Comunitățile de bicicliști au declarat victorie generală pe ramură, în această săptămână, după ce un site de știri din Anglia a publicat un studiu cu date fără precedent. Potrivit jurnaliștilor englezi, vânzările de biciclete le-au surclasat pe cele de mașini, în aproape toată Europa. România se află, susține studiul publicat de jurnaliștii de la NPR și preluat de Daily Mail, pe un onorant loc 1 în ceea ce privește diferența dintre bicicletele vândute și mașinile care și-au găsit cumpărător.
Comercianții de biciclete recunosc că piața lor este în creștere, dar pun sub semnul întrebării cifrele englezilor. Potrivit NPR, în România s-au vândut aproape 380.000 de biciclete anul trecut și doar 72.000 de mașini. Dacă păstrăm proporția și la nivel local, ar însemna că cele peste 6.000 de mașini care sunt nou înregistrate în evidențele Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Instituţiei Prefectului ar trebui să aibă corespondent în 30.000 de biciclete. Adică cinci biciclete pentru fiecare mașină cumpărată. “Nu cred așa ceva, nu e cazul. Nici nu sunt profet, dar cifrele sunt prea mari”, este de părere dealer-ul bicicletelor KTM pe Sibiu, Angelo Ștefănescu.
Reprezentantul distribuitorului de biciclete la nivel național Asasport susține că a direcționat anul acesta, spre Sibiu, doar 10-15 biciclete. “Cifrele prezentate în raportul european sunt exagerate. Eu nu cred că, în România, se pot vinde atât de multe biciclete. Eu mă aștept la o creștere a pieței, dar pentru asta, este nevoie și de influența pozitivă a politicului. Trebuie făcute investiții în infrastructura pentru bicicliști și mă refer chiar și la partea economică. Să nu mai moară omul de foame. Că dacă moare de foame, doar n-o să-și cumpere o bicicletă”, spune Andrei Andronache, care nu crede deloc că românii își cumpără biciclete, dacă nu au bani de mașini. “Creșterea pe piața bicicletelor a venit odată cu amploarea pe care a luat-o mișcarea de profil în România, în ultimii ani. Nu oamenii săraci își cumpără biciclete, ci cei care îmbrățișează voluntar modul acesta de viață, pe care îl consideră mai sănătos, mai benefic pentru mediu”, mai crede reprezentantul Asasport.
Ce spune raportul
Potrivit jurnaliștilor de la NPR, România se află pe primul loc în Europa la diferența dintre vânzările de biciclete, cu 380.000 de bucăți și vânzările de mașini, cu 72.000 de bucăți. Țara noastră ar fi urmată, în acest top, de Grecia, cu un raport de 320.000 la 58.000 și Slovenia, cu un raport de 250.000 la 50.000. Numeric, însă, cele mai multe biciclete s-au vândut în Germania – aproape 4 milioane, Anglia – 3,6 milioane și Franța – peste 2,8 milioane de biciclete vândute într-un singur an. Potrivit autorilor studiului, vânzările de biciclete le-au depășit pe cele de mașini și în Italia, lucru care nu s-a mai întâmplat din timpul celui de-al doilea război mondial. Țările care fac excepție de la regulă și unde s-au vândut în continuare mai multe mașini sunt Belgia și Luxemburg.
Explicația
Studiul publicat de jurnaliștii englezi nu prezintă surse oficiale ale cifrelor obținute pentru niciuna dintre țările cuprinse în cercetare. Dealerii locali de biciclete sunt de părere că datele ar putea fi explicate doar dacă includem în ecuație cele două fabrici mari producătoare de biciclete din România, respectiv Eurosport DHS (Deva) și Velocity (Reșița), aceasta din urmă distribuitor de biciclete pe rețeaua Decathlon. Fabricile scot anual pe piață peste 150.000 de bucăți, însă mare parte dintre acestea merg la export.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 475
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Morvoveață
Acum 1 oră
Timotei Popovici
Acum 1 oră
Porr
Acum 1 oră
@
Acum 1 oră
Barosanu