Luni,
18.08.2025
Cer Senin
Acum
15°C

Termene de finalizare pentru drumul Sibiu – Agnita: 31 august si 14 decembrie 2011

La 1 mai 2011, drumul ce leagă Sibiul de Agnita ar fi trebuit să fie reabilitat în baza unui contract semnat în septembrie 2009, contract în valoare de 30,23 milioane de lei, fără TVA. În iunie 2011, noile termene prevăd finalizarea lucrărilor pe 31 august, pe toate porţiunile, mai puţin pe Dealul Dăii, unde lucrările au fost relicitate cu un nou termen, respectiv cel de 14 decembrie. Valoarea cumulată a lucrărilor, în momentul de faţă, este de 40,07 milioane de lei, fără TVA. Iar stadiul fizic al turnării stratului de uzură este de sub 75%.

Asfalt de uzură, pe trei nici sferturi din lungime

Reabilitarea celor aproximativ 50 de km de drum care leagă Sibiul de Agnita (DJ 106) a fost atribuită consorţiului de firme Comtram – DPC – Construcţii şi Con-A, consorţiu al cărui lider este Comtram. Potrivit unui raport întocmit de consultanţii de la Beta Cops, „progresul financiar cumulat” în derularea acestui proiect este de 77,18%, pentru porţiunea de drum din dreptul intersecţie cu drumul către Roşia şi până la intrarea în Agnita. Frezarea asfaltului vechi a mai rămas de executat pe o porţiune de şapte la sută, iar în ceea ce priveşte activitatea de aşternere a stratului de uzură, progresul fizic al lucărilor este de 74% pentru banda stângă a drumului şi de 71% pentru banda din dreapta a drumului.
Mai sunt şi alte lucrări cu un grad mic de execuţie, dar aceste lucrări sunt de relativ mică aploare. Este vorba, în special de parcările proiectate la Ţichindeal şi Bârghiş (la Ţichindeal procentul este 0%, iar la Bârghiş 17%) şi de staţiile de autobuz, 15 la număr, unde progresul lucrărilor este situat între 0% şi maxim 62%.
„La lucrările de asfaltare avem mai multe zone, cuprinse între km 26+000 şi km 28+000, unde au apărut degradări ale stratului de binder aşternut. Binderul a fost turnat în toamna anului 2010 şi nefiind acoperit de stratul de uzură a suferit din cauza infiltraţiilor de apă şi a ciclurilor repetate de îngheţ – dezgheţ. În cursul anului 2011 au fost făcute reparaţii prin îndepărtarea zonelor degradate şi aşternerea unui nou strat de binder. Toate aceste remedieri au fost făcute fără costuri suplimentare”, arată consultanţii de la Beta Cops în raportul înaintat Consiliului Judeţean Sibiu.

Preţ modificat de cinci ori

Legat de costurile suplimentare ale proiectului încredinţat celor de la Comtram, în calitate de lider de asociere, reabilitarea drumului Sibiu – Agnita a cunoscut şase modificări de preţ. Prima, în decembrie 2009, când la valoarea totală au mai fost adăugate 1,75 milioane de lei, fără TVA. Au urmat alte două suplimentări de fonduri, de 111.000 de lei, respectiv 131.000 de lei, tot fără TVA, în mai – iune 2010, cele de la finele anului trecut fiind de valori mici (27.000, respectiv 3.000 de lei).
Cea mai importantă modificare a avut loc în iunie anul trecut, când în urma unui act adiţional valoarea totală a contractului a fost diminuată cu trei milioane de lei. Această diminuare a fost produsă în urma faptului că din contractul iniţial a fost scoasă porţiunea de drum care traversează Dealul Dăii. Aici, proiectanţii au „uitat” că drumul este afectat de alunecări de teren, alunecări pentru care nu a fost propusă nicio soluţie de remediere, prin urmare.

Dealul Dăii, reabilitat ultima oară acum 27 de ani

Ultimele lucrări de sprijinire a drumului care traversează Dealul Dăii au fost efectuate în 1984, potrivit celor de la Beta Cops. „De la data execuţiei acestor lucrări s-au produs degradări suplimentare care au impus reconsiderarea şi completarea lucrărilor de consolidare necesare”, mai arată consultanţii, referitor la cei 6,1 km de drum judeţean care traversează Dealul Dăii.
Noile lucrări au fost atribuite în decembrie anul trecut celor de la Dumserv SA, care au început, însă, destul de târziu lucrările al căror termen de finalizare ar trebui să fie 14 decembrie 2011. Valoarea contractului este de 10,83 de milioane de lei, fără TVA. Până acum, în cadrul acestui contract au fost efectuate plăţi în valoare de 2,11 milioane de lei, inclusiv avansul dat la începerea lucrărilor.
Principalele lucrări sunt cele de consolidare, care se vor executa pe o lungime totală de 396 de metri. Pe fiecare tronson de 11 metri vor fi amplasaţi 44 de minipiloţi, „adânci” de zece metri şi cu un diametru de 178 de mm. „Minipiloţii sunt dispuşi într-o reţea cu latura de un metru. Minipiloţii de pe rândurile unu şi doi, dinspre exterior, vor fi înclinaţi faţă de verticală cu zece grade”, arată consultanţii.
Până acum, cei de la Dumserv au turnat 556 de astfel de minipiloţi.
 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

DR

Acum 14 ani

am circulat recent pe acest drum; portiunile finalizate prezinta denivelari, drumul pare mai degraba petecit decat refacut; in plus, decorul de pe marginea drumului este distrus: buruieni, moloz, etc.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus