Faptul că din cursul acestei luni nu vor mai putea fi acordate drepturile speciale și anumite sporuri angajaților îl determină pe președintele CJ Sibiu, Martin Bottesch, să se aștepte la o hemoragie în aparatul funcționăresc.
De altfel, menținerea blocajului în ceea ce privește angajarea de personal în sistemul public, reducerea salariilor și a drepturilor speciale riscă să blocheze activitatea instituțiilor județene, este unul din principalele mesaje al președintelui Consiliului Județean Sibiu, Martin Bottesch, în raportul său de activitate pe 2011.
”Condițiile sunt dificile, iar situația a devenit critică mai ales în instituțiile de asistență socială, unde salariile mici au determinat mai multe plecări din sistem decât în cazul altor instituții. Am încercat să ne folosim de posibilitatea ocupării prin concurs a posturilor unice (potrivit OUG nr. 23/2011) și am solicitat prin procedura respectivă ocuparea a 73 de posturi. Nu a fost solicitat niciunul din posturile solicitate”, se arată Bottesch indignat. El dă exemplul Centrului ”Speranța”, unde lipsa de personal impunea închiderea uneia din cele cinci căsuțe pentru copii cu handicap grav. Aceștia ar fi trebuit înghesuiți în celelalte patru căsuțe.
Martie – momentul zero
Asemenea situației de la Primăria Sibiu, și la Consiliul Județean, Curtea de conturi a decretat, în urma unui control de anul trecut, că drepturile speciale și anumite sporuri acordate angajaților sunt ilegale și trebuie recuperate. Disputa a ajuns în intanță, dar problemele sunt departe de a fi rezolvate, consideră Bottesch. ”Problema mare constă în faptul că începând cu martie 2012, drepturile menționate nu se vor mai putea acorda, ceea ce înseamnă că angajații, în primul rând cei tineri, vor fi retribuiți la un nivel cu totul nesatisfăcător. Consecința va fi plecarea într-un număr și mai mare decât până acum a personalului, iar instituția riscă să ajungă în incapacitate de funcționare”, consideră Bottesch.
Evidența Populației: au plecat toți angajații din Săliște
”O situație deosebită a intervenit în cursul anului 2011, după ce la Săliște și-au dat demisia toți funcționarii serviciului local de evidența persoanelor, iar ca urmare a acestui fapt, timp de șase luni, cetățenii din Săliște au fost deserviți pe linie de evidența persoanelor de către Direcția județeană de evidență a persoanelor Sibiu. După ce s-a reușit angajarea a două persoane la Săliște, activitatea a reintrat în normal”, descrie Bottesch în raportul său. Salariile mici din acest domeniu îl determină pe președintele CJ Sibiu să întrevadă noi plecări din Direcție.
Martin Bottesch susține că evitarea unor posibile sincope funcționărești, din lipsă de personal, stă în sarcina administrației centrale. ”Rezolvarea nu poate fi decât una la nivel național pe baza voinței politice a unui guvern și a unui parlament care cunoaște realitatea în administrație”.
Organigrama CJ Sibiu, pe 2011, prevede 145 de posturi, din care au fost ocupate 108 (din care opt funcționari publici au raporturile de muncă suspendate). În aceste condiții, ”politica de personal” a CJ Sibiu a fost atragerea de funcționari publici prin transfer de la alte instituții de stat.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Primăria Sibiu , Consiliului Județean Sibiu , Consiliul Județean , Evidența Populației , Martin Bottesch
Vizualizari: 539
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
R
Acum 9 ore
Emil
Acum 9 ore
Newman
Acum 9 ore
Newman
Acum 9 ore
C