Marți,
19.08.2025
Partial Noros
Acum
15°C

Alunecarile de teren de la Aeroport, refacute pe banii proiectantilor, consultantului si constructorului

Președintele Consiliului județean Sibiu, Ioan Cindrea, spune că a ajuns de două luni la o înțelegere cu cei implicați în lucrările de reabilitare și modernizare a Aeroportului Sibiu, astfel încât pagubele produse de alunecările de teren din august 2010 să fie înlăturate în cursul anului viitor. Cindrea susține că banii necesari lucrărilor de refacere a rambleului numărul 9, cel care a alunecat, vor fi asigurați de proiectanți, consultant și constructor. ”Deja se lucrează la proiect, acesta ar trebui finalizat în primăvara anului viitor. Nu am vrut să anunț acest lucru în mod public, până când nu vedeam că sunt pași făcuți în această direcție. Acum se lucrează, probabil că procesele se vor stinge și tot ceea se va întâmpla acolo e pe cheltuiala lor”, a anunțat, azi, Ioan Cindrea.

Lucrări de 7 milioane de euro

În procesul intentat în 2011 de Consiliul Județean Sibiu celor trei părți implicate în extinderea pistei aeroportului  – proiectanții de la Iptana și Obermeyer, consultantul Dornier și constructorul Max Boegl – valoarea lucrărilor de refacere era aproximată la 15 milioane de euro. Surse din cadrul CJ Sibiu declarau la acea vreme că această estimare era intenționat ”umflată”, astfel încât în urma proceselor să se ajungă aproape de valoarea reală, calculată ca fiind între șapte și opt milioane de euro.
”A rămas ca ei (constructor, proiectant, consultant – n.r.) să își împartă cheltuielile între ei”, spune acum Cindrea.

Bottesch s-a enervat prea repede

Actualul președintele al CJ Sibiu susține că în negocierea cu cei implicați în modernizarea Aeroportului nu a făcut niciun compromis. ”Spre surprinderea mea, au răspuns pozitiv. Cred că în trecut lucrurile au devenit tensionate prea repede. Cel târziu în septembrie, lucrările de reabilitare de la Aeroport vor fi definitivate”, a mai spus Cindrea.
Procesele împotriva proiectanților, consultantului și constructorilor au fost deschise de CJ Sibiu la începutul primăverii lui 2011, după o serie de întâlniri între părțile implicate, rămase fără nicio urmare.

Evaluarea lucrărilor de reabilitare
 
Piloți D=150 cm, forare și tubare   6.800 m           1,433 mil. euro
Piloți D=150 cm, beton plus armătură                  2,86 mil. euro
Dală legătură piloți 80 cm,       S=20.000 mp        1,45 mil. euro
           beton+armătură
Drenaje orizontale,                     1800 m              0,401 mil. euro
Drenaje verticale, 360 m,     D=250 mm                0,16 mil. euro
Umplutură balast                 290.000 mc              8,93 mil. euro
Total                                                               15,26 mil. euro
 
Note
Sumele sunt exprimate în euro, includ TVA, la un curs calculat la 4,3 Ron/Euro
În afară de Total, sumele sunt rotunjite
Sursa: Evaluare Constotal SRL, depusă în procesul deschis de CJ Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

alexandre

Acum 12 ani

MA BUKUR SINCER ESTE FOARTE BINE.TREBUIA SA SE REZOLVE SI PROBLEMA ASTA.BRAVO DOMNULE CINDREA.
Raspunde

Georg

Acum 12 ani

Cine cunoaste terenul de acolo stie ca lucrarile preconizate sunt un fel de kaka-maka.. La cat puhoi de apa se aduna pe si sub pamant, drenaje verticale cu diametrul de 25 cm D= 250mm, deci FANTANI OARBE sunt o gluma sinistra, sunt bune pentru o canalizare normala de strada, dar nu pentru ce se aduna acolo..Iarna ingheata, primavara se topeste SUS, iar JOS RAMANE DOPUL de GHEATA..Unde sa se scurga REPEDE la dezghetul de pe o suprafata imensa? O fantana oarba normala trebuie sa aiva diametrul de 1m adica 1000mm si nu 250mm. Iar scaderea sumei initiale este iarasi dubioasa.. trebuie intai carat pamantul de sub pista, deci lutul impermeabil si alunecator, asta inseamna desfa pelungirea de pista unde s-a lucrat slampat,, apoi adus balast sanatos fara pamant, legat in casete de beton armat si in ancore. dedesupt drenat intai apoi umplut cu balast..lasat sa se hodine citeste taseze iarna-vara vreo 2 ani..apoi turnat beton in placi cu distanta de joc de un cm, apoi turnat asfalt.. DUREAZA..dar asa trebuie.. Si asta o rezolvati cu 7 milioane EUR NEGUSTORITE? TOATA lUCRAREA e PROASTA, de sus pana jos..Nu merge numai carpacita.. Nu merg trotinete pe aceasta pista, ci AVIOANE si cu viteze matrri sui vibratii puternice.. Apoi la inghet dilatarea cristalelor de apa impinge placile de beton.. capata joc.fierul beton rugineste, se dilata, impinge.... DAR tocmai de aceea trebuie lasate spatii de joc, altfel se distruge totul imediat..Nu e voie sa se toarne dintr-o bucata, ci pe placi.. Drenajul orizontal trebuie dus mult mai departe, pana unde caderea e destul de mare sa se scurga IMEDIAT puhoaiele de apa.. Cine nu stie la ce tensionari e supusa o pista de AVIOANE grele, reactoare, sa se lase de meserie..
Raspunde

un sibian

Acum 12 ani

vad ca sunt multi \"piloti\" de forat...1.5 mil euro??? forati pana la chinezi?
Raspunde

Ion

Acum 12 ani

bine ca foreaza piloti de milioane de euro si zboruri noi la pastile cailor
Raspunde

gigi

Acum 12 ani

pot sa faca ce vor ca amenajare tehnica la aeroport ca traficul aerian oricum nu se misca cum nu se misca deloc stimabilul SAVA inca director la aeroport
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus