În jurul lui 2007, anul care a umplut Sibiul de turişti datorită titlului de Capitală Europeană, şi până astăzi, atât în aeroportul din Sibiu, cât şi în gară s-au investit zeci milioane de euro. În timp ce pe Aeroport, numărul pasagerilor este în creștere, Gara din Sibiu este căutată de tot mai puțini oameni.
Rapoartele CFR arată că numărul pasagerilor scade de la an la an. Staţia feroviară Sibiu a deservit în perioada 2007 – 2010 un număr de peste patru milioane de călători, dar dacă în 2007 şi 2008 numărul a crescut de la un milion pe an la 1.200.000, din 2009 pasagerii sunt tot mai puţini. În 2009 s-a revenit la un milion de călători pe an, iar în 2010 nu s-a depăşit pragul de 938.000 călători.
„De multe ori nu ai ce sa faci şi eşti nevoit să mergi cu trenul. Dar e mizerie şi multă nesimţire. Adică se mănâncă seminţe, slănină cu ceapă, tinerii care ascultau înainte manele pe telefon, ascultă acum aceeaşi muzică pe laptop. Cred că noi românii progresăm mai mult mergând înapoi”, povesteşte un călător.
Mai rămân navetiștii
Reabilitarea gării din Sibiu a înghiţit câteva milioane de lei şi a durat mult mai mult decât prevedea termenul iniţial. Călătorii, majoritatea navetişti, urcă în aceleaşi trenuri, spun ei, „care tot mai greu ajung”. „Parcă din 2007 până acum s-au mai îmbunătăţit condiţiile, dar nu prea tare, în comparaţie cu cât s-au scumpit biletele. «Săgeţile» sunt mai confortabile şi mai rapide, dar merg doar pe anumite rute şi nu opresc în orice staţie, iar acest lucru este un dezavantaj pentru cei care fac naveta şi se văd nevoiţi să călătorească cu rapidul sau cu personalul”, spune Florica Biţă din Mârşa.
Pe Aeroport, numărul dublu de pasageri
În Aeroportul din Sibiu s-au investit peste 70 de milioane de euro. În 2007, prin acest loc au trecut aproximativ 100.000 de călători. În 2008 şi 2009 numărul lor a crescut la peste 150.000, iar anul trecut cifrele au ajuns la aproape 200.000 de pasageri.
„Plec cu sora mea în Turcia şi aşteptăm avionul spre Antalya. Am călătorit mult şi cu avionul şi cu trenul, dar cu siguranţă prefer avionul. Călătoria cu avionul presupune condiţii bune pentru pasageri, personal amabil şi bine instruit, rapiditate. Cu trenul însă este din ce în ce mai prost. O călătorie cu trenul, în România, la ora actuală înseamnă mizerie, întârzieri şi nesiguranţă”, povestește Hanga Hilda.
La finele anului 2011 se estimează că numărul călătorilor se va dubla faţă de 2007, după ce în perioada ianuarie - august 2011 aeroportul sibian a fost tranzitat de peste 120.000 de călători.
„Prefer avionul pentru că este un mijloc de transport confortabil şi eficient. Şi prin ţară merg de multe ori cu avionul, pentru că drumurile noastre nu sunt chiar cele mai bune şi un drum de 300 de km de exemplu, te solicită foarte mult, iar trenurile sunt excluse pentru că sunt foarte ineficiente, adică un drum de 300 de km îl faci în cinci ore”, este de părere Remus H, care aşteaptă să se îmbarce în aceeaşi cursă spre Turcia.
Creștere și în vremuri de criză
În lunile iulie - august, numărul călătorilor pe Aeroportul Sibiu creşte, de obicei, cu aproximativ 60% faţă de lunile precedente. Anul acesta creşterea a fost mai mare: dacă în februarie au fost înregistraţi 10.000 de călători, luna august 2011 a înregistrat peste 20.000 de călători.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Florica Biţă , Hanga Hilda , Capitală Europeană , Aeroportul Sibiu , Pe Aeroportul Internațional Si , În Aeroportul Internațional Si
Vizualizari: 400
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Erata
Acum 6 ore
Un român
Acum 6 ore
Adina
Acum 7 ore
Unul
Acum 7 ore
Emil