Luni,
26.09.2022
Ploi Scurte
Acum
17°C

O noua piata in constructii: cea a podurilor

Dacă luăm în considerare numai podurile de pe drumurile județene și comunale, valoarea lucrărilor necesare la aceste obiective (reparații capitale sau întreținere) este de aproximativ 70 de milioane de lei. Lucrări la poduri noi sau reabilitări ample are în plan și Primăria Sibiu, care a inaugurat recent primul nou pod peste Cibin după multe zeci de ani.

 
Podul de peste râul Cibin, construit în prelungirea străzii Neculce a fost realizat de asocierea Sinecon – Geiger, valoarea contractului semnat cu administrația locală fiind de aproape un milion de euro, fără TVA. 
”Podul Neculce este o îmbinare de structuri metalice și beton, soluție care nu a mai fost folosită de mult timp. Oricum, investiții de acest gen, în poduri, nu s-au mai făcut de mult timp. De aceea, și pentru acest proiect am mai angajat drumari. Se găsesc destul de greu oameni cu experiență în acest domeniu, al podurilor”, spune Cristian Pășcuțiu, directorul general al grupului Sinecon SRL -Construcții SA.
Spre diferență de podurile deja existente în Sibiu, cel construit în prelungirea străzii Neculce este curbat. A fost solicitarea celor de la Apele Române. ”Ei au venit cu studiile lor. Iarna, această soluție împiedică și formarea poleiului prin faptul că apele se scurg mult mai repede. A rezultat un pod cu un arc plăcut”, adaugă Pășcuțiu.
Grupul amintit, în asociere cu cei de la Geiger, a fost angrenat în majoritatea proiectelor de acest gen lansate în ultima perioadă, devenind, practic, unul dintre cei mai importanți jucători în acest domeniu. Printre cele mai recente proiecte de reabilitări/construcții de poduri în care grupul Sinecon – Construcții a fost implicat sunt cele de la Rășinari (noul pod către Prislop), de la Arpașu de Jos, precum și mai multe astfel de construcții de pe recent reabilitatul DJ 106 B, Sibiu – Agnita.
 
Piață în creștere
 
Potrivit master planului realizat pentru infrastructura rutieră a județului, în 2010, valoarea lucrărilor de reparații sau de întreținere a podurilor de pe drumurile județene și cele comunale este aproximată la 70 de milioane de lei. Asta în condițiile în care master planul amintit ia în calcul aproximativ 70% din podurile existente pe drumurile județene și cele comunale (cam 220 de astfel de structuri), fără să includă în analiză podurile de pe drumurile naționale și proiectele de acest gen inițiate de administrațiile municipale sau orășenești. ”Am încercat să speculăm această componentă a pieței investițiilor din infrastructură. Există competitori puternici, într-adevăr, dar am crescut și noi, ca experiență, în acest domeniu. Preferăm să urmărim proiectele mari”, spune Cristian Pășcuțiu. 
 
Activitate reluată
 
În ciuda crizei financiare care a zdruncinat serios inclusiv piața construcțiilor, SC Sinecon SRL și-a păstrat randamentul în lucrările de construcții-montaj, de la cele de imobile rezidențiale, la construcții cu destinație socială, culturală sau sportivă, inclusiv reabilitarea de clădiri monumente istorice (proiectul de reabilitare a acoperișului Bisericii Evanghelice din Piața Huet a fost câștigat tot de Sinecon). ”Construcții SA a cunoscut de-a lungul istoriei mai multe suișuri și coborâșuri, dar, în ultimii zece ani a reluat o parte din activitățile tradiționale. A devenit un competitor de luat în seamă pe lucrările de lucrările de rețele hidroedilitare și în cele de construcție a căilor de comunicație, inclusiv poduri și viaducte”, spune Ioan Tușinean, administrator al grupului Sinecon SRL – Construcții SA. Grupul de firme lucrează și pe partea de prefabricate, de la hale industriale, la grinzi pentru poduri și viaducte (precomprimate sau postcomprimate). ”Sigur, sunt competitori extrem de puternici, cu capital străin, dar grupul nostru de firme și-a creat un segment de piață bine structurat”, adaugă Tușinean.
 
Viaductul ar putea fi deschis, parțial, în acest an
 
Recent, Sinecon, alături de cei de la Geiger, au demarat și lucrările de reparații capitale ale Viaductului Gara Mică, proiect de 1,6 milioane de euro, cu tot cu TVA, finanțat de Primăria Municipiului Sibiu. ”A fost decopertat întregul viaduct, iar acum fiecare grindă este ridicată pentru a se lucra sub acestea. Au fost descoperite și fundațiile, care urmează să fie sablate”, spune directorul general Pășcuțiu. Constructorii speră să reușească deschiderea viaductului pe o cale a în cursul acestui an.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Daniela G

Acum 10 ani

Mie imi plac culorile folosite...aceasta combinatie de portocaliu, albastru,gri s.a. este superba... Si podul? daca n-ar fi urat ar fi fost chiar frumos...oare ce student de anul II l-a proiectat? Si pentru care zona? Sigur nu a fost proiectat pentru mijlocul unui oras/municipiu.
Raspunde

VsXPgnhCNEnNRnqH

Acum 10 ani

spune:I have study your blog post with regards to : Misst??a8a8nkt seeriv??ea?e8ldt??a8a8ktsman i They would??a8a8rn??mud it genuinely offered me personally the guidelines i had been searching for the only issue I've along with your website is i can't can get on with web browser for some cause
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus