Sâmbătă,
23.08.2025
Partial Noros
Acum
15°C

Vestea buna: lucrarile la DN14 vor continua in ciuda finantarii ”zero”. Vestea proasta...

Chiar dacă încă nu a fost semnat niciun act adițional, autoritățile centrale ”s-au înțeles” cu constructorii de la Strabag, pe care i-au convins să accepte continuarea lucrărilor la reabilitarea DN 14, Sibiu – Mediaș – Sighișoara, în ciuda faptului că pentru anul în curs alocațiile financiare sunt egale cu zero lei. Vestea mai puțin fericită este că nici în acest an șantierul nu va fi finalizat. Termenul inițial, stabilit pentru februarie 2013, a fost prelungit până în septembrie anul acesta, însă nici acesta nu va mai fi respectat.
”Împreună cu domnul prefect am o scrisoare către primul-ministru și ministrul marilor lucrări publice, Dan Șova. Am avut o discuție personală cu domnul ministru, cu adresa respectivă în mână. M-a asigurat că în zilele următoare va avea o discuție personală cu constructorul pentru a continua acest drum. Mi s-a transmis că discuția a avut loc, se lucrează (la drum – n.r.). Am înțeles că firma va continua lucrările din fonduri proprii și va primii banii pe bugetul anului viitor, la început. În aceste condiții au fost de acord să continue. Prin faptul că se lucrează consider problema depășită. 70% din lucrări sunt terminate”, a declarat președintele CJ Sibiu, Ioan Cindrea.

Surse din cadrul constructorilor arată că, într-adevăr, ritmul lucrărilor a fost accelerat în ultimele zile, chiar dacă vreun document oficial nu a fost semnat referitor la plata lucrărilor. Pentru anul în curs, valoarea alocațiilor financiare pentru acest proiect început în 2011 este de zero lei, în condițiile în care în această primăvara valoarea totală a facturilor acceptate la plată, dar neachitate era de aproximativ 60 de milioane de lei.
Dincolo de aceste chestiuni din bucătăria internă a unui astfel de proiect, constructorii evaluează în mod realist că șantierul reabilitării DN14 nu va fi încheiat nici în acest an. ”Ne străduim să terminăm cel puțin partea de carosabil”, au declarat pentru Turnul Sfatului surse din cadrul Strabag.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 457

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Klh

Acum 12 ani

Sa va frecati drumul, atata deranj ptr nimic. La cat va strofocati trebuia sa fie gata intr-un an. E de reabilitat un drum existent , nu faceti autostrada noua. Daca un drum nu sunteti in stare sa il modernizati nici nu mai are rost sa vb de constructii de autostrazi sau dn noi . Oricum ca parere personala acesta nu era in drum care sa necesite o asemenea investitie si deranj. Era un drum care avea nevoie de un strat nou peste si rezolvata problema cu scurgerea apei unde era nevoie. De asemenea s-a lucrat atata la el incat tot 2 benzi au ramas intradevar mai late dar fara importanta. Daca prinzi un tir in fata tot asa trebuie sa astepti in spatele lui pana sa poti depasi. Bataie de joc. Drumul asta a fost reabilitat prin 2003 sau 2004 si a tinut 7 ani fara probleme si apropo lucrarile de asfaltare totala cu strat de uzura peste au durat 3-4 luni nu 2 ani minim. Ala este termenul realist de a unui rahat de drum sibiu medias de 50 km. Rusine constructorului, in germania la ei sigur nu fsceau asa.
Raspunde

xx

Acum 12 ani

@klh Din pacate aici nu este Germania. In al doilea rand nu cred ca in Germania contructorii lucreaza fara sa fie platiti. S a zicem mersi ca continua lucrarile.
Raspunde

K.Samuel

Acum 12 ani

Ce ne place cu USL! Proiecte noi zero si finantari blocate la cele existente. Excelenta performanta.
Raspunde

adiarc

Acum 12 ani

ce labagii Usl-isti astia...nici ce au inceput altii nu-s in stare sa termine...bine ca au marit ajutoarele sociale..mama voastra de gunoaie
Raspunde

joseph

Acum 12 ani

Deci, lucrurile se petrec cam asa, se deschide un proiect, se liciteaza, castiga cine trebuie, constructorul incepe sa faca ceva, se achita o transa de bani cat sa acopere cheltuielile initiale plus spaga, dupa care, toata lumea fiind ghiftuita se abandoneaza si se ataca un alt proiect.
Raspunde

sa fim serioși

Acum 12 ani

Constructorul era oricum în întârziere mare. Acum cred că sunt fericiți la maxim că sunt probleme financiare. Nu le mai poate aplica nimeni penalități și în plus o să îi taxeze ai serios pe ai noștrii guvernanți (pe banii noștrii). Eu zic că o să primeasă minim 3 milioane de euro numai pe revendicari pentru prelungirea termenului
Raspunde

Dorin

Acum 12 ani

Bai fratilor! Eu am vazut multe drumuri care se repara pe „afara” si va spun sigur ca la fel s-a lucrat si la acesa (d.p.d.v tehnologic). Dar...nu fi-ti naivi sa da-ti vina pe constructor deoarece gresiti total.Vina este a noastra a tuturor locuitorilor de pe aceste meleaguri care in afara de a carcoti, a fura si a merge foarte ambitiosi la vot dupa ce am fost unsi cu vre-un kg ulei si aghesmuiti cu vre-un mop si o galeata rosie alegem in nestire tot„ aceiasi marie cu alta palarie”. Dar ne batem cu caramida in piept ca i-am dat jos pe hoti si acum am votat schimbarea. Care hoti?!? Care schimbare?!? De vreo 2000 de ani ne furam caciula unul altuia si ne turnam unul altuia. Acesta este adevaratul motiv pentru care la noi ca la nimeni!!! Acum 2000 de ani romanii aduceau ingineri de prin Damasc si construiau pod peste Dunare ,apoi drumuri din sud in nord si din est la vest peste aceste hotare si uite ca dupa 2000 de ani noi trebuie sa platim tot straini sa ne faca un drum asa de mult am progresat. In fine ! La cartit, barfit si dat vina pe oricine suntem in mod precis pe primul loc ...nu in lume ci in galaxie.
Raspunde

Ion

Acum 12 ani

Sa fim realisti drumul nu a a vut structura de rezistenta si nu se face ceea ce ei numesc reabilitare si daca ne apucam de 100 km si in 54 de locuri si nu gatam macar 40 km atunci ce vrei vai samar mi-am nenoorocit masina indicatoarele is cum is etc rusine pe bani nostri tot noi sa tacem.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus