Joi,
03.10.2024
Cer Senin
Acum
20°C

Una calda, alta rece: nicio companie low-cost nu este interesata de rutele spre Spania

Nicio companie de zboruri nu s-a arătat interesată de ajutoarele de stat acordate de Aeroportul Internațional Sibiu, prin intermediul autorităților județene, în vederea deschiderii de noi curse pe rutele Sibiu – Madrid și Sibiu – Barcelona. Azi a fost programată deschiderea ofertelor în cadrul licitației organizată pentru acordarea de ajutoare de stat, însă ”nu a fost ce deschide”. ”Licitația va fi reluată în perioada următoare”, anunță reprezentanții CJ Sibiu.

Doar Wizz Air, până acum

Miercuri, 10 iulie, este programată deschiderea ofertelor pentru destinațiile Milano, Veneția și Roma, iar peste două zile este programată și licitația pentru rutele de la Sibiu către Paris și Dortmund. Până acum, la cealaltă licitație al cărei termen de deschidere a trecut, a fost depusă o singură ofertă. Cei de la Wizz Air s-au arătat interesat să opereze minim două zboruri săptămânale către Londra (Luton), activitate pentru care ar urma să primească sprijin financiar sub forma unor ajutoare de stat.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

26 comentarii

feraru mircea

Acum 11 ani

ar fi bine,sa fie zboruri mai dese spre milano bergamo,sau linate.ca noi din vl.mergem la otopeni.
Raspunde

K.Samuel

Acum 11 ani

Ce aiurea... Ruta de Barcelona o asteptam cel mai mult...
Raspunde

un sibian

Acum 11 ani

se pare ca tot la tg mures sau cluj vom merge...
Raspunde

un sibian

Acum 11 ani

ma bine ati transforma aeroportul in parcare(pasune)atlassib iar pe sava impiegat de miscare...jenant
Raspunde

@feraru mircea

Acum 11 ani

eu personal sper sa nu fie zboruri spre italia daca asta inseamna sa fie mai putini valceni prin sibiu(chiar si in trecere)
Raspunde

Raspunzatorii?

Acum 11 ani

Daca si la urmatoarele licitatii nu vom avea companii interesate, cine va plati? Presupun ca nimeni. Singura intrebare logica care trebui sa fie pe buzele tuturor jurnalistilor, ar trebui sa fie: Cum de un director de aeroport fara rezultate este mentinut in functie?
Raspunde

@6

Acum 11 ani

Te-ai gândit pentru o secundă că wizzair şi-a făcut nişte calcule şi a ieşit că nu ar avea pasageri sufiecienţi pentru cursele astea?
Raspunde

un sibian

Acum 11 ani

penibilul sava sa raspunda de ce aeroportul sibiu a devenit neatractiv.probabil acum se ascunde dupa dosul lui cindrea...
Raspunde

herman

Acum 11 ani

Ruşine!
Raspunde

unu\'

Acum 11 ani

Aeroportul a fost gindit in perspectiva realizarii autostrazilor.Practic rolul era de port de marfa nu de calatori,asa cum sunt \'\'calculate\'\' in general aeroporturile continentale.Geografic era perfect:vine marfa,se descarca,se depoziteaza si apoi se transporta,pe autostrazi,oriunde in tara.Cum despre autostrazi stim cu totii in ce stadiu sunt poate ar fi bine sa ne resemnam si sa consideram Aeroportul International Sibiu \'\'o alegere gresita\'\'.De altfel,situatia nu este imputabila decit intr-o mica masura \'\'bastinasilor\'\' cit Ministerului Transporturilor care au finantat(si nu din banii lor) trei aeroporturi pe o raza de 200km(Sibiu,Cluj,Tg.Mures).Totusi Sibiul nu e Chicago si nici Romania nu-i China.E o alta(nu stiu a cita mie) investitie publica de-a-mpulea .Si,din pacate,nic ultima!Cred ca singura sansa a Aeroportului Sibiu e finalizarea autostrazii Sibiu-Pitesti-Bucuresti.Pe transport de calatori,cauza pierduta.Chiar,pe unde vin turistii aia care au citit acum doua luni,pe nu stiu ce blog,ca Sibiul e cel mai atractiv oras din lume?
Raspunde

unu\'

Acum 11 ani

Uitam ceva:Se mai construieste un aeroport,international fireste,si la Brasov.Probabil vom deveni merituosii cistigatori ai premiului Guiness Book pentru cele mai multe aeroporturi internationale/ha(hectar,nu ha-ha-ha,ca nu-i nimic de ris!)
Raspunde

FANEL

Acum 11 ani

BAI IN ORCE STAT DIN LUME DMPINGU SE PEDEPSESTE CU SUSPENDAREA ACTIVITATI SI CEI CARE PRACTICA TARIFE DE DAMPING RASPUNDE PENAL VA TOT INTREBATI DE CE NU SE EFECTUAZA ZBORURI DE PE CEL MAI PERFORMANT AEROPORT DIN ARDEAL ITREBATIL PE TOV BOC CIND ACEST MARE DOBITOC CU CONCURSU NOSTRU A SIBIENILOR A AJUNS IN 2009 PRIM MINISTRU ,AJUNGIND ACOLO CE A FACUT AMU BACHEL DOAMNE A TRANSFORMAT BUGETU TARI IN BUGETUL CLUJULUI ,BRASOVULUI ,TG MURES SI ALTE LOCALITATI ALE PDL SI -A SPONSORIZAT AEROPORTURILE CLUJ SI TG MURES CU PRETURI MAI MULT DECIT DUBIOASE ,O MONSTRA CLUJ BARSELONA 39 DE EURO SI EXEMPLELE POT CONTINUA ,IN SCHIMB LA SIBIU PRETURI TRIPLE PLUS TAXA DE BAGAJE ,SI INCA UN ATU COMPANIA VIZZ-AIR ESTE COMPANIE UNGUREASCA +PLUS CEI DE LA TAROM NE SABOTEAZA IN DETRIMENTUL CELOR 2 AEROPORTURI UNU IN LANU DE PORUMB SI CELALANT FOARTE RISCANT SI NESIGUR ASA CA NU VA MAI PLINGETI CLUJENI AU STIUT CU CINE VOTEAZA ,CU OMUL LOR [BOC ] SA-L FI ALES PE JOHANNIS MASOCHISTILOR VATI DAT PICIORE IN FUND SINGURI
Raspunde

@unu

Acum 11 ani

Ai perfecta dreptate...o sa avem mai multe aeroporturi decat biciclete... Esti singurul care vede oportunitatea transportului de marfa ...si aeroportul ca si terminal nodal pt marfa.. Din pacate cred ca se va construi intai Comarnic Brasov...ceea ce va schimba datele problemei.. Totusi nu pricep cum oameni asa destepti ca tine au ales niste hahalere sa va faca strategia pentru aeroport
Raspunde

unu\'

Acum 11 ani

Strategia a fost corecta,dar Aeroportul era parte a unui intreg care n-a fost realizat.Si,nu eu am vazut oportunitatea transportului de marfa,n-am niciun merit decit ca am tinut minte explicatiile publice oferite in anii 2005-2006 ,in presa locala si pe care le-am acceptat ca logice.In plus,Zona Industriala Sura Mica si o parte din Zona Industriala Sibiu s-au dorit a fi exact suportul de depozitare si expeditie a marfurilor tranzitate prin portul Sibiu.Nasol e ca citim dar fie nu pricepem fie uitam prea iute!
Raspunde

GRESEALA ITALIA: LIPSESTE BOLOGNA

Acum 11 ani

Hai sa vedem cu Italia. Nu stiu cine este geniul care s-a gandit la Milano (Bergamo?) si Venezia (Treviso?), plus Roma! Mare greseala: doua destinatii la Nord si una la Centru-Sud, pe cand alegerea mai buna si mai profitabila ar fi fost BERGAMO, BOLOGNA, ROMA. Cine este mare specialist al destinatiilor la aeroport Sibiu?
Raspunde

@unu

Acum 11 ani

Si atunci de ce naibii au facut pista sub 2500 m care e standard pentru marfa....si Sibiul si Brasovul vor fi falimentare pe trafic pasageri..cel puti Brasovul care are un aeroport major la 140 km ..nu are nicio sansa
Raspunde

unu\'

Acum 11 ani

@16:Habar n-am.Am vorbit doar de o strategie corecta dar neaplicata.Oricum,din cite am citit,s-au facut demersuri,finalizate se pare,pentru obtinere de terenuri in vederea extinderii pistei.Asta nu va rezolva problema.Daca nici companiile low-cost,de pasageri,nu se inghesuie la subventii,putin probabil sa vedem transport de marfa.Poate cursele DHL,alea cu vederile de Pasti:)
Raspunde

unu\'

Acum 11 ani

@16:Ar mai putea fi o explicatie:La cit tam-tam s-a facut pe tema Aeroportului,in conditiile in care nu se incheie contractele acum,la urmatoarea licitatie in mod logic conditiile oferite companiilor ar trebui sa fie mai atractive.Adica:fie o subventie mai mare fie un termen de mentinere al tarifelor reduse mai scurt.Pe undeva,pe \'\'praful\'\' asta, o intelegere intre companii pentru fortarea unor termeni contractuali mai avantajosi n-ar trebui sa mire pe nimeni,cu unele mici-mari exceptii!Sau,poate se \'\'aprind\'\' balizele pentru cineva?Alo,Turnul de Control:Stiti ceva ce n-ati vrea sa stim?
Raspunde

tardiv

Acum 11 ani

***www.businessmagazin.ro/actualitate/wizz-air-a-lansat-o-noua-ruta-din-cluj-napoca-spre-tel-aviv-11111298 Lupta a fost pierduta acum mult timp, cand managementul aeroportului a alungat wizzair-ul, care vroia sa-si faca baza de operare la Sb.
Raspunde

Nelu

Acum 11 ani

Niste hoti ! Targu-Mures - Barcelona au fost interesati... de Sibiu - Barcelona nu e nici o companie interesata ? Nu pot sa cred !!!
Raspunde

@nelu

Acum 11 ani

Cine sunt hotii... Wizz sau cj sibiu ca nu am inteles?
Raspunde

un sibian

Acum 11 ani

citind comentariile constat ca majoritatea rumanilor nu inteleg o treaba: companiile de zbor sunt firme private. Nu te obliga nimeni sa faci curse din Sibiu in localitatea Pola, Croatia, daca consideri ca traseul nu e rentabil. Adica, a stat unu cu foaia si cu creionu si a calculat: Sibiu cam 145.000 oameni, ceva firme straine (inspecial germane), ceva turisti, fara autostrazi, dar cu probleme: aeroportu e scump. au tras linie si au zis ca nu o sa vina poporu de la Arad, Bacau sau Braila sa zboare de la Sibiu. Aeroportul Sibiu nu poate sa deserveasca prea bine nici judetele alaturate, pentru ca: Tg Mures are aeroport, Brasov acum construieste, dar brasovenii prefera sa conduca o juma de ora in plus pana la Otopeni ca are o oferta mult mai bogata, Alba: prea depopulat si sarac judetul, si cei care zboara prefera Clujul cu o oferta mult mai bogata. Valcea: ceva potential, dar cam mic. Daca exista Cluj-Barcelona, Tg Mures-Barcelona nu o sa existe niciodata nevoia pt Sibiu-Barcelona, pentru ca nu o sa atraga suficienta populatie. Si cu preturile mult reduse suntem mai scumpi ca si Tg Mures sau Cluj. Wizz Air incearca marea cu degetul mic acuma. Daca nu o sa mearga bine ruta, o sa o inchida. Nu o sa investeasca nimeni daca se vede ca nu e rentabil. Pur si simplu. La Bacau ce s-a intamplat cu aeroportul? Stiti? Are sens ce zic?
Raspunde

x

Acum 11 ani

Sibiul are mult mai mare potential decat Targu Mures. E clar! Wizz si Ryan au cautat un aeroport ieftin, cu taxe aproape de 0 si l-au gasit pe cel de la TGM. Singura cursa din aceste licitatii in afara de Londra care mai are sanse de a se concretiza este Dortmund. Restul = 0. Din punctul meu de vedere Sibiul ar trebui sa atraga companii precum Germanwings, Blue Air (pe viitor) si mai multe curse Tarom. Strategia celor de la Aeroport ar trebui sa se bazeze mai mult pe companii de linie si mai putin low-cost pentru ca nu au nicio sansa in fata celor de la Targu-Mures cu taxe aproape de 0.
Raspunde

hopa

Acum 11 ani

De vina Este Mafia lui*** si retardatul de sava. Pacat pt sibiu dar asa este cu Mafia locala.rusine sibienilir ki ssuporta.tzara de pupuncuristi
Raspunde

Ion

Acum 11 ani

Pai ba, lupta a fost pierduta de cativa ani cand companiile low-cost s-au dus la CJ si la TGM pentru ca la Sibiu erau taxe exorbitante in comparatie cu restul. Asta nu trebuie sa va mire, in schimb, conducerea e aceasi din anii precedenti, aceasi incompatibili buni de nimic, cum este posibil sa fie aceasi conducere a aeroportului ?!
Raspunde

Ion

Acum 11 ani

aceiasi*
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus