Primul director general al CNADNR cu origini sibiene, Narcis Neaga, anunță zilele discutate pentru deschiderea parțială a autostrăzii Sibiu – Orăștie. Cât privește celelalte proiecte rutiere importante din județ, deocamdată ”se caută finanțare”.
Prezent alături de miniștrii care au vizitat Sibiul săptămâna trecută, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a declarat pentru Turnul Sfatului că au fost ”negociate” deja zilele programate pentru deschiderea circulației pe trei din cele patru loturi ale autostrăzii Sibiu – Orăștie. ”Inaugurarea, din câte am stat de vorbă cu constructorii se va face undeva pe 13, 14 și 15 decembrie. Se face, cu siguranță se deschide circulația. Va fi spectaculos, viaduct, tunel, viaduct va fi ceva unic”, a declarat Narcis Neaga.
Din autostrada programată pentru deschidere va rămâne în execuție lotul de 22 de km dintre Amnaș (Săliște) și Cunța (județul Alba). Aici, Neaga susține că septembrie anul viitor este un termen realist și că lucrările suplimentare (excavații mult mai ample, execuția unui nou tunel etc.) se încadrează în bugetul pus la dispoziție pentru această lucrare de către Uniunea Europeană. ”Se încadrează în prevederile contractuale, în acel procent, 10 – 20% parcă, față de valoarea contractului deja semnat. E normal să fie depășit acest contract, datorită imprevizibilității solului. Nu există probleme cu banii, proiecte să fie”, a adăugat Neaga.
Lotul respectiv de autostradă, atribuit spre execuție firmei italiene Impregilo SpA a avut mai multe probleme decât cele legate de alunecările de teren. ”Acolo au fost mai multe aspecte ale aceleiași probleme, această problemă fiind finalizarea. Au fost exproprieri noi de făcut, autorizația de construire și proiectul tehnic. Toate acestea s-au deblocat acum, recent, pentru că nu a fost ușor”. Lucrările ar fi trebuit finalizate în aprilie anul acesta, iar deocamdată vinovații pentru întârzieri nu au fost stabiliți. ”Deocamdată suntem pe ideea de a da credit constructorilor până vom începe să facem cercetări. Dacă se va dovedi că vina este a constructorilor vom aplica penalizări. Dar nu putem porni de la această premisă. Trebuie să ne convingem cu toții de situație”, a mai spus Neaga.
Cât privește continuarea proiectului autostrăzii către Capitală, Neaga lasă de înțeles că variantele Pitești, respectiv Brașov rămân încă.
Drumuri naționale fără finanțare
Anul acesta, șantierul de reabilitare a DN14 Sibiu – Mediaș – Sighișoara a fost lăsat fără finanțare, lucrările fiind executate din fondurile firmei angajate (Strabag), ce își recupera banii de anul viitor. Legat de motivul pentru care CNADNR nu a mai insistat să reabiliteze cei opt kilometri de drum care traversează Mediașul, directorul general nu are un răspuns. ”Chiar nu cunosc contractul”.
Și tot fără bani sunt, deocamdată, DN14, Copșa Mică – Blaj, și centura ocolitoare a Mediașului, proiect readus în discuție în acest an. ”Pentru drumul care face legătura între Copșa Mică și Teiuș, am vorbit cu colegii de la Secția din Sibiu și la anul viitor vom avea grijă să punem niște covoare asfaltice care să rezolve o problemă, temporar, pentru un an – maxim doi. În acest timp încercăm să găsim sursa de finanțare și dăm și acest drum în lucru. Este normal să rezolvăm această problemă. La fel, pentru centura Mediașului, încercăm să găsim surse de finanțare. Avem studiu de fezabilitate și să vedem dacă reușim pe fonduri europene”, mai spune Narcis Neaga.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Aci Duțu
Acum 10 ore
John S
Acum 11 ore
Emil
Acum 13 ore
Nustiu
Acum 13 ore
Leonard