Vineri,
02.12.2022
Innorat
Acum
2°C

Sibienii pot depune cereri pentru ajutorul de incalzire

Sibienii care vor să solicite ajutorul de încălzire pentru iarna 2012-2013 îşi pot depune, începând de săptămâna viitoare, cererile pentru ajutor bănesc la Primăria Sibiu.

Beneficiarii OUG nr. 70/2011 vor putea ridica, ca şi în anii trecuţi, cererile şi declaraţiile pe proprie răspundere de la de la sediul Serviciului Public de Asistenţă Socială de pe Bulevardul Victoriei, de la ghişeele furnizorilor de gaz şi energie termică sau pot descărca acest formular şi de pe www.sibiu.ro, de la secţiunea Formulare online (click aici http://www.sibiu.ro/ro2/pdf/2011/formular_incalzire.pdf).

Persoanele care vor să solicite ajutoare pentru încălzirea locuinţei trebuie să se înscrie pentru ajutorul de încălzire până la sfârşitul lunii octombrie. Conform OG nr. 70/2011, ajutorul pentru încălzirea locuinţei se acordă pe baza unei cereri şi declaraţii pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile acesteia.

Conform normelor emise în 2011, ajutorul lunar pentru încălzirea locuinţei va fi acordat persoanelor al căror venit net mediu lunar pe membru de familie este de până la 786 de lei în cazul familiilor şi 1.082 de lei în cazul persoanei singure.

Actele necesare completării dosarului pentru obţinerea ajutorului sunt numeroase uneori dificil de obţinut.

Solicitanţii trebuie să aibă la dosar:

- formularul tip, cerere şi declaraţie pe propria răspundere

- copie de pe B.I./C.I. pentru membrii familiei care au împlinit vârsta de 14 ani;

- copie de pe certificatele de naştere pentru membrii familiei care nu au împlinit vârsta de 14 ani;

- copie act de proprietate, contract de închiriere/subînchiriere, adeverinţă de la asociaţia de proprietari, din care să rezulte că locuiesc la adresa respectivă şi sunt luaţi în calcul la cheltuielile de întreţinere;

- certificat de la Direcţia Impozite şi Taxe Locale, pentru toţi membrii familiei majori;

- copie de pe hotărârea judecătorească de divorţ sau certificat de deces;

- adeverinţă de salariu, cuprinzând salariul net din luna anterioară depunerii cererii (inclusiv valoarea tichetelor de masă sau specificaţia „nu beneficiază de tichete de masă“);

- cupon de pensie (orice tip de pensie) din luna anterioară depunerii cererii;

- cupon indemnizaţie şomaj din luna anterioară depunerii cererii;

- adeverinţă pentru elevi şi studenţi, din care să rezulte dacă beneficiază sau nu de bursă;

- declaraţia bunicilor (scrisă de mână), pe propria răspundere pentru minorii aflaţi în întreţinerea acestora, fără forme legale;

- decizii de impunere din care să rezulte veniturile realizate din activităţi independente sau chirii;

- adeverinţă privind veniturile realizate din dobânzi, dividente, părţi sociale;

- adeverinţă sau cupon pentru beneficiarii de indemnizaţii şi stimulente pentru creşterea copilului;

- adeverinţă care să ateste veniturile realizate din agricultură şi silvicultură;

- adeverinţă eliberată de Direcţia Generală a Finanţelor Publice pentru membrii familiei care nu realizează venituri impozabile;

- copie de pe declaraţia de impunere privind veniturile realizate în anul depunerii cererii, în cazul în care membrii familiei sunt constituiţi în asociaţii familiale sau ca persoane fizice autorizate;

- persoanele singure care declară că nu realizează nici unul din veniturile enumerate vor anexa şi o declaraţie privind veniturile din care se întreţin;

- factură emisă de furnizorul de gaze naturale din luna anterioară depunerii cererii (pentru acordarea ajutorului de încălzirea locuinţei cu gaze naturale).

Pentru încălzirea locuinţei cu energie termică, cererea şi declaraţia pe propria răspundere trebuie certificate de către asociaţia de proprietari.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Dorina Nitu

de Dorina Nitu

Social
Telefon:
0742 381 305

Comentarii

3 comentarii

dan maria

Acum 10 ani

se cer prea multe acte si pt. noi pensionarii care avem probleme cu picioarele este un adevarat calvar
Raspunde

diverg

Acum 10 ani

cat mai multe sa te faca sa renunti
Raspunde

mircea

Acum 10 ani

s-au redus actele cerute, articolul din ziar dezinformeaza, si nicaieri nu specifica ca cei de la Asistenta sociala accepta si contract de comodat, fata de anul trecut cand cereau contract de inchiriere...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus