Asfalt degradat, hidroizolație distrusă, parapeți deformați și ruginiți sau rosturi de dilatație distruse în totalitate sunt câteva din constatările studiilor efectuate asupra viaductelor din Vasile Aaron și a celui de la Gara Mică. Firma care a realizat studiile, Beta Cops, calculează că pentru a reabilita aceste poduri este nevoie de aproape trei milioane de euro. În urma reabilitărilor, pe cele două poduri vor fi amenajate și piste pentru bicicliști.
Degradări pericoloase
Viaductul de la Gara Mică nu are guri de scurgere, parapeți de siguranțp, iar aparatele de reazem din neopren armat sunt puternic deteriorate, arată studiul celor de la Beta Cops. Reprezentanții acestei firme arată că podul amintit are, însă, probleme și mai mari. ”Cele mai periculoase degradări apar la stâlpii verticali ai pilelor, care prezintă crăpături și fisuri verticale pe aproape întreaga înălțime, zone cu beton segregat, caverne și armături descoperite și puternic ruginite”, arată reprezentanții Primăriei Sibiu, citând din raportul celor de la Beta Cops.
Potrivit calculelor, reparațiile de care are nevoie viaductul de la Gara Mică se cifrează la mai bine de 6,8 milioane de lei. În urma reabilitărilor, pe podul de la Gara Mică ar urma să fie reparate și trotuarele pentru pietoni, dar ar urma să fie amenajate și piste pentru bicicliști, cu o lățime utilă de 1,5 metri.
Podul din Vasile Aaron, mai ieftin
Cam aceleași probleme au fost constatate de către reprezentanții Beta Cops și la viaductul din Vasile Aaron (foto). ”La rostul dintre culee și zidurile întoarse s-au produs degradări și chiar desprinderi ale betonului. Scările sunt degradate, iar parapetul acestora este ruginit și parțial deplasat. (...) Parapeții de siguranță sunt deplasați, parțial distruți și puternic ruginiți”, au constatat reprezentanții firmei.
Potrivit calculelor lor, lucrările de reabilitare ar urma să coste mai bine de 3,8 milioane de lei, sumă în care să intre și reabilitarea sistemului de iluminat. ”Trotuarele pietonale și pistele pentru bicicliști vor avea lățimea totală de 3,1 m, în care se includ parapeții de siguranță tip foarte greu, precum și bordura prefabricată care mărginește partea carosabilă. Parapeții pietonali vor fi realizați din țeavă metalică”, se arată în planurile de reabilitare, gândite de cei de la Beta Cops.
Podul din Vasile Aaron are o lungime totală de 114 metri, iar cel de la Gara Mică de aproape 362 de metri.
Foto basilico1
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 316
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Dragan Cristina
Acum 9 ore
Emil
Acum 10 ore
Hermannstädter
Acum 10 ore
Valentino Versace
Acum 10 ore
John