Compania japoneză SoftBank a anunţat joi că va începe să vândă roboţi umanoizi pentru uz personal, în februarie 2015, şi va pătrunde într-un sector de activitate considerat vital pentru rezolvarea problemelor cauzate de insuficienţa forţei de muncă într-o ţară cu o populaţie tot mai îmbătrânită.
Roboţii, înzestraţi cu dispozitive folosite de industria telefoanelor mobile şi de cea a internetului, pot fi utilizaţi ca bone, infirmieri, personal medical pentru situaţii de urgenţă şi chiar însoţitori pentru petreceri. Roboţii vor fi puşi în vânzare cu preţul de 198.000 de yeni (1.900 dolari) şi sunt capabili să înveţe şi să exprime emoţii, a precizat CEO-ul companiei nipone, Masayoshi Son, într-o conferinţă de presă.
Potrivit Reuters, un prototip va fi prezentat în această săptămână, urmând să îi ajute pe clienţii care se vor prezenta într-unul dintre magazinele de telefoane mobile deţinute de SoftBank în Japonia. Acest robot subţire, înalt cam de un metru, botezat "Pepper", l-a însoţit pe Masayoshi Son la conferinţa de presă şi a răspuns întrebărilor ce i-au fost adresate de reporteri, cu o voce uşor piţigăiată, de băiat preadolescent.
"Oamenii spun despre anumite persoane că sunt «roboţi», pentru că nu au emoţii, nu au inimă. Pentru prima dată în istoria omenirii, vă prezentăm un robot cu inimă, cu emoţii", a spus Masayoshi Son.
Roboţii au fost concepuţi de compania franceză Aldebaran, ale cărei acţiuni sunt deţinute, parţial, de SoftBank din 2012, şi vor fi manufacturaţi de compania Hon Hai Precision Industry Co Ltd. din Taiwan.
Roboţii niponi vor utiliza tehnologia cloud pentru a face schimb de date şi pentru a-şi dezvolta propriile capacităţi emotive. Ei nu vor face schimb însă de informaţii personale despre stăpânii lor.
Populaţia Japoniei este una dintre populaţiile cu cel mai mare ritm de îmbătrânire din lume, iar Guvernul nipon speră că firmele private vor putea să contracareze declinul accelerat al forţei de muncă japoneze prin folosirea pe scară largă a roboţilor.
Mai multe companii japoneze specializate în tehnologie mizează pe robotică pentru a-şi stimula creşterea şi dezvoltarea pe piaţă. Panasonic Corp şi subsidiara sa ActiveLink Co Ltd. au prezentat în această săptămână o serie de prototipuri de veste şi costume robotizate care îi ajută pe oameni în timpul muncilor fizice dificile, precum deplasarea unor încărcături grele şi culegerea fructelor. Roboţii personali sau "de gospodărie", precum Asimo, creat de Honda Motor Co., sunt produşi în Japonia de peste un deceniu şi sunt consideraţi ca potenţiali înlocuitori ai îngrijitorilor medicali ai persoanelor în vârstă.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Hon Hai Precision Industry Co , Honda Motor Co , Link Co Ltd , Potrivit Reuters , Masayoshi Son , Panasonic Corp , Populaţia Japoniei
Vizualizari: 480
Ultimele comentarii
Acum 11 ore
MB
Acum 11 ore
Claudiu
Acum 11 ore
Liberal autentic
Acum 11 ore
Neli Oproiu
Acum 11 ore
Bobo