Joi,
20.11.2025
Innorat
Acum
4°C

Spinean, noul manager al Judeteanului: vreau ca pacientii sa vina la spital cu toata increderea

Noul manager al Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu spune că în următorii doi ani toate secțiile vor fi modernizate iar din 2015, cel mai mare spital din județ va avea o cu totul altă față. Cum spune el că este posibil, aflați în rândurile următoare.

Reporter: Ce ați găsit concret la Spitalul Clinic Județean Sibiu?
Vasile Spinean: Am găsit un spital pavilionar, aspect care nu este neapărat cel mai favorabil în ceea ce privește optimizarea costurilor. Cheltuielile de întreținere sunt cheltuieli mari pentru că toate pavilioanele sunt împrăștiate și apar inerent pierderi. Însă am găsit un spital care, din fericire, stă binișor din punct de vedere financiar. Spun binișor pentru că, după cum ne este cunoscut tuturor și presa a speculat foarte mult, există lipsuri majore pe care le traversează sistemul medical. Ei, noi nu stăm rău! Proiectele pe care și-a propus spitalul să le realizeze sunt în derulare, probabil că ați văzut venind către birou că sunt ceva șantiere prin curte. Aceste șantiere sperăm să le închidem prin perioada martie-aprilie 2014. Însă sunt și proiecte noi pe care le avem în continuare în vedere. Și acesta este doar un aspect. Un al doilea aspect este cel al materialelor sanitare și medicamentele, pentru care cu sprijinul CAS și al Consiliului Județean am reușit să le satisfacem în foarte mare măsură.

Rep.: Dată fiind situația pe care găsit-o, ce v-a determinat să vă doriți această funcție?
V. S.: Eu am dorit să vin și să ocup această poziție plecând de la o idee generoasă. Și aceea că se poate face performanță în domeniul managementului unei structuri indiferent de specificul nemijlocit al acesteia. Am venit având cunoștință de faptul că există o echipă, comitetul director din care fac parte: directorul medical, directorul financiar contabil, directorul administrativ și nu în ultimul rând, directorul de îngrijiri. Revenind, am venit știind că am de-a face cu o echipă de profesioniști, considerând că toți putem să ne raliem spre un scop comun, adică ridicarea standardului în oferirea de servicii medicale. Cred că într-o echipă care-și propune un deziderat comun, acela de îmbunătățire a nivelului serviciilor, se poate face performanță chiar și dacă nu ești medic din poziția de manager.

Rep.: Ați amintit mai devreme de modul în care a reflectat presa situația sistemului medical. Și în Sibiu au fost multe astfel de cazuri, așa că o să vă întreb direct: mai există în momentul de față situații cu pacienți legați de pat din lipsă de personal sau oameni simpli trimiși să-și aducă materiale sanitare și medicamente?
V. S.: Mă tem că o parte din ceea ce s-a reflectat în presă a fost…

Rep.: Exagerat?
V. S.: Da! Cred că exagerat este termenul corect. Situația pacienților nu este nici pe departe așa cum se reflectă în unele media. A fost un deziderat al conducerii spitalului și al celor care finanțează spitalul ca în acest an și în anii care urmează să nu mai poată fi vorba de pacienți care să vină de acasă cu feșe, spirt, ace sau mai știu eu ce. Nu, spitalul face eforturile ca toate cele necesare prestării unui act medical de calitate să-l asigurăm bolnavilor.

Rep.: Pe scurt și concret, pe ce se bazează proiectul dumneavoastră managerial? Ce v-ați propus să faceți?
V. S.: Planul pe care eu l-am gândit pentru spital pe perioada următorilor trei ani vizează câteva direcții principale. Prima este aceea de modernizare a spitalului. Când spun modernizare, mă refer la reabilitarea tuturor clădirilor spitalului și dotarea spitalului după reabilitare la nivelul standardelor necesare acreditării pe care noi ne-am propus-o. Și nu în ultimul rând, o direcție prioritară este aceea de reconstrucție a relațiilor interumane din spital, atât relațiile intraspitalicești și categoriile diverse de personal care lucrează în spital, relațiile dintre secțiile spitalului, cât și relația pe care o are spitalul cu pacienții. Vreau să ajungem ca atunci când pacienții vin la spitalul din Sibiu să o facă cu toată încrederea și convinși că vor beneficia de cel mai bun tratament pe care ne permitem să-l acordăm.

Rep.: Pentru că ați menționat modernizarea tuturor secțiilor, există și bani pentru așa ceva?
V. S.: O să fiți surprins. De comun acord cu Consiliul Județean am gândit niște bugete multianuale de dezvoltare a spitalului. Bugete care au în vedere etapele pe care trebuie să le parcurgem de la momentul când stabilim că vrem să modernizăm o secție și până la momentul când vrem să intre primul pacient în secția aceea. Planul este ca în decursul anului viitor să ne apucăm de toate secțiile, iar în 2015, când se face acreditarea, să fie totul perfect. Suntem cu picioarele pe pământ și știm că banii au niște limite. Dar am certitudinea că în măsura în care îi vom cheltui cu chibzuință vom reuși să facem, în etape, tot ceea ce ne-am propus.

Rep.: Pe termen scurt, pentru anul 2014, ce noutăți pot apărea?
V. S.: În primul rând vom reuși să finalizăm secțiunea specialităților chirurgicale. Undeva în martie-aprilie va fi gata, cu supraetajarea spațiului de la urgențe și extinderea unității de urgențe atât în fața, cât și în spatele actualei locații. Cerința este impusă atât de normele standard pentru acreditare, cât și de nevoile noastre reale. Trebuie să fim mai prompți în acordarea serviciilor de urgență pentru că acum suntem cu niște limitări generate de spațiu. Chiar dacă avem specialiști și dotarea necesară, vine foarte multă lume și spațiul este cum este. Neavând spațiu, oamenii au sentimentul că îi lasă cineva pe hol și uită de ei acolo. Chiar avem un proiect, împreună cu directorul medical, să ne aplecăm mai mult asupra zonei serviciilor de urgență.

Rep.: Și tot referitor la modernizări, aveți la doi pași de biroul dumneavoastră Spitalul Polisano, care este foarte bine dotat. Cum relaționează spitalul pe care îl conduceți cu spitalul privat din curte?  Aveți medici care lucrează și într-o parte și într-alta?
V. S.: Medicii nu sunt ai noștri și nu sunt ai Spitalului Polisano. Medicii, prin definiție, reprezintă o profesie liberală. Ei optează singuri unde își desfășoară activitatea potrivit calificării pe care o au. Evident că noi ne dorim ca cei mai buni medici să lucreze în Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu. În egală măsură sunt convins că și clinica Polisano își dorește să aibă cei mai buni profesioniști. Referitor la standardele pe care le asigură Polisano bolnavilor și standardele pe care noi le asigurăm, cel puțin deocamdată balanța înclină către Polisano. Dar trebuie să plecăm de la o premisă reală. Acolo s-au făcut niște investiții mai mult decât semnificative și acolo se plătesc niște bani. Noi ne propunem să îndeplinim niște standarde europene și vom face demersurile și eforturile necesare. Cu siguranță că vom schimba, prin modernizarea spațiilor, condițiile hoteliere pe care le oferă spitalul. Cu siguranță vom schimba și standardul serviciilor medicale, discutăm aici despre o aparatură care deja este achiziționată și alte aparate care urmează să fie cumpărate. Și acestea vor contribui la creșterea calității actului medical. Dacă suntem sau nu concurenți cu Polisano… aici este o discuție mai amplă. În opinia mea, grupul țintă căruia se adresează clinica Polisano este diferit de grupul țintă căruia ne adresăm noi. Dacă noi suntem o unitate de utilitate publică și trebuie să acordăm asistență medicală oricui ne bate la poartă, Polisano nu este în aceeași situație

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

11 comentarii

Pop

Acum 11 ani

Pai, eu vin cu toata increderea, dar cine ma baga in seama? Ar fi super util un registru sau un numar de telefon non stop direct pentru reclamatii. Sa fie afisat peste tot. Degeaba vin la spital si sunt \"invitat\" la cabinetul particular al doctorului. Chiar daca e lipsa de personal, asistentii sau doctorii care gresesc, in relatia cu pacientul, ar trebui dati afara. De multe ori acestia merg pe principiul ... nu ma da nimeni afara ca nu are cine veni in locul meu...
Raspunde

un sibian

Acum 11 ani

spitalul judetean Sibiu ramane o cocina...nu ne mai aburiti!!! ei EXCELEAZA la o singura chestier...la intins mana...la aia sunt specialisti!!!
Raspunde

callas

Acum 11 ani

Polisano si alte spitale particulare acopera o anumita clientela si spectru: mamici in devenire, fertilizare in vitro, urechi clapauge, grasime pe abdomen, plus diagnostice dependente de utilaje performante. Cazurile grave,de urgenta, tratamentele de lunga durata si scumpe nu si le poate permite nimeni la Polisano, asa ca pentru acestia raman spitalele publice. Cu cat nivelul lor e mai ridicat, cu atat mai bine. Cei ce lauda Polisano si denigreaza spitalul public banuiesc ca nu au fost in situatia de a alege intre ele.
Raspunde

E o nulitate patenta

Acum 11 ani

Politruc, discurs de lemn, gandire asijderea...soldat credincios al Partidului si atat. Fost ofiter, cu facultate facuta tarziu, la nivelul academic al genunchiului broastei. N-are nicio competenta reala, de aia azi va fi director aici, maine la CASS, poimaine la ITM, unde ii zice Partidul... Nasol...scapa cine poate...Tg Mures, Cluj sau Viena.
Raspunde

sibian

Acum 11 ani

De unde ai aparut nacazule? Din palaria \"baronasului\" de Sibiu? Vai de tine-habar nu ai ce te asteapa!!!!! Bafta - o sa ai mare nevoie! Dar la cum pupi tu posterioare nu o sa ai probleme -doar dupa ce pleci!!!!
Raspunde

Pacient

Acum 11 ani

Noul manager sa mearga prin saloane sa intrebe pacientii in primul rand sa vada cat de bine sunt tratati de catre personalul spitalului!!!noroc cu DOCTORII care sunt niste oameni deosebiti si fac tot posibilul ca pacientul sa fie tratat asa cum se cuvine!!
Raspunde

Pacient

Acum 11 ani

Spitalul arata jalnic,mai ales urgenta si ortopedia...o mizerie de nedescris...dupa o zi de spiatalizare ramai fara cuvinte...totul e VARZA!!pacientii sunt tratati ca niste boschetari..platesti o viata intreaga la stat CAS si ajungi in spital ramai fara cuvinte!!!
Raspunde

Pacient

Acum 11 ani

Asistenta te trimite sa cumperi medicamente dar iti transmite sa nu spui la nimeni ca nu sunt medicamente in spital ca nu au voie sa spuna asa ceva pacientilor!Daca se afla ca vine presa sa filmeze,dl Toderita,adica purtatorul de cuvant imediat urca prin sectiile spitalului sa vada cum se intretine curatenia..degeaba..suntem in urma cu 100 de ani!!!
Raspunde

Leana

Acum 11 ani

Militaru asta pupi-n-curist nu are nici competenta nici caracter, cine-l cunoaste stie ce vorbesc. RUSINE PSD, chiar n-ati gasit unu\' mai breaz?
Raspunde

The Obsever

Acum 11 ani

SLUGAII lui CINDREA...asta si CHICEA. Politruci de kkat, drepti la ordin si prin telefon!
Raspunde

flCBdAm7dF

Acum 11 ani

Punitive damages. Punitive damages are designed to punish wrongdoers who intentionally engage in despicable misconduct. Sometimes punitive damages are also awarded for gross negligence, which can be defined as negligence so horrible that QuotesChimp deserves punishment. Punitive damages are rarely an issue in auto accident cases, and car insurance policies usually will not pay for awards of punitive damages. Thus, we will not discuss them further here, although they will be covered in Chapter 42.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus