Duminică,
17.08.2025
Ploi Moderate
Acum
21°C

Dictatura bicicletei

Chiar nu e nicio problemă că pista de biciclete desenată într-o parte a drumului ajunge, dincolo de intersecție, pe o altă parte de trotuar decât înainte sau că, dincolo de o altă intersecție, pista se termină brusc. Chiar nici faptul că ceea ce a fost, la un moment dat, singura pistă destinată cicliștilor – cea pe lângă Bolta Rece – este plină de oameni la plimbare pe jos, de câini atârnați în lese sau de copii eliberați din strânsoarea mâinilor părintești.

Cei care folosesc zilnic bicicleta prin Sibiu – sau prin altă parte a lumii – știu despre ce vorbesc: traficul pe două roți cu pedale nu mai reprezintă un stres. Absolut deloc. Ajungi să ignori zâmbind șoferii speriați că nu pot goni cei 80 de metri pânâ la semafor și care claxonează să te dai la o parte, oriunde, numai să te dai la o parte. Ajungi să răspunzi zâmbind pietonilor care se opresc să îți facă loc și începi să devii tot mai mulțumit că numărul celor șoferilor care te consideră egal în trafic este tot mai mare. Pentru cei care nu știu sau au uitat: primul mare avantaj al deplasării pe bicicletă față de mașină este eliberarea de stres. Cu bicicleta îți va face plăcere să traversezi orașul la 8.30 sau oricare altă oră. Cei care sar și urlă că e trafic incredibil, că sunt șoferi nesimițiți, că e periculos peste măsură și așa mai departe, vă spun sigur că habar nu au despre ce vorbesc.

Minuni, însă, nu se pot întâmpla peste noapte. Nici Sibiul să devină un rai al bicicliștilor în scurt timp. Celor din Copenhaga, pentru a convinge 55% din oameni să folosească bicicleta pentru deplasări le-au trebuit aproape 40 de ani. Doar că au făcut acest lucru în era pionieratului (abia din anii '80, în Europa au început investiții în piste de biciclete etc.). Prin urmare, pentru a arde etapele, la Sibiu ar putea fi făcut un salt mare în față: dictatura bicicletei. Sens unic? Poate doar pentru mașini: bicicliștii să aibă voie în ambele sensuri. Acces interzis? La fel, doar pentru mașini. Și așa mai departe, fiecare poate identifica situațiile în care bicicleta și cel care o conduce să fie favorizați. Pentru că da, merită.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 299

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

un sibian

Acum 13 ani

ar putea incepe cu ceva simplu - modificarea pistei de biciclete in zona restaurantului Bolta Rece...acolo cei din primarie n-au prea gandit...si dupa restaurant este un loc consacrat unde oamenii se relaxeaza, se plimba, isi plimba copii...cel putin de la restaurant pista ar putea sa devieze in dreapta pe aleea pietruita...evident trebuie asfaltata...dar asfalt se mai gaseste
Raspunde

biciclisti egal pericol

Acum 13 ani

Ba Deleanu, da de biciclistii aia care te freaca in viteza pe trotuar, care distrug aleile parcului, care trec calare pe tzoakla pe trecere ce zici? Aleea de biciclete din Sub Arini nu va fi vreodata a biciclistilor ci a pietonilor. Pentru ca asa avem noi pietonii chef. Noa, fa ceva!
Raspunde

eu

Acum 13 ani

:))))). Sens unic doar pentru masini si pentru biciclete nu. Hai ca e tare asta. Mai ales pe strazi inguste si cu parcari laterale cu ar fi de exemplu Tribunei. Chiar as vrea sa-l vad io pe biciclistul care are curaj sa vine pe acolo pe contrasens.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus