Duminică,
25.10.2020
Innorat
Acum
12°C

Strangere de semnaturi pentru Mocanita Sibiu-Agnita in centrul Bucurestiului

31 Octombrie 2013 16:42

O acţiune de strângere de semnături pentru repunerea în funcţiune a Mocăniţei din Valea Hârtibaciului, pe drumul care leagă Sibiul de Agnita, are loc joi şi vineri în pasajul de la Universitate din Bucureşti, informează un comunicat al Asociaţiei Mioritics remis Agerpres.

Din 2001, mocăniţa Sibiu - Agnita a fost retrasă de CFR, care a invocat că "nu mai era rentabilă", în condiţiile în care pentru multe localităţi din zonă era singura modalitate de acces spre Sibiu, iar produsele industriale şi agricole de pe toată valea erau transportate cu trenurile de marfă, se arată în comunicat.

Potrivit Asociaţiei Mioritics, în 2006, CFR SA, prin administratorul S.A.A.F. SA, a încercat să vândă linia la fier vechi, fiind salvată în ultimul moment prin includerea ei în lista monumentelor istorice, precizează sursa citată.

"Prin acţiunea din pasajul Universităţii, dorim să creştem la nivel naţional gradul de informare şi conştientizare pe tema potenţialului patrimoniului ca resursă pentru dezvoltarea zonei Valea Hârtibaciului. Vrem să strângem un număr cât mai mare de semnături, nu numai la nivel local, pentru a convinge autorităţile că turismul din zonă poate fi dezvoltat, iar un prim pas în acest sens este repunerea în funcţiune a Mocăniţei. Pentru că niciun proiect de restaurare şi dezvoltare a liniei de mocăniţă nu poate fi implementat atât timp cât situaţia proprietăţii este neclară, soluţia noastră este simplă şi naturală: linia şi clădirile trebuie să treacă din proprietatea CFR/SAAF în proprietatea Consiliului Judeţean Sibiu sau orice tip de asociere a autorităţilor din Valea Hârtibaciului. Abia apoi vom putea să discutăm despre viitorul acestei linii", spune preşedintele Asociaţiei Mioritics, Mihai Dragomir, care coordonează proiectul împreună cu Asociaţia pentru Tranziţie Urbană şi alte organizaţii.

Asociaţia Mioritisc dă drept "exemplu de bună practică" în România, la Vişeu pe Valea Vaserului, unde operează de câţiva ani o linie de mocăniţă care atrage anual peste 20.000 de turişti veniţi special să trăiască o experienţă unică.

Sursa foto

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

9 comentarii

adevaru

Acum 6 ani

Ma asta ar trebui sa fie prioritate nationala,ce face ministerul turismului,trebuia cedata consiliului judetean de cind a fost oprita si folosita in scop turistic mai ales ca Valea Hirtibaciului are si ce oferi din punct de vedere turistic arhitectonic si urban spre deosebire de cea din Valea Vaserului si nu trebue sa explicati ca toate sau facut intentionat sabotaj curat si spun asta ca imediat dupa ce a fost oprita a venit rapid o firma din cluj cu 2 masini de REMAT si sau apucat sa taie urgent vagoanele,noroc cu un primar din Agnita mi se pare care a avut prezenta de spirit de a salvat 2-a sau 3 vagoane si alea dezmembrate in mare masura.
Raspunde

vasi

Acum 6 ani

sint pentru mocanita vasi sibiu
Raspunde

nicu

Acum 6 ani

FELICITARI ! FOARTE FRUMOS CEEACE FACETI !nu am cuvinte sa calific actiunea voastra! patriotism e prea putin!
Raspunde

joseph

Acum 6 ani

3, patriotism e puțin rău de tot, aproape spre deloc.
Raspunde

colombo

Acum 6 ani

Linia ingusta avea 4 sau 5 locomotive de cale ingusta din care 2 functonau si una pe carbuni care functiona si aia dar iresponsabilii de la depou le-a dat pe la tg mures.Este o minciuna sfruntata ca nu mai aveau nici o locomotiva functionala asa cum am vazut azi 8-12 la pro tv.La mijloc a fost o conspiratie nationala sa nu dezvoltam un traseu turistic de aceea au venit atit de repede masinile alea de la remat cluj sa taie vagoanele,intrebati oltenii care conduc depoul unde au vindut locomotivele.
Raspunde

nicu nostalgicu

Acum 6 ani

As fi foarte fericit sa vad cat mai multe mocanite repuse in functie,pe vechile trasee si linii inguste din tara.Am avut si noi la Arad o linie ingusta(metrica) electrificata,care din pacate nu mai exista decat in poze si amintiri...Aceasta a fost trecuta din patrimoniu CFR la Intreprinderea de transport local in 1983,iar dupa 8 ani si 9 luni au desfiintato.Din pacate interesele primeaza in aceasta tara si ne batem joc de tot ce-i bun si frumos,de trecut si amintiri,de nostalgii si istorie. Felicitari celor care lupta pentru refacerea Simbolurilor noastre nationale,pentru repunerea in drepturi.Mult Succes!
Raspunde

turism

Acum 6 ani

Trebuie creata o strategie pe etape ptr.punerea in aplicare si dezvoltarea unui turism profitabil.In anii 90 veneau multi turisti occidentali interesati sa calatoreasca cu mocanita pe relatia Sibiu-Agnita care sint sigur ca ar fi functionat si in ziua de azi,dar din pacate sa implementat o tehnica tipic romaneasca falimentara adica niste prosti cu munca si intretinerea,iar niste smecheri din alta zona a tarii cu sifonarea banilor.In primul rind linia trebuie trecuta in subordinea Consiliului judetean,accesate fonduri europene ptr.reabilitarea infrastructurii feroviare,responsabilizarea fiecarei localitati de pe traseu ptr viabilizarea liniilor cit tine de localitatea respectiva si crearea din statie de trasee turistice spre bisericile sasesti si romanesti fortificate existente de-a lungul traseului,iar ulterior prelungirea traseului pina la Sighisoara asa cum a fost in trecut.Trebuie sa vina printul Chearles sa ne trezeasca si sa ne spuna ca dormim pe un butoi cu aur.Pacat ca in fruntea ministerului turismului sint promovati oameni care habar n-au pe ce lume traiesc.
Raspunde

Vorba lungă, sărăcia omului

Acum 6 ani

Spune-mi cu cine te însoțești, ca să-ți spun cine ești.
Raspunde

precizare

Acum 6 ani

nu e vorba,e implementare in practica a lucrurilor,capitol la care guvernantii sint repetenti,la ei e vorbarie fara continut.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus