Cea mai mare investiție locală postdecembristă, Aeroportul Internațional Sibiu, a trecut, de luna aceasta, pe subvenție: taxele aeroportuare au scăzut de la o medie de 30 la aproximativ 10 euro pe pasager. În această situație, nivelul anual al pierderilor a fost calculat la aproximativ trei milioane de lei, pierderi care vor fi acoperite prin subvenții din bugetul Consiliului Județean Sibiu. În noul aeroport sibian au fost investite peste 70 de milioane de euro.
Președintele Consiliului Județean Sibiu, Ioan Cindrea, este de părere – la fel ca primarul Sibiului – că aeroportul trebuie să iasă din zona subvenționată. În această situație a ajuns după ce plenul CJ Sibiu a decis, anul trecut, să scadă tarifele pentru a atrage mai multe companii low-cost. ”Subvenția aceasta trebuie să dispară. Dacă ducem acolo, lângă Aeroport, și un centru expozițional, creștem traficul aerian și dezvoltăm o platformă cargo, subvențiile trebuie să dispară”, spune Cindrea.
Aceeași părere o are și Klaus Johannis. La momentul în care în CJ se dezbătea dacă aeroportul trebuie sau nu subvenționat, primarul orașului care a investit jumătate din banii necesari modernizării aerogării era de părere că Regia Autonomă trebuie să se străduiască să rămână profitabil.
În prezent, conducerea Aeroportului negociază cu mai multe companii de transport aerian din gama low-cost, pentru a opera zboruri de la Sibiu. Printre numele vehiculate încă din primăvară intră Wizz Air și Ryanair.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Ioan Cindrea , Consiliului Județean Sibiu , Klaus Johannis , Regia Autonomă Aeroportul Sibi , Wizz Air Sport Arena Streetbal
Vizualizari: 486
Ultimele comentarii
Acum 18 ore
Satuldeprosti
Acum 18 ore
Sibian
Acum 18 ore
Lidia blajan
Acum 19 ore
Marius
Acum 19 ore
Asen