Duminică,
14.09.2025
Ploi Scurte
Acum
23°C

Trenurile vor traversa nordul judetului cu 160 de km pe ora, dupa o investitie de 750 milioane de euro

Comisia Europeană a aprobat, joi, o investiţie de 751 de milioane de euro din fondul de coeziune pentru modernizarea tronsonul Sighişoara - Coslariu, de 89,5 kilometri, parte a căii ferate Braşov – Simeria, care traversează și nordul județului Sibiu.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, judeţele Mureş, Sibiu şi Alba vor beneficia de o accesibilitate mai bună, ceea ce va face regiunea mai competitivă şi mai atrăgătoare pentru investitori, însă proiectul are şi impact în plan transnaţional, făcând parte din coridorul IV pan-european.

"Acesta este un bun exemplu de fonduri regionale ale UE care lucrează pentru cetăţeni, transformând în acelaşi timp regiuni în locuri mai bune pentru a face afaceri. O infrastructură sigură a transportului este fundamentală, nu doar pentru buna funcţionare a pieţei interne a Uniunii, ci şi pentru prosperitatea economică şi socială a oamenilor ce trăiesc în regiunile noastre", a declarat comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn.

Lucrările se vor efectua pe un tronson de 89,5 km de cale ferată dublă între oraşele Sighişoara şi Coslariu, pentru a asigura o viteză maximă de 160 km/oră pentru trenurile de pasageri şi 120 km/oră pentru trenurile de marfă, în concordanţă cu standardele moderne de infrastructură în Europa.

Investiţia s-a realizat prin programul de transport cofinanţat de UE, axa prioritară "Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare TEN-T în scopul realizării unui sistem durabil de transport la nivel naţional şi integrării acestuia în reţelele de transport ale UE".

Cofinanţarea părţii române este de 133 milioane de euro, valoarea totală a proiectului fiind de 884 milioane de euro.

Este de aşteptat ca proiectul, care a creat 600 de noi locuri de muncă, să fie finalizat până la sfârşitul anului 2015.

Toate "proiectele majore", unde investiţia totală (inclusiv TVA) este mai mare de 50 de milioane de euro, sunt supuse unei decizii specifice a Comisiei Europene, faţă de alte tipuri de proiecte care sunt aprobate la nivel naţional sau regional.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

13 comentarii

xx

Acum 12 ani

dragii mei, pregatiti-va sa furati elementele de siguranta ale caii ferate nou reabilitate.
Raspunde

D

Acum 12 ani

Coridorul 4 de cale ferata a ajuns in nordul judetului. Deci orasul Sibiu nu o sa vada linie electrificata niciodata....Parca suntem ciumati...atunci darmati si gara si liniile pana la Brasov in Est si pana la Vintu in Vest ....iar la Bucuresti mergem prin Medias ....ca acum cateva luni de altfel....PS daramam liniile si pe valea oltului ca, cad stanci ...si poate si linia pana la Copsa ca e un pod subred pe traseu
Raspunde

navetist Sibiu-Mediaş

Acum 12 ani

Poza acompaniatoare este dintr-un tren automotor Regiotrans. Stimaţi jurnalişti de la Turnul Sfatului, chiar nu aveţi bani să vă luaţi un bilet dus-întors pe trenurile CFRCălători Sibiu-Sighişoara?
Raspunde

ingineru c.f.r-ist

Acum 12 ani

Am alta propunere si anume sa facem culoarul principal pe traseul Bucuresti-Moscova-Skt.Petesburg-Kiev-Medias-Coslariu.....ca oricum in Romania traseele se fac dupa interese,culoarele secundare devin principale si viceversa numai ptr. a scoate Sibiul din context si a baga Brasovul pe culoar.Mai astia de la Comisia Europeana a-ti auzit de traseul Bucuresti-terminati viaductul Vilcele inceput de Ceausescu-Valea Oltului {cea mai lina panta de trecere prin munti}-Sibiu-Vintu de jos.... si scurtati traseul cu sute de kilometri.Sau aveti bani si timp de duceti traseul pe acolo numai sa ramina Brasovu regionala.
Raspunde

Q`10

Acum 12 ani

mai fratilor sa nu mai discutam de trasee C.F.R. ce trec prin nordul judetului.ci sa ne uitam ca gara Sibiu arata ca un ciur-desi am fost capiatala........ nu sunt bani ptr. a ridica peroanele la usa vagoane- lor,pasajele subterane arata ca.........si in afara statiei stau de ani si ruginesc panouri gata cu acesi inimi ptr.schimbare-marire greutate pe sina.
Raspunde

@5

Acum 12 ani

Asta multumita regionalei Brasov, da lasa ca nici ei nu stau mai bine.In Ungaria s-a renovat totul de la sine,peroane la gari din bani europeni,asa ca nu mai denigra degeaba ca gara nu-i asa de rea cum zici,sau esti unu cu interese sa treaca culoarul pe acolo.
Raspunde

liu

Acum 12 ani

cica toate astea in 2 ani , parca n-am trait in romania pana acum
Raspunde

K.Samuel

Acum 12 ani

Situatia este de-a dreptul ilara! Resedinta de judet, care este unul dintre cele mai importante orase turistice din tara, unul dintre cele mai bogate orase din tara, este izolata din punct de vedere al cailor ferate! Este absurd! Pur si simplu absurd!<br><br>Chiar ieri a venit o cumnata din Oradea la cuseta si a trebuit sa fugim pana-n Medias sa o luam. Ar face bine Cindrea & Co sa nu doarma si sa faca ceva pentru judet Sibiu!
Raspunde

CFR

Acum 12 ani

Mai si Ceausescu a fost mai vizionist ca voi politruci de 2 bani culoaru 4 este paralel cu viitoarea AUTOSTRADA NADLAC -ARAD - SIBIU - RM-VILCEA-PITESTI -BUCURESTI la noi ca la nimenea cei principal dupa interesele la cine sunt la putere o deviem vreo 100 de km doar fraieri platesc[contribuitori ] halal gindire vezi cazu BECTEL bani publici ca de acolo se poate fura astia europeni sunt penali veti vedea cind ne va vinde din nou la iasov sabotaj ne tot facem calcul daca vom fi capitala regiuni cu ce toate deconcentratele lea sterpelit miseleste ROMTELECOM POSTA DIRECTIA DRUMURI CFR CURTEA DE APEL FINANTELE PUBLICE TOATE FACUTE CADOU LA BRASOV ALBA CLUJ ETC SI URMEAZA SI ALTELE sopirlele si cozole de topor care au condus si conduc judetu sunt niste nimicuri fara personalitate iei s-a o duca bine dar de data asta va fi vai devoi CIOCOILOR
Raspunde

siby

Acum 12 ani

ce povesti frumoase! Calea ferata Bucuresti- Constanta este deja gata iar distanta de 225 km se parcurge tot in 2h30 min ca si in anul 1978 cand a fost electrificata! E adevart ca prin 2005 distanta se parcurgea in 4h ceea ce acum reprezinta un record dar daca ne intoarcem in timp....Trenurile circula cu maxim 120 km pe ora in conditiile unui relief permisibil. Nu cred ca intre Sighisoara si Teius se va circula vreodata cu mai mult de 120-130km/h ceea ce totusi reprezinta mult fata de viteza maxima actuala de 60-70 km/h! dar din pacate mai ramane restul traseului de la Teius pana la Arad, unde se circula foarte incet!!!Asa ca anul 2020 este cel mai realist pentru realizarea reabilitarii tronsonului.VORBE< VORBE>>>
Raspunde

nelu

Acum 12 ani

rusine usle este ciuma la sibiu singurul oras in centrul tari fara aieroport fara gara dor cu nea ilie carabulea sa se stie rusine sasilor care ne-au vandut pe toate planurile si acum roade ciolanu mare usle =pcr
Raspunde

pt nelu

Acum 12 ani

Stimate domn, Aeroport avem. daca dvs. nu circulati cu avionul si nu stiti ca asa ceva exista, asta e alta poveste...
Raspunde

@#@#

Acum 12 ani

Aeroport nu prea e,aerogara ar putea fi.La traficul ce exista la Sibiu,nu se poate numi aeroport.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus