Sâmbătă,
14.12.2024
Cer Senin
Acum
-1°C

Pilot: “Iovan ar fi trebuit sa opreasca la Sibiu"

Pilotul Valentin Ialomiţeanu, care a zburat recent cu avionul prăbuşit luni seară, sugerează  că Adrian Iovan a comis o eroare de pilotaj şi că ar fi trebuit să oprească pe Aeroportul din Sibiu.

Ialomiţeanu a spus, la Gândul Live, că, din câte a înţeles, în 20 ianuarie, când a avut loc accidentul soldat cu moartea pilotului Adrian Iovan şi a Aureliei Ion, studentă la medicină militară, a existat un front atmosferic propice pentru givraj. "Ei au mers foarte bine în partea de sud a Carpaţilor. A fost o atmosferă propice, nu s-a întâmplat nimic. Când au ajuns la Făgăraş, probabil a început să se depună gheaţă, că ei zburau în plafon şi la un moment dat, după ce au trecut de munţi, au cerut să coboare, fiindcă se depusese gheaţă pe ei. Şi au coborât la 8.500. Asta am înţeles. Au trecut peste Sibiu şi şi-au continuat drumul", a spus pilotul.

Întrebat dacă avionul putea să se oprească la Sibiu, Ialomiţeanu a răspuns: "Asta n-am înţeles". El a apreciat că pilotul ar fi trebuit să le explice medicilor că, oricât de mare este urgenţa, este bine să aterizeze la Sibiu, să mai aştepte şi, dacă timpul era favorabil, să meargă mai departe. O altă variantă indicată de Valentin Ialomiţeanu a fost ca pilotul să facă procedura la Sibiu, să ajungă sub plafon şi să continue drumul, dar nu pe traiectul iniţial, ci să facă un zbor "la vedere", luând-o spre Deva, apoi pe Mureş, până la Arad, ar fi lăsat Aradul pe stânga şi se ducea la Oradea.

Ialomiţeanu a afirmat marţi, la Gândul Live, că avionul prăbuşit luni în Apuseni, la bordul căruia efectuase recent un zbor tehnic, era prevăzut cu un sistem ELT (Emergency Locator Transmitter), care porneşte automat în cazul unui impact şi emite pentru a facilita localizarea. Ialomiţeanu a declarat că, în urmă cu două săptămâni, a reclamat unele probleme. "Am făcut un zbor tehnic de pe Băneasa, ocazie cu care am verificat aparatele, instalaţiile, şi mi-am dat acordul. Singurul lucru pe care l-am reclamat noi era un ADF (sistem de navigaţie - n.r.)", a spus el, adăugând şi că prin chederele de la uşă sufla vântul. Conform lui Ialomiţeanu, chederele au fost schimbate, iar acelaşi lucru s-a întâmplat cu ADF-ul.

Pilotul, care are mulţi ani de experienţă, a precizat că aparatul implicat în accident nu era unul cu care să-i fie teamă să zboare pe traseul parcurs luni.

El a calificat drept "un mare semn de întrebare" problemele în localizarea aparatului, despre care a spus că avea sistem ELT, care merge pe trei frecvenţe şi care porneşte automat în urma unui impact.

Foto: Digi24.ro

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

5 comentarii

Tardiv

Acum 10 ani

Degeaba ne mai tânguim și ne mai dăm cu părerea acum,poate aici li s-a terminat firul vieții,și lui Iovan și acelei nefericite studente eminente,se pare că,causele sunt multiple,pe deoparte vină are și pilotul,el știind vechimea avionului,plus că la Sibiu,din cauza condițiilor nefavorabile,trebuia să treacă peste urgența zborului la Oradea și să aterizeze,însă cea mai mare parte din vină o au autoritățile incompetente,de o prostie și o indolență crasă,impardonabilă,din cauza cărora două persoane au murit în chinuri cu zile,se dovedește încă o dată faptul că Romănia e o țară specială,unde ,ca și democrația,aparatura specială e nefuncțională din cauza acestor nemernici din serviciile secrete,poliție,sts etc,care,pe lângă faptul că sunt plătiți aiurea regește,mai sunt și incapabili,leneși și idioți,lucrul mai grav e ce v-a fi de aici încolo,dacă cine trebuie de la vârf nu a înțeles nimic și nimeni nu va plăti,atunci astfel de drame vor mai fi în viitor,în altă țară civilizată vârfurile serviciilor,ministrul de interne,poate și prim-ministrul trebuiau să-și dea demisia sau demiși,însă la noi ,din cauza lipsei de reacție vehementă a cetățenilor ce se complac în această dictatură mascată e valabilă doar vorba de duh-câinii latră-ursul trece...păcat.
Raspunde

gheorghe de gheorghe

Acum 10 ani

ai drepate nene, de vina e autoritatiili carele trebuia sa fie acolo iavas-iavas. adica ce e aia sa ajungi in 6 ore la locul accidentului? autoritatile lu\' peste trebuia sa fie acolo la momentu cand s-a prabusit avionu. cu salvare, pompieri, salvamontisti, SRI, prim-ministru, catel si purcel, plus fanfara militara si garda de onoare sa le deie onoru\' pe cand intra in vrie! rusine guvernului romaniei! nici o catastrofica aviatica nu-s in stare sa puna la punct!
Raspunde

Mika

Acum 10 ani

Nu am inteles traiectoria posibila a zborului la vedere, deva mures? Si iar in articol soune coborat la 8500 . Poate 850. E tragic ve s-a intamplat! Orice tragedie va avea aceleasi urmari. Suntem doar noi singuri!
Raspunde

GINA

Acum 10 ani

Este vorba de 8500ft, unitate de masura in aviate,aprox 2800m.Cred ca la momentul respectiv intrase deja sub altitudunea minima admisa, si zbura VFR,dupa regulile de zbor la vedere.Era deja in ceate , nu cred ca a mai vazut mare lucru...Pacat ca n-a aterizat la Sibiu!!!!!Dumnezeu sa-i odihneasca!
Raspunde

Helmuth Z.

Acum 10 ani

Ca sa aterizeze la Sibiu trebuia sa existe aeroport la Sibiu, chestia aia ce o aveti voi sibienii este un sinistru cācat.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus