Miercuri,
04.08.2021
Partial Noros
Acum
20°C

Oficiali: pe autostrada Sibiu – Orastie nu se va circula mai devreme de finele anului viitor

Termenul de aprilie 2013 nu va putea fi respectat pe niciunul din cele patru loturi ale autostrăzii Sibiu – Orăştie, rezultă din prezentările făcute azi de trei din cei patru antreprenori generali angajaţi să execute lucrările cu o valoare totală de două miliarde de lei, fără TVA.
În principiu, noile termene asumate de constructori ar fi vara lui 2013 pentru lotul 1 (antreprenor Strabag SRL), septembrie 2013 pentru lotul II (antreprenor general asocierea Straco Grup – Studio Corona SRL) şi noiembrie 2013 pentru loturile III şi IV, unde antreprenorii generali sunt Impregilio SpA şi, respectiv, asocierea Astaldi – Euroconstruct Trading – Astalrom.

Alunecările de teren, principalele probleme

Lucrările de amploare pe cele patru tronsoane ale autostrăzii Sibiu – Orăştie (cu o lungime de 82 de km) au început după finalizarea proiectărilor, undeva la debutul verii trecute. Odată cu aceste lucrări au fost descoperite şi o serie de zone cu probleme de stabilitate a solurilor, chestiuni care potrivit constructorilor nu puteau fi anticipate.
În cazul lotului II, cel care include varianta ocolitoare a municipiului Sebeş, au apărut întârzieri din cauza unui tunel care trebuia construit pentru traversarea a două linii de cale ferată din apropierea municipiului acum sufocat de traficul de tranzit. "Între timp, CFR a mai avizat construirea unei linii private, iar în cadrul modernizărilor liniilor de cale ferată ale CFR pe lângă cele două existente a mai fost proiectată şi o a treia. După discuţii de câteva luni, s-a ajuns la soluţia ridicării unui tunel peste trei linii de cale ferată, două ale CFR şi una industrială", a declarat Mircea Mereuţ, director de proiect din partea Straco Grup. În plus, potrivit lui Mereuţ au existat şi probleme cu exproprierile pe o lungime de aproximativ 400 de metri, probleme rezolvate abia acum două săptămâni, prin adoptarea unei Hotărâri de Guvern.

Cea mai spectaculoasă lucrare  - viaductul de la Aciliu

Cea mai spectaculoasă lucrare de pe noul traseu de autostradă este situată pe lotul III, construit de Impregilio – un viaduct lung de un kilometru şi cu o înălţime maximă de aproape 80 de metri, care acum este la un stadiu fizic al lucrărilor de aproximativ 80%. Însă de ambele părţi ale viaductului există probleme cu alunecările de teren, probleme care solicită noi soluţii tehnice. Iar aceste soluţii tehnice presupun costuri suplimentare pe care Statul Român nu le poate suporta, a arătat Gabriel Teodorescu, directorul general al Consitrans, firma care asigură supervizarea generală a lucrărilor autostrăzii Sibiu – Orăştie. "Cu lucrările necesare acum nu ne putem încadra în bugetul alocat", a arătat Dan Groza, coordonator de proiect din partea Impregilio SpA. Însă compania este dispusă să se mobilizeze pentru a termina lucrările până la finele anului viitor, după găsirea surselor de finanţare necesare. Stadiul lucrărilor pe tronsonul II este de 55%, a mai anunţat Dan Groza.

Bani tot de la Uniunea Europeană

Probleme cu alunecările de teren au apărut şi pe tronsonul IV al viitoarei autostrăzi, lot câştigat spre execuţie de Astaldi – Euroconstruct Trading. Sorin Scarlat, directorul adjunct al proiectului, susţine că aceste probleme amână finalizarea lucrărilor. "Cele două zone cu alunecări de teren nu au putut fi controlate de la început. În prezent stadiul fizic al lucrărilor este de 53%, iar finalizarea lucrărilor o preconizăm spre finalul anului 2013", spune Sorin Scarlat.
Fondurile necesare suplimentării lucrărilor la autostradă vor fi asigurate, speră autorităţile române, de Uniunea Europeană. În acest sens, oficialii CNADNR au demarat negocieri cu reprezentanţii UE.
85% din valoarea proiectului autostrăzii Sibiu – Orăştie este finanţată de Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Sectorial Transport.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

16 comentarii

B

Acum 8 ani

Keep up the good working!
Raspunde

J

Acum 8 ani

Hai ca se poate, avântul luat este spectaculos, chiar unic în România. Nu vă înecați la mal.
Raspunde

Johann

Acum 8 ani

era doar clar ca nu se executa in timp, in romania nu exista o singura lucrare care se face in timp, si nu a existat nici o data si nu va exista. si fiti siguri ca nici termenul nou nu va fi respectat.. stiri de bla-bla.
Raspunde

ha ha

Acum 8 ani

daca se circula din 2014 sa fiti multumiti....depinde cine castiga la alegeri....daca ramane ponta premier poate va fii 2016..ha ha
Raspunde

cititor sibian

Acum 8 ani

Uite link-ul folosit ca sursă de Turnul Sfatului: ***www.evz.ro/detalii/stiri/amanari-finalizarea-autostrazii-sibiu-orastie-prelungita-cu-opt-luni-1013381.html in
Raspunde

Traian Deleanu

Acum 8 ani

@cititor sibian: articolul e scris de mine și pentru evz.ro. E vreo problemă?
Raspunde

relpub@mt.ro, presa@andnet.ro

Acum 8 ani

Recomand tututor celor sunt şoferi(profesionişti, sau amatori) şi călătoresc des între Sibiu şi Sebeş–Alba să bombardeze cu proteste scrise, sau sesizări, conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, respectiv conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România la adresele mai sus–menţionate. Mult succes!
Raspunde

siby

Acum 8 ani

De ce draq nu functioneaza unicul semafor din Sebes, cel de la intersectia DN7 cu DN1? Normal ca sa avem noi nervii intinsi la maxim!
Raspunde

unu

Acum 8 ani

Eu sunt \"cineva mic\" ce munceste pe autostrada asta si pot spune ca alunecarile de teren sunt reale, banii de la UE nu au venit cam de mult (ALO! CNADR) iar de muncit se munceste in doua schimburi termenele de acum fiind la limita. Si noi avem nervii intinsi la maxim! Crede cineva ca nu vrem sa terminam si sa ne intoarcem la familiile noastre? Atunci il invit sa stea o zi in santier.
Raspunde

pescaru

Acum 8 ani

era clar, ca pamantul nu va tine! 4 piloni ai viaductului sunt pozitionati pe llocul unde zeci de ani era balta de langa drum unde ma duceam la pescuit. e mlastina frate acolo, varza toata treaba...
Raspunde

horia

Acum 8 ani

sunt curios sa aflu numarul de accidente grave pe kilometru de autostrada in comparatie cu drumurile publice. ar fi o cuantificare macabra a tuturor intarzierilor si incompetentei politicienilor(e doar o supozitie dar inclin sa cred ca o autostrada e mai sigura). subiectul lucrarii la autostrada Tranilvania( campia turzii - cluj) a fost mult in discutii. Nu cred ca e nevoie de statistici sa observi diferenta de trafic pe cele doua drumuri sau ca PATN prevedea cu totul alte prioritati. Proaspata centura a clujului trebuie stricata pentru pista aeroportului. Si atunci revin: monstri chiar nu vor sa constientizeze ca prostiile le platim in morti
Raspunde

@9

Acum 8 ani

Asa este si eu particip din fericire la viaductul din poza , acela albastru de la sacel. Se lucreaza 2 schimburi si sambete si duminici.... nu mai bombardati cu RA_AT pe constructori fara a intelege ce se intampla acolo(in special tie @7) probabil esti un rahat mic si negru care murdaresti sectiunea de coment , degeaba.
Raspunde

ion

Acum 8 ani

pamantul dintre apolul de sus si saliste aluneca de sute de ani.de ce se mira constructorul[nu muncitorii]
Raspunde

Michel

Acum 8 ani

Eu urmaresc cu atentie tronsonul IV, de la bun inceput. Se lucreaza, sincer. Se fac si greseli, de tot felul: proiectare, predarea terenurilor si constructiilor (unele nici nu figureaza ca existente) de catre Compania Drumurilor - constructorului, cu incidente uneori total neinspirate, ce pagubesc. din nefericire, multa lume, din pacate. Eu sper totusi ca va iesi bine, intr-un final ! In ce priveste intirzierea anuntata (cam devreme) este vina tuturor: primarie, proiectant, constructor si in mod deosebit CNADR-in speta filiala Brasov.
Raspunde

hermann stadt

Acum 8 ani

tipic romanesc!
Raspunde

@Traian Deleanu

Acum 8 ani

puteai sa nu faci crop pe fotografie, pe mine nu m-ar fi deranjat
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus