În Monitorul Oficial al României nr. 462/24.06.2014 s-a publicat Ordinul Preşedintelui ANAF nr. 1672/2014 pentru modificarea unor formulare privind administrarea impozitului pe venit si contributiilor sociale, prin care s-au modificat formularele de decizii de impunere anuală pentru veniturile realizate de persoanele fizice din România / din străinătate, decizii de impunere pentru plăţi anticipate cu titlu de impozit / contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor şi decizii de impunere anuală pentru stabilirea contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, in sensul introducerii în cadrul acestora a unor secţiuni cu ”Date necesare efectuării plăţii …” şi ”Informaţii privind modalităţile de plată”:
În Monitorul Oficial al României nr. 455/23.06.2014 s-a publicat O.U.G. nr. 40/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru reglementarea unor măsuri fiscale, prin care au fost aprobate următoarele măsuri menite să asigure depăşirea dificultăţilor economico-financiare temporare şi continuarea activităţii operatorilor economici, precum şi creşterea încrederii contribuabililor în sistemul fiscal şi administraţia fiscală:
- reglementarea unei excepţii în privinţa obligaţiei de desemnare a unui împuternicit de către contribuabilii rezidenţi ai statelor membre ale Uniunii Europene şi persoanele rezidente în state semnatare ale unor convenţii, acorduri şi oricăror altor instrumente juridice internaţionale la care România este parte, dacă respectivele documente conţin reglementări privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal şi recuperarea creanţelor fiscale;
- reglementarea posibilităţii emiterii şi comunicării actelor administrative fiscale şi în formă electronică, posibilităţii contribuabililor de a transmite la organele fiscale cereri ori alte acte procedurale utilizând mijloacele de transmitere la distanţă, precum şi reglementarea unor reguli care să stabilească condiţiile în care ele se realizează, în special cele referitoare la identificarea contribuabililor în mediul electronic;
- reglementarea posibilităţii organului fiscal de a transmite, inclusiv în format electronic, la solicitarea unor autorităţi publice, documentele privind situaţia fiscală a unui contribuabil;
- includerea creanţelor stabilite de alte organe şi transmise spre recuperare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) în sfera de aplicare a eşalonărilor la plată; relaxarea condiţiilor de acordare şi menţinere a eşalonării şi completarea dispoziţiilor referitoare la modificarea deciziei de eşalonare la plată;
- anularea impozitului pe venitul agricol, proporţional cu gradul de calamitate constatat, pentru contribuabilii care au desfăşurat în anul 2013 activităţi agricole individual sau în asociere, impuşi la normă de venit, şi care au suferit pierderi de venit ca urmare a unor factori externi;
- reglementarea stingerii obligaţiilor privind impozitul pe venit din activităţi independente, in baza plăţilor efectuate cf. art. 19 din Legea nr. 146/1997, cu modificările şi completările ulterioare, de avocaţi, notari publici şi executori judecătoreşti în contul de venituri al bugetului local "Impozit pe onorariul avocaţilor şi notarilor publici" al unităţilor administrativ-teritoriale în a căror rază îşi au domiciliul fiscal.
BIROUL DE COMUNICARE, RELAŢII PUBLICE ŞI MASS MEDIA
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Uniunii Europene , Ordinul Preşedintelui , Administrare Fiscală , Agenției Naționale , În Monitorul Oficial
Vizualizari: 633
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
BB
Acum 5 ore
Sibian și eu
Acum 5 ore
AUR
Acum 5 ore
Kokos
Acum 5 ore
Kokos