Joi,
11.09.2025
Heavy Intensity Rain
Acum
18°C

Din vorbe, ministrul Sova a terminat deja autostrada Sibiu-Pitesti

După ce a anunțat în numeroase rânduri că nu va mai dura mult până la începerea lucrărilor, ministrul Dan Șova a declarat de 1 Mai că autostrada Sibiu-Pitești va fi terminată până în 2019. Ministrul a specificat joi, la Alba Iulia, că autostrada Sibiu-Pitești va fi terminată în două etape - Sibiu-Boița și Pitești-Curtea de Argeș-Râmnicu Vâlcea - până în 2017 și integral până în 2019. Dan Șova a susținut că pentru această autostradă ““nu s-a făcut în România niciodată absolut nimic”“.

““S-a făcut în 2008 doar un studiu de fezabilitate, care a fost respins de Comisia Europeană pentru că a fost prost făcut. Singurii care au mișcat lucrurile pe Sibiu-Pitești am fost noi, sau mai exact eu”, a spus Șova, citat de Agerpres.

Ministrul a arătat că s-a obținut o finanțare de 28 de milioane de euro de la Uniunea Europeană pentru licitația pentru acest studiu de fezabilitate.

“Va avea 12 luni de realizare, va fi suit pe SEAP în următoarele 2-3 săptămâni cel târziu. Începem cu Sibiu-Boița și Pitești-Curtea de Argeș-Râmnicu Vâlcea, cu breteaua de 60 de kilometri spre Râmnicu Vâlcea, și va fi terminată în două etape. Până în 2017, va fi terminat probabil Sibiu-Boița și Pitești-Curtea de Argeș-Râmnicu Vâlcea și până în 2019, va fi terminată integral”, a adăugat Șova, citat de Agerpres.

El a susținut că între autostrada Sibiu-Pitești și cea dintre Sibiu și Brașov nu există niciun fel de concurență. ““Sibiu-Pitești este finanțată pe fonduri de coeziune, Sibiu-Brașov este finanțată pe fonduri de dezvoltare regională, deci au surse de finanțare complet diferite, nu se suprapun una cu cealalt㔓, a punctat Șova.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Dorina Nitu

de Dorina Nitu

Social
Telefon:
0742 381 305

Comentarii

28 comentarii

Cel mai prost

Acum 11 ani

Cel mai slab ministru al Transporturilor de după 90. Habar nu are de nimic, minte de stinge, îl vezi după faţă că e un idiot. El şi cu clanul familiei vor să controleze tot.
Raspunde

D

Acum 11 ani

Stire actualizata: Declaratie Sova - Autostrada este deja 50% terminata, urmeaza sa mai facem 2 benzi suprapuse peste cele 2 existente. De la Sibiu la Pitesti se merge pe nivelul 0 si inapoi pe nivelul 1. Si vom redefini autostrada ca fiind drumul care pe zone definite prin lege, trece si prin localitati cu scoul de nu mia construi bretele
Raspunde

Alex

Acum 11 ani

Gaseste el o problema ca sa mai faca maicasa niste bani, la fel cum au facut si cu americanii.
Raspunde

varu\'

Acum 11 ani

la sibieni faceti-le niste stane pe bani europeni. ce autostrazi, ei au trecut de nivelul asta, sunt deja peste elvetieni si cu mult peste nemti. in sibiu gasesti cele mai tari bashini in cap cand vine vorba cat sunt ei de europeni...si bineinteles ca le stiu tot timpul mai bine pe toate. le e insa un pic mai greu cu scrisul si vorbitul corect, nu stiu sigur in ce caz sa zica\"iese\" si in care sa zica\"iasa\" in schimb \"biau cafia\" si in general totul \" ii shod\"
Raspunde

@varu

Acum 11 ani

varule iti cam pute gura, nu-i asa ca-i shod?
Raspunde

@varu\'

Acum 11 ani

Brasovean care isi face orasul de ras :-j
Raspunde

siby

Acum 11 ani

Stimati cetateni, nu uitati ca este an electoral si in aceste conditii orice promisiune promisa si neonorata (ca de fapt toate cele de pana acum) este imediat uitata dupa ce alesii (b.o.i.i.) ajung la ciolan. Nimeni nu-si mai aduce aminte dupa aceea de promisiuni...asa ca astea sunt doar subiecte pentru presa si pentru noi sa ne distram putin pe aici...Salutare!
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

Un mincinos ordinar acest şova, ca și prim plagiatorul. Autostrada Sibiu-Pitești lipsește dintre studiile de fezabilitate scoase la licitație de CNADNR. Lista autostrăzilor pentru care se licitează: Braşov - Bacău (170 kilometri), Bacău - Paşcani (77 kilometri), Buzău - Focşani (67,3 kilometri), Bucureşti - Alexandria (80,5 kilometri), Focşani - Bacău (120 kilometri), Paşcani - Siret (100 kilometri), Ploieşti - Buzău (75 kilometri), Alexandria - Craiova (140 kilometri), Craiova - Calafat (85 kilometri) şi Bucureşti - Giurgiu (60 kilometri).
Raspunde

@8

Acum 11 ani

Măi Joseph,ești sigur că numai ăstea enumerate de tine intră la studiile de fezabilitate?Păi pe la noi prin Ardeal....nimic,nimic?așa ceva e chiar caraghios...numai la moldoveni și la ăia de la Dunăre?păi Pitești-Sibiu-Nădlac când dracu au de gând s-o facă cretinii ăștia de psd-iști?pt că asta e prioritatea NO1 pt România,nu vrăjelile și minciunile ordinare ale papagalilor de șova&pinocchio-poanta!
Raspunde

siby

Acum 11 ani

Prieteni nu ati inteles; de fapt trebuie platite doar studiile de fezabilitate...pana sa se construiasca autostrazile mai trec 15-20 de ani!!!Ce draq trebuie autostrada prin Alexandria , Caracal sau Calafat? Sau mai la nord de Bacau unde nu mai este trafic asa intens? Astia vor deschidere spre Bulgaria, Ucraina si Moldova nu spre Europa de vest!!! Duca-se, ca eu merg in alta directie!
Raspunde

ha ha

Acum 11 ani

ce sa zica si el....saracul este comandat de pinocho care la randul sau este condus de iliescu si ceata de hotzi si baroni locali....fraierii de romani ii cred
Raspunde

ochiul

Acum 11 ani

astia cred ca vad in perspectiva si cum Romania se va dezmembra de ce sa mai bage bani in sibiu pitesti?
Raspunde

nepotu

Acum 11 ani

Ptr... varu!!De la Sibiu spre UE mai este un pic si se gata autostrada .Este mai rau de restul si de tine ptr. ca sigur esti vreun venetic.
Raspunde

adiarc

Acum 11 ani

intradevar...cel mai prost ministru al transp., de cand exista acest minister....nu numai dupa 89... e prostu prostilor , cretinu cretinilor , idiotu idiotilor
Raspunde

Bravo shova

Acum 11 ani

Singura auyostrada importanta este brasov-comarnic. Restul sunt o risipia de bani pt ca nu au trafic. S-au trezit toti taranii si ciobanii din satele din ardeal unde nubse vorbeste corect romaneste ca vor autostrada sa se dea cu rablele pe ele
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

***www.gandul.info/interviurile-gandul/a-cui-este-transilvania-istoricul-lucian-boia-explica-la-interviurile-gandul-pasajele-sensibile-din-ultima-lui-carte-12558563
Raspunde

autostrada

Acum 11 ani

bai de te dai varu*** ,tu atita frustrare ai in tine de nu mai vezi numai gramaticale ,ba tarane tu esti de o prostie rara ,tu nu porti capul s-a judeci il ti ca coperisi ,tu poti s-a pui si doua tigle in loc de cap ,creieru tau este cit o gamalie de la acu de siguranta,ba oaie ,ciobani astia pe care ii faci tu au adus prosperitate judetului si nu stsau cu mina intinsa ca voi valahi si moldoveni cu mina s-a va tot dea ,ba la voi se construieste haotic s-au nu vedeti cum vine cite o ploicica ,umbla pinochio cu barcuta ,ba sunteti de risul curcilor va ia potopu si voi faceti zilele satului ,si asteptati ajutoare de la astia de tot ii faceti ciobani ,ba iti place brinza iti propun eu un sortiment de brinza bun si ajuta la memorie ,brinza de pe taragot
Raspunde

Mike

Acum 11 ani

O sa ajungem ca la radio Erevan. Se vorbeste ca avem 2000 Km de autosrada! de fapt inca avem drumuri de pamant. Doame ce incompetenti si mincinosi ordinari! Dar poporul ii doreste in proportie de 70%. Singurul lucru cert este ca UE nu va finanta altceva decat Pitesti - Sibiu si Lugoj Calafat. Deci orice alta autostrada si promisiune este pentru p...sti, Eu sunt Bucurestean si asa voi muri. Respect Brasovul dar nu are ce cauta in actualul context economic nici o autostrada spre Brasov. Este lipsita de sustenabilitate economica. De la Sibiu la Brasov exista un drum national bun si relativ liber. spre Cluj se va ajunge prin Sebes alba (un tronson de autostrada care se va deschide in 2017 .
Raspunde

@18

Acum 11 ani

Draga Mike daca poporul doreste Sibiu Pitesti de ce Bucuresti Sibiu are trafic de trei 3 drei ...san ..tri..troix....etc ...mai mare... Eu cred ca doar poporul sibian si cel valcean ....care e un popor prost si sarantoc... Noroc cu matematica... Tare imi e teama ca si nepotii tai , tanarul popor sibian cum zici tu ..tot pe net se vor manifesta si tot pe Valea Prahovei vor circula... Cat priveste Sibiu Brasov iti dau dreptate....studiaza istoria primelor cai ferate din Transilvania siai sa vezi ca asa a fost dintotdeauna...Sibiul cu gura mare....dar apoi au facut Cluj Brasov in acelasi timp din considerente economice.. Cu autostrada vafi la fel...va ramane nefolosita si traficul va fi pe Cluj Brasov... Respect Sibiul si eu ..dar sa ne vedem lungul nasului
Raspunde

joseph

Acum 11 ani

Fraiere, considerentele n-au fost deloc economice, ci, ca și acum, politice, subiective, cu alte cuvinte. Au făcut Cluj-Brașov ca să aibă ungurimea cu ce merge în Regat, lor, ungurilor din Harcov le era mai ușor pe-acolo, nu întregului Ardeal, iarăși ești pe nicăieri cu istoria. Singurii cu capul pe umeri sunt cei din CE, care recomandă foarte clar, dpdv economic, culoarul Sibiu-Pitești. Dar ce contează ăia din UE când noi vă avem pe voi, zevzeci cu capul pătrat, tu, ponta, șova...
Raspunde

Mike

Acum 11 ani

pt.18. nu prea inteleg ce vrei sa spui. Eu am spus ca in conformiate cu studiile de trafic doar autostrada Sibiu - Pitesti este in conformitate cu parametrii prin care UE considera fezabila construirea. Pe Sibieni nu ii mai intereseaza deoarece ei in 2 ani se vor lega de Ungaria. Valcea este aproape de Sibiu si la fel la cat de trogloditi sunt si pe acolo nu au nevoie. Problema este zona adiacenta Pitestiului, Bucurestiului si mai ales Constantei. Haideti sa gandim economic nu politic sau sentimental. Repet eu sunt bucurestean dar nu consider ca Buc - Brasov este necesar.
Raspunde

@joseph

Acum 11 ani

man, eu te las sa-mi sufli in tzeava.
Raspunde

@mike

Acum 11 ani

Studiile de trafic dau bep adicactraficul, echivalent pe osie de trei ori mai mare pe Valea Prahovei decat pe DN7 intre Sibiu si Pitesti si cam cu 70 % mai mare decat intre Sebes si Sibiu... Costul portiunii intre Sibiu si Pitesti e imens...ai sa vezi cat scot studiile de fezabilitate..cam de vreo 3 ori mai putin decat Comarnic Brasov... Daca esti bucurestean stii ca este un traseu care aduce doar traficul usor ..cel greu merge pe DN1A si studiile spun ca in urmatorii zece ani bepul va creste intr-un ritm mult mai mare decat media... Zona deservita adica Bucuresti Ploiesti Brasov este zona cu care are cel mai mare HDI( indice de dezvoltare umana ) din Romania.. PIB ul Prahova plus Brasov este de doua ori mai mare decat Sibiu Arges( Valcea nu intra in socoteala iar traseul autostrazii nici nu trece prin Valcea ci pe vechea Vale a Lovistei) Negocierea traseului a fost gresita ( sau poate voit gresita!!!!) si acum inclusiv CE incearca sa gaseasca o cale prin care Principiul, Coerentei sa nu fie incalcat... Solutia cu BM, BEI.BERD este solutia Ce si nu a lui Ponta.. Dar noi traim in mituri ..de genul aluia cu traficul pe DN7... Culmea e ca bep pe DN7 e chiar cat Bucuresti Alexandria ..hihi Uite te las sa imi dai oricare link stii tu in care DN7 are trafic cat DN1.... Cat priveste Sibiu Brasov e fortata din considerente economice. Romania nu va face niciodata portiunea Boita ( Racovita) Curteavde Arges..si va ramane cu Sibiu Racovita ..si PitestinCurtea de Arges... Trecerea Carpatilor e hotarata deja prin Brasov traseul logic care urmeaza traficul.... Ca drumul intre Ploiesti Comarnic va face fata traficului dinspre Brasov e o alta poveste..eu zic ca da si nu e necesara o autostrada in prima varianta.. Colegi de-ai mei spun ca nu si se va bloca, dar noi discutampe cifre nu pe mituri
Raspunde

@joseph

Acum 11 ani

Istoric sibienii au lins in cur..cand Principii Transilvaniei , cand pe austrieci , cand I-au facut statuie lui Dragnea, cand au mangaiat unicul coi a lui tata socru popa de Sibiu.. Din fericire pentru romani, desi prototipul sibian este Vasile Mangra nu a dat rezultate ,si voi tot pe nicaieri ati fost si tot acolo ramaneti. Daca nu ati fi neam de slugi v-as spune fraieri dar cred ca sunteti doar naivi.
Raspunde

BBG

Acum 11 ani

N-am mai intalnit oltean sa poarte numele de joseph,probabil la fa*** mama lui cand a fost la produs pe dincolo..
Raspunde

Joan

Acum 11 ani

Nu va mai ganditi asa mult, traficul cel mai intens este pe Valea Oltului, începând cu Pitesti-Valcea-Sibiu. Cine merge prin tara stie care este situatia reala si nu cifrele psdistilor indragostiti de Valea Prahovei. Ca se vrea sau nu, UE finanteaza doar fostul culoar 4 european, adica Sibiu-Pitesti. Cum zicea cineva mai sus, spre deosebire de Iasov, Sibiul va circula in curând spre Vest direct pe autostrada, asa ca iasa din ecuatie. Sa se faca si autostrada pe la Brasov, dar prioritar este Valea Oltului. Gata!
Raspunde

@joan

Acum 11 ani

***storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/781/10387/10416103/3/harta-trafic-rutier.jpg Gata Joane dupa ce o mesteci usurel sa nu o inghiti Dar tu esti sibian ..si atunci nici asta nu o sa te ajute sa scapi de greata existentiala
Raspunde

realist

Acum 11 ani

Cineva aici are o gindire foarte logica, fara sa fim sentimentali trebuie gindit in termeni economici si ptr,viitor si anume de legatura Bucurestiului si a sud-estului tarii pe varianta cea mai scurta de culoarul pan european si asta ar trebui sa fie prima urgenta a tarii si anume autostrada Pitesti-Sibiu,Restul scenariilor de constructie a autostrazii spre Europa prin Brasov sint anacronice si inutile intr-o tara normala.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus