la eşalonare.
  Alte informaţii se pot obţine de la birourile /compartimentele de asistenţă din cadrul administraţiilor finanţelor publice teritoriale.                                  
 
 
Biroul de Presă al DGFP Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus